Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project clini clownsfish

ben swaager

Über prutser
wij zijn een leuk project begonnen.
er komt een zeeaquarium(omgebouwde sera130 met sump en ledunit etc.)in het ziekenhuis op de afdeling met langdurig opgenomen
kinderen.
op de facebook site zullen wij vorderingen gaan plaatsen, al gaat het nu nog even niet zo snel.
er komt natuurlijk een hoop bij kijken.
sowieso komt er een hoop bij een zeeaquarium kijken, maar dan hebben wij ook nog donateurs die we mogen aanspreken en alles uitwerken de komende tijd.
ook de upgrade van het bakje zijn we druk mee bezig, maar vooral de regeltjes en wetten van het ziekenhuis en patiënten zijn een hoop.
wij hopen dan ook om over 1 maandje ofzo een leuke pagaina te hebben staan met leuke info over de vorderingen, donateurs en de dieren.
ook hopen wij heel af en toe een foto te mogen nemen om een indruk te geven hoe het wordt ontvangen en hoe het verder verloopt.
het zou natuurlijk fantastisch zijn als we ook quotes mogen plaatsen van de kinderen en verzorgers.

https://www.facebook.com/groups/275264526149149/

ik hoop dat ik dit mag plaatsen op het forum, zo niet neem aub even contact met mij op zodat we het kunnen bijwerken en wel getolereerd wordt op het forum.
het is natuurlijk wel een fantastisch project!!
 
Succes Ben, een prachtig project [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dank allemaal.
Ik moet er wel bij zeggen dat het zonder de donateurs nooit zo mooi en goed geworden zou zijn als dat het nu gaat worden.
Wij zijn hun dan ook erg dankbaar.
 
Mooi initiatief Ben !
 
Mooi initiatief Ben !


thanks.
Als de kleine patentjes net zo kunnen genieten als dat ik nu al doe van het project komt het helemaal goed hahah.
Momenteel ben ik bezig het meubel onder het aquarium te verven en net een gat gemaakt in de sera130 voor een doorvoer naar de sump.
Vanavond zal ik wat foto's plaatsen op de fb pagina.
Wat ook erg gaaf is, is dat we toestemming hebben van cliniclowns om voor dit eenmalige project hun naam mogen vervormen.
Dit is dus echt een hoogste uitzondering!!
 
Uitstekend idee! Ik weet zeker dat veel van de kinderen in het ziekenhuis hier veel plezier aan zullen beleven.
 
dank voor de reakties!!
de kids gaan het zeker fantastisch vinden.
onderhoud moet wel tijdens kantooruren gebeuren(wat voor mij geen probleem is) en 1 van de voorwaardes is dat ik ook eventuele vragen van de kinderen beantwoord en de dingen in kindertaal kan uitleggen aan hun.
klein voorbeeld hiervan is de afschuimer die bij ons thuis ook al de vissen wc heet haha
 
ook hier dan maar een kleine update.
het meubel heeft een witte kleur gekregen en is wat verbouwd voor een sump in het meubel te plaatsen en buizen mooi te laten lopen.
het bioloog gedeelte achter in de sera is er uit en we hebben een overloopkamer met dursostandpipe er in gemaakt.
echt veel meer ruimte nu!!
we hebben al veel spullen mogen ontvangen van de donateurs die op de site genoemd worden(kijk gerust even van wie we al wat hebben ontvangen).
er zullen nog meer spullen komen van donateurs, maar zijn of nog onderweg, of moeten even wachten ivm indraaien en kunnen plaatsen.

zoals het er nu naar uit ziet hebben we alleen nog wat spullen nodig on de leidingen af te maken(stuk pvcpijp 32mm van ongeveer 1 meter, kogelkraan 32mm), hout voor een soort ombouw te maken voor boven de bak en een bijvulsysteem(we kunnen er 1 krijgen maar die is uit het 0 en niet geheel betrouwbaar meer volgens de eigenaar).

we hebben al behoorlijk wat toevoegingen en voer binnen en zelfs een splinternieuwe afschuimer, wervelbedfilter met pomp, opvoerpomp,led lamp, sicce controler voor de 2 splinternieuwe stromingspompen die we nog krijgen, nachtverlichting, enkele testsetjes, garlicguard, termometertje, magneetje voor de ramen, po4 remover(meerdere soorten), reefpaste, reefconstruct en een uv.
er komt nog veel meer aan waaronder steen, vissen(als het daar tijd voor is),koralen(als het daar tijd voor is),zout, bacterieen, verwarming en nog veel meer.
ik ben vast ook nog veel dingen vergeten op te noemen, maar het gaat zo snel allemaal dat het amper bij te houden is.

13241406_1055958964449776_1544489183502148754_n.jpg13301524_1055960224449650_5002606291196995752_o.jpgScreenshot_30.jpg13307420_1198108396890434_1390768938853628095_n.jpg12871496_1055958954449777_6688634994267827792_n.jpgdit is slechts een kleine selctie van wat er momenteel is.
nog veel meer foto's zullen volgen!!
net als meerdere kleine updates.
 
overigens hebben we ook echt schitterend vulsteen en djswitch ter beschikking.
 
Nou Ben, zo te zien ben je er aardig druk mee.
Het gaat echt snel.
En ach, je weet hoe ik er over denk.

Gr, Marcel
 
het gaat idd erg snel, soms zelfs te snel haha.
men verwacht nu ook veel van ons en willen natuurlijk ook zien wat er met de gedoneerde spullen gebeurd.
ook tegenover hun kan ik het natuurlijk niet maken om het op mijn dooie gemakje te doen.
daarnaast moeten we best veel regelen met het ziekenhuis en veel mensen aanspreken en de pagina bijwerken.

ook hebben wij nog 2 kids,2 zoetwateraquaria, 1 zout, 2 katten waarvan er 1 ziek is en vaak braksel moeten opruimen.
en natuurlijk het dagenlijkse sleurgebeuren hahaha.

MAARRRRR als we er over nadenken is alles het echt dubbel en dwars waard!!!
 
vandaag een soort contactje getekend :)
ook de maat opgemeten voor de hoogte van de ombouw tot het plafond.
we kunnen dus weer verder :)

wij hebben er veel zin in en hopen dat de ukkies even al hun ellende kunnen vergeten
 
als alles goed gaat en iedereen meewerkt kunnen we dinsdag plaatsen :)
het zal met ingedraaid steen gevuld worden wat onder water blijft en geent water.
de planning is dus om al zo veel mogenlijk te plaatsen en we verwachten een doorstart.
 
vandaag de bak geplaatst.
gevuld met water uit een draaiend systeem, zand uit het systeem, steen uit het systeem.
het zal dus een doorstart worden ipv een opstart.
hierdoor konden we meteen dieren plaatsen.
morgen afmaken en dan even rust.
 
Vraagt wel om een foto Ben [emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan