Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Te hoge ph.

jacwester

ZeewaterForum gebruiker
Zoals de titel al zegt heb ik een luxe probleem..... men ph is hoog. Hoogste dat ik heb gemeten is 8.6 kh is rond de 8 en de rest van de waardes zijn ook goed. Iemand tips?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Kun je wat meer achtergrond geven bij je pH meting?
Soort meer?
Wanneer laatst geijkt?
pH van ijkvloeistoffen?
Ouderdom ijkvloeistoffen (nieuwe verpakking of oude)?
Moment van de dag?
...?
 
Na eiken zelfde waarde. Eik vloeistof is nieuw. Electrode zijn net 6 maanden oud en meting vind de hele dag plaats met apex.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Na eiken zelfde waarde. Eik vloeistof is nieuw. Electrode zijn net 6 maanden oud en meting vind de hele dag plaats met apex.

Op zich wel vreemd dat je pH kennelijk niet fluctueerd over de dag. Doorgaans zit er een paar tienden verschil tussen de avond en ochtend.

Welke methode/toevoeging gebruik je om je kH op peil te houden?

En zie je een nadelig effect van deze pH?
 
Ik voeg via triton kh toe maar de kh dosering heeft geen invloed op de ph

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Ik voeg via triton kh toe maar de kh dosering heeft geen invloed op de ph

Een kH toevoeging heeft weldegelijk invloed op de hoogte van de pH. Het is namelijk afhankelijk van de verhouding carbonaat:bicarbonaat die een fabrikant heeft gekozen voor de samenstelling van de kH toevoeging.

Ik zou me overigens met een gemiddelde pH van 8,5 nergens zorgen over maken.
 
Meet eens met een andere meter. Ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat de standaard electrodes voor de pH bij de Apex voorzichtig gezegd niet heel erg goed zijn...
 
Bovenaan