Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

interessepeiling levende copepoden

erwin2

Senior Forumlid
Hallo ,
Ik wilde eens polsen of er interesse is in levende copepoden .
En dan eens een keer niet in de hoeveelheden zoals je ze in de winkel ziet liggen of via via per post ontvangt ,
maar gewoon een mooie hoeveelheid . De grootte en de prijs van de porties is nog te bezien . Ik heb een foto toegevoegd van een voorbeeldportie voor een beetje een idee te hebben .
Afhankelijk van de belangstelling ervoor , zal ik een keuze maken in het wel of niet beschikbaar stellen ervan .
Indien u er interesse in hebt kan u mij een PB sturen .
 

Bijlagen

  • DSCF2499.JPG
    DSCF2499.JPG
    84,2 KB · Weergaven: 97
Me too
 
Verzenden is helaas niet mogelijk , overleven ze niet (1 dag vertraging meegerekend)
Zal dus enkel voor degene uit de regio Noord-Brabant en Antwerpen zijn (of je moet er flinke afstanden voor willen afleggen)
 
Verzenden is helaas niet mogelijk , overleven ze niet (1 dag vertraging meegerekend)
Zal dus enkel voor degene uit de regio Noord-Brabant en Antwerpen zijn (of je moet er flinke afstanden voor willen afleggen)
Heb je eens getest met een koel element? Zuurstof verbruik kan het Probleem misschien zijn, dan zou een grotere luchthoeveelheid en koeling moeten werken
 
Sinds gisteren 18.00h heb ik een zakje weggelegd met 2/3 lucht (ingeblazen met zuurstofpomp) op kamertemperatuur .
Deze leven nu nog 100% . Een koelelement zou idd wel meewerken , echter heb ik die niet . Flesje water invriezen ?
Ben bang dat met het dooien de dop ook loskomt .
Maar een plastic zak is kwetsbaar en hoe krijg je dit 100% dicht ?
 
koel elementen koop je bij de action, 60 eurocent per stuk.
Fles van 1,5 ltr maar vullen tot 1 liter, rest lucht laten.

Plastic zak, twee stuks en dan bovenkant dubbel omslaan, draaien en vastzetten met elastiek...die brede.
wikkel kranten om de plastic zak
leg in tempex doos, kun je bij visboer krijgen.
plak koelelement binnenkant deksel zodat deze niet in contact komt met de zak...anders bevriest het water op die plek.


op deze wijze en dan ipv koelelementen heatpacks worden al onze mooi spullen verzonden vanuit bali enz enz
 
Sinds gisteren 18.00h heb ik een zakje weggelegd met 2/3 lucht (ingeblazen met zuurstofpomp) op kamertemperatuur .
Deze leven nu nog 100% . Een koelelement zou idd wel meewerken , echter heb ik die niet . Flesje water invriezen ?
Ben bang dat met het dooien de dop ook loskomt .
Maar een plastic zak is kwetsbaar en hoe krijg je dit 100% dicht ?

In een pet fles gaat perfect. Voor de helft vullen en de rest gewoon lucht. Blijft gemakkelijk een paar dagen tot een week leven in de koelkast. Natuurlijk niet te veel er in of ze gaan dood. De portie die op de foto te zien is kun je beter halveren als het per post gaat.
 
Als ik de foto zo zie denk ik Tigriopus californicus (tiger pods) en wordt ook veel verkocht in de kleine zakjes in winkel als marine copepods.
 
Denk ik ook , maar vind het toch moeilijk om ze te onderscheiden .
Ze zijn trouwens via een " levend voerzakje copepoden" in de vijver geraakt .
Einde van de week ga ik eens om die koelelementjes kijken .
Houden trouwens ook niet van warm water , dan moet ik echt diep gaan scheppen (80-90cm)
Bij koel weer bovenin .
 
Laatst bewerkt:
Is de vijver zoetwater? Normaal gezien kan een tiger pod wel tegen brakwater, maar zoetwater niet. Als je toevallig ze ergens onder een microscoop kan bekijken en een foto er van kan maken lukt het me misschien voor ze te determineren.

Tigerpod
0306223636 - kopie.jpg
Tisbe
0212212127.jpg
Cyclops zoetwater
0419223050.jpg
Cyclops brakwater
0830182152.jpg
 
Ik heb ze al bekeken , maar vind het toch moeilijk .
Vijvers zijn flink brak 1008 + 1010 + 1015 .
Ik zal eens een filmpje maken .
 
Dan gaat het aan de kleur te zien om tigerpods gaan, maar kan het niet 100% zeggen. Met een gewoon fototoestel is het moeilijk of je moet echt goeie macrofoto's kunnen maken. Tigerpods plakken soms ook aan de ruit.
 
Het zakje van 4 dagen terug is nog steeds goed zonder koeling .
Alles leeft nog .
Vanaf volgende week start ik met de verzending (op volgorde van binnenkomst PB of via dit topic)
En natuurlijk ook afhankelijk van de voorraad (ik heb nl. ook een vaste afnemer en die krijgt voorrang)
 
Ik heb nog steeds interesse
 
Hier ook interesse!

groet
Adri
 
Bovenaan