Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Welke zouten het best voor de ballingmethode?

SDK

Senior Forumlid
Ik wil graag starten met balling. Ik zie alleen door de zouten het zout niet meer.

ik wou graag balling light gaan draaien en zo graag starten met een ballingset. Nu zie ik fauna marin en bv reef center sets. De een 99,95 en de ander 49,95. Zit hier ook daadwerkelijk (merkbaar) verschil tussen?

of zijn er misschien zelfs andere ballingsets beter aan te raden?


en dan nog een heel ander vraagje. Ik heb best wel wat producten (bijna de hele lijn) van korallenzucht staan, kan ik deze blijven toevoegen? Of kan ik deze beter weg doen wanneer ik met balling start?
 
Hi,

De zouten van Reef Center zijn erg goed, draai er zelf al 2 jaar op! (Balling Classic dan wel)
Zelf voeg ik ook e.e.a. toe van KZ (Amino Acid, SpongePower, soms CoralSnow) en dat gaat prima samen hoor!

Groet, Anton
 
Heb gedraaid op fauna marine top , je kz kan je gewoon gebruiken , zou Alleen Dan de trace elementen van fauna Niet gebruiken in de balling
 
+1 reef corner sporenelementen. 6 potten ABCDEF zitten alle additionele elementen in die bak nodig heeft topjes. Geen poespas met poeders of flesjes waar bijna niets in zit.

Groet frank
 
+1 reef corner sporenelementen. 6 potten ABCDEF zitten alle additionele elementen in die bak nodig heeft topjes. Geen poespas met poeders of flesjes waar bijna niets in zit.

Groet frank
Gebruikt naast calciumchloride, natriumwaterstofcarbonaat en eventueel magnesiumchloride zeker een aanrader. 'Alles in een' zoals bijvoorbeeld bij de lijn van Triton (Base Elementz en Core7) is het niet, maar effectief is het zeker!
 
Bovenaan