Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kan iemand mij helpen

Joostnano

ZeewaterForum lid
hallo allemaal
Mijn bak draait nu 14 weken
Ik heb er vrijdag 3 stuks
Rode tepelanamoon in geplaatst
Nu een aantal dagen verder
Gaat het helaas niet goed met ze
Mijn water is troebel geworden
Dus ik moest helaas de anamoomen
Verwijderen
Ik snap er niks van
Voordat ik ze kocht
Heb ik mijn water waardes laten testen in de lfs
 
Heej,

Mensen op het forum helpen je graag!
PLaats wat fotos erbij.
Wees gedetaileerd over je bakmaten en welke techniek je allemaal hebt!

Groet
 
Heej,

Mensen op het forum helpen je graag!
PLaats wat fotos erbij.
Wees gedetaileerd over je bakmaten en welke techniek je allemaal hebt!

Groet
Ik heb een 80 liter aqua medic blenny
Mijn bezetting bestaatuit
25 kg levendsteen
2 clowns visjes
1 lip vis
En een henkie
1 leder koraal
1 pompende xenia
Dit allemaal doet het prima
Van de anamoomen heb ik geen foto
Ik heb ze verwijderd
 
Welke waterwaarden hebben ze in de winkel getest en waren de meetwaarden? (sommige winkels blijken maar enkele waarden te testen en over wat acceptabel is valt vaak ook nog wel te twisten. Blijkbaar is het bij sommige winkels al snel "in orde", er moet immers verkocht worden)

Heb je ook de mogelijkheid van een anemoon verhakseld door een stromingspomp bekeken? Veel vers geplaatste anemonen willen nog wel eens wandelen (lees: zich door de bak laten drijven. Daarmee zitten ze nog al snel in een stromingspomp). Ik ben overigens ook wel benieuwd wat je met 3 tepelanemonen in een bakje van 80l wil beginnen. Er blijft daarmee wel erg weing ruimte over voor andere interesante dieren.
 
mischien een (deel) van de annemoon in de pomp gekomen?
 
Welke waterwaarden hebben ze in de winkel getest en waren de meetwaarden? (sommige winkels blijken maar enkele waarden te testen en over wat acceptabel is valt vaak ook nog wel te twisten. Blijkbaar is het bij sommige winkels al snel "in orde", er moet immers verkocht worden)

Heb je ook de mogelijkheid van een anemoon verhakseld door een stromingspomp bekeken? Veel vers geplaatste anemonen willen nog wel eens wandelen (lees: zich door de bak laten drijven. Daarmee zitten ze nog al snel in een stromingspomp). Ik ben overigens ook wel benieuwd wat je met 3 tepelanemonen in een bakje van 80l wil beginnen. Er blijft daarmee wel erg weing ruimte over voor andere interesante dieren.
Hoi mijn water waardes zijn
Nitriet 0
Nitraat 5
Fosfaat 0.04
Kh 0.500
Ph 8.0
De reden dat ik er 3 heb gekocht
Ze zaten samen op 1 steen
1tje was redelijk groot en 2 waren heel klein .
Alles voor de prijs van 1
En idd na 1 nacht zat de grootste tegen de tunze 6015
Aangekleeft dus deze was geschreddert
Erg jammer
Maar de andere 2 zaten nog op de steen maar daar kwam bruine zooi uit de mondjes
Dus heb ik een water wisseltje gedaan daarna was het water weer kraak heldr
De volgende dag werd het water weer troebel en de anamoomen zaten nog steeds dicht en waren inmiddels bruin de dag daarna heb ik ze verwijderd helaas
Ik zou graag willen weten wat er fout ging
 
Dat een anemoon wel eens een tijdje dicht staat is een bekend gegeven. Dat anemonen onverteerde onverteerde maaginhoud uitspugen is ook niet vreemd. Ik zou een anemoon pas verwijderen tegen dat ie aan het verslijmen gaat. Dat je bij aankoop 3 slechte anemonen treft lijkt me wel erg toevallig.
Overigens is een kH van 0,5 wel zwaar afwijkend! (foutje?)

Troebel water kan ook een andere oorzaak hebben, denk aan bacteriebloei.
 
Dat een anemoon wel eens een tijdje dicht staat is een bekend gegeven. Dat anemonen onverteerde onverteerde maaginhoud uitspugen is ook niet vreemd. Ik zou een anemoon pas verwijderen tegen dat ie aan het verslijmen gaat. Dat je bij aankoop 3 slechte anemonen treft lijkt me wel erg toevallig.
Overigens is een kH van 0,5 wel zwaar afwijkend! (foutje?)

Troebel water kan ook een andere oorzaak hebben, denk aan bacteriebloei.
Okee dan had ik dus veel meer geduld moeten hebben
Daar baal ik wel van
De kh waarde was dik in orde zei de winkelier
Dus daar ben ik maar van uit gegaan
Ik heb ook nog wat buttons staan maar stonden bij aankoop 2 dagen open en daarna gingen ze dicht en ze zijn nooit meer open gegaan
Waar dat aan ligt weet ik dus ook niet
 
Als je kH meting niet fout is gegaan, dan zou ik me om die waarde allereerst druk maken. Als je nauwelijks verbruik hebt en ververst, dan is 0,5 een hele vreemde waarde. Wat is de saliniteit?
 
Als je kH meting niet fout is gegaan, dan zou ik me om die waarde allereerst druk maken. Als je nauwelijks verbruik hebt en ververst, dan is 0,5 een hele vreemde waarde. Wat is de saliniteit?
De salinieit is 1024
Ik zal de kh zelf nog even testen
Ik heb een test van salifert
 
Prima waarde, dit kun je als oorzaak van een evt. probleem uitsluiten.
 
Ok dan ligt het dus niet aan de kh
Tis wel vreemd dat de buttons niet meer opengaan
Opzich zijn alle water waardes in orde
Hoop dan maar dat ze opdenduur
Vanzelf opengaan

Bedankt voor alle reacties
 
Probeer je buttons eens te verplaatsen.
Mogelijks is de verlichting of de stroming niet OK voor hen.
 
Bovenaan