Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Excuses: Ons zeeaquarium 28, april 2016 - vertraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar maak je je dan druk om? Een hoop geblèr zonder recht van spreken. Het is de Donald Duck niet.

Toen de uitlevering wat verlaat werd heb ik eens contact gezocht met één van de mensen achter het blad. Ook zij vinden het vervelend, ze streven naar bezorging binnen de 1ste maand van het kwartaal. Maar het is en blijft werk van een paar gepassioneerde hobbyisten die zich uit de naad werken voor andere hobbyisten, zoals ikzelf. Dit doen ze naast hun reguliere baan, en privé-leven.

Ik ben abonnee sinds de eerste uitgave. De reden is heel simpel, ik ben de Duitse, Engelse, Franse en andere talen waarin veel informatie over deze hobby te halen valt niet machtig. Ik ben reuzeblij met een Nederlandstalig blad.
Ik kan er goed mee leven af en toe even iets langer te moeten wachten.

In hoop eerdaags ook eens invulling te kunnen geven aan de terugkerende oproep in het voorwoord tot het leveren van input en een eigen bijdrage.


Iedereen heeft recht van spreken.
En nee het is de Donald Duck niet, want die is altijd op tijd.

Terugkerende oproep tot het leveren van input en een eigen bijdrage?
Is de inspiratie op of zo?
Als klant, hoor je info te krijgen, en niet zelf aan te moeten dragen.
Je betaald er immers voor.

En wat betreft het feit dat deze mensen ook een prive leven hebben, en een baan.
Daar hebben ze toch zelf voor gekozen.

Gr, Marcel
 
Als mensen in ieder geval twijfelde om lid te worden zijn voor die de keuze natuurlijk gelijk duidelijk [emoji106]

Is altijd jammer dat er zo gepraat word met name gericht naar jan. Is toch zonde dat je zo met klanten om gaat. Inmiddels kijken de leden er niet meer van op omdat ze het gewoon ingecalculeerd hebben. Ik heb ook altijd een klant waarvan ik weet wanneer ik me geld kan verwachten. En ook altijd rond de verwachte datum komt me geld binnen maar in theorie is dat elke keer 3 weken te laat !
 
Nog niet de tijd gehad om de vorige volledig uit te lezen, dus +5 :)

Zozo we gaan goed in de waarderingsscore :)! Snap alle heisa niet hoor om een magazine....

Sorry... een weekje eerder of later?? dit was de April editie.. volgens mij is het nu Juni. dat zijn 8 weekjes.

Het is een mooi kwalitatief blad. mooie foto's, mooie kwaliteit papier. vaak interessante onderwerpen. daarom blijven we nog even lid. maar sinds we lid zijn ( pas 2 jaar ofzo ) is toch echt bijna nooit op tijd geweest. das dan wel een beetje jammer

Je hebt helemaal gelijk dat het niet op tijd geleverd is, maar uiteindelijk ontvang je hem toch? Je krijgt er netjes 4 per jaar, dus ze verzaken daar sowieso niet in en dat lijkt me het belangrijkste.

Ik ben geen lid ofzo maar alleen al door deze gehaaide reactie merk ik al dat de klantgerichte service wel wat terrein kan winnen. Als je met je blad nooit (dit lees ik uit de onderstaande reactie) op tijd bent is een bonus uitgave gewoon een klantgerichte actie / service.

En ja je betaald voor 4 nummers ..

Als voorbeeld van een dienst Ik betaal ook voor internet en tv thuis .. mocht er een storing zijn (voor jullie betekend dat de bezorgdatum met 8 weken overschrijven) er ook compensatie zit in de abbonoments kosten .

Dus de reactie van nemo vind ik dan terecht en de jouwe onprofessioneel we hoeven niks / je mist namelijk niets!

Succes met je blad!

Een tv/internet abbonement vergelijken met een magazine? Beetje flauwe vergelijking mijn inziens. Alsof voor beiden het leven ophoudt als het even niet voor handen is. Compensatie willen krijgen (of eis jij dat?) zegt meer of jou dan het 'probleem'. Waarom in hemelsnaam compensatie?? Daar waar mensen werken....de rest snap je wel toch?

Waar maak je je dan druk om? Een hoop geblèr zonder recht van spreken. Het is de Donald Duck niet.

Toen de uitlevering wat verlaat werd heb ik eens contact gezocht met één van de mensen achter het blad. Ook zij vinden het vervelend, ze streven naar bezorging binnen de 1ste maand van het kwartaal. Maar het is en blijft werk van een paar gepassioneerde hobbyisten die zich uit de naad werken voor andere hobbyisten, zoals ikzelf. Dit doen ze naast hun reguliere baan, en privé-leven.

Ik ben abonnee sinds de eerste uitgave. De reden is heel simpel, ik ben de Duitse, Engelse, Franse en andere talen waarin veel informatie over deze hobby te halen valt niet machtig. Ik ben reuzeblij met een Nederlandstalig blad.
Ik kan er goed mee leven af en toe even iets langer te moeten wachten.

In hoop eerdaags ook eens invulling te kunnen geven aan de terugkerende oproep in het voorwoord tot het leveren van input en een eigen bijdrage.

Helemaal mee eens! Wees allemaal blij dat er een mooi magazine is wat we kunnen lezen in het Nederlands.

Iedereen heeft recht van spreken.
En nee het is de Donald Duck niet, want die is altijd op tijd.

Terugkerende oproep tot het leveren van input en een eigen bijdrage?
Is de inspiratie op of zo?
Als klant, hoor je info te krijgen, en niet zelf aan te moeten dragen.
Je betaald er immers voor.

En wat betreft het feit dat deze mensen ook een prive leven hebben, en een baan.
Daar hebben ze toch zelf voor gekozen.

Gr, Marcel

Het is een blad van hobbyisten voor hobbyisten. Waarom zou je niet zelf ook onderwerpen kunnen aandragen? Wellicht leeft er wel iets onder de leden wat graag eens nader onderzocht kan worden? (En nee, kom niet met de bijdehande opmerkingen waarom het blad niet op tijd is ;)!) In deze tijd zijn opinies toch helemaal de bom ;)
En wees trouwens blij dat er mensen zijn die naast hun (drukke) leven nog tijd vrijmaken om mensen te voorzien van een mooi magazine. Hier op het forum zijn talloze personen op te noemen die er een dagtaak op na houden om iedereen te voorzien van hun enorme kennis. Daar zal ook jij vast wel eens wat van geleerd hebbentopjes

Als mensen in ieder geval twijfelde om lid te worden zijn voor die de keuze natuurlijk gelijk duidelijk [emoji106]

Is altijd jammer dat er zo gepraat word met name gericht naar jan. Is toch zonde dat je zo met klanten om gaat. Inmiddels kijken de leden er niet meer van op omdat ze het gewoon ingecalculeerd hebben. Ik heb ook altijd een klant waarvan ik weet wanneer ik me geld kan verwachten. En ook altijd rond de verwachte datum komt me geld binnen maar in theorie is dat elke keer 3 weken te laat !

Ook hier ben ik het mee eens, maar net als voor jou geld dat jij je geld krijgt is dat ook voor het blad hetzelfde...deze komt uiteindelijk toch ook en dan is iedereen weer blij :)!


Mede forumleden, ik snap iedereen wel hoor (en jullie hopelijk mij ook) maar waarom alle negativiteit toch over een magazine? Heb 't idee dat sommigen net doen alsof ze hun eerste levensbehoefte missen en wekenlang op de deurmat hebben gezeten starend naar de brievenbus of het magazine dan eindelijk komt. Ik geef iedereen gelijk dat 8 weken later dan vooraf bericht niet echt de bedoeling mag zijn, maar ik ga er van uit dat er een goede reden voor is. Oké, dat zou dan ook wel eens verklaard mogen worden, maar dat neemt niet weg dat er daarnaast altijd is voldaan aan hetgeen dat beloofd is....4x per jaar een magazine.
Punt! :)
 
Laatst bewerkt:
Vistick1984, +1 voor je positieve bijdrage. Lijkt wel of wij nederlanders altijd wat te zeuren hebben (te verwend wellicht?). Heb ook alle delen in huis en het is een prachtig nederlands tijdschrift dat ik altijd met plezier leest. Natuurlijk is de ene uitgave voor mij interessanter dan de andere maar dat zal voor iemand anders omgekeerd gelden. We mogen blij zijn dat we een tijdschrift over zeeaquarium hebben, is immers een wat apparte hobby. Redactie ga zo door topjes.
 
Het is een blad van hobbyisten voor hobbyisten. Waarom zou je niet zelf ook onderwerpen kunnen aandragen? Wellicht leeft er wel iets onder de leden wat graag eens nader onderzocht kan worden? (En nee, kom niet met de bijdehande opmerkingen waarom het blad niet op tijd is ;)!) In deze tijd zijn opinies toch helemaal de bom ;)
En wees trouwens blij dat er mensen zijn die naast hun (drukke) leven nog tijd vrijmaken om mensen te voorzien van een mooi magazine. Hier op het forum zijn talloze personen op te noemen die er een dagtaak op na houden om iedereen te voorzien van hun enorme kennis. Daar zal ook jij vast wel eens wat van geleerd hebbentopjes



Wat bedoel je met; In deze tijd zijn opinies toch helemaal de bom????
Aangezien jij mij niet kent, dus ook mijn kennis niet.
En heb ik van het blad geleerd, nee; Ik zat altijd al met mijn neus in de boeken.
Maar ik laat het hier bij...., voor mij is het duidelijk.
 
@vistick1984 ben jij toevallig mede eigenaar van het blad? Aangezien het je zo rouw op je dak valt deze berichten. Verder hoef je geen extra nummertje te verwachten hoor want er is geen enkele reden voor compensatie of extra edities ! Aldus de baas hemzelf.

En tja dat jij denkt dat hier mensen reageren die dagen lang voor de mat liggen te wachten is denk toch een kleine vergissing. Denk dat de meeste geen blad hebben. Punt 1 omdat die altijd te laat is of punt 2 omdat ze dit al ondervonden hebben. Heb een paar edities bekeken. Zat best leuke stof in werd wel iets minder op een gegeven moment maar daar prikt ieder doorheen. Toen ik jan persoonlijk sprak en de hele tafel vol zag met dsr uitvoeringen wist ik inderdaad dat dit niks voor mij was.
Denk dus niet dat die laatste reactie helemaal van toepassing is. Echter zullen er een hoop mensen wel geniet van dit boekje alleen die vind je niet op het forum. Omdat de boekjes natuurlijk alle info bevatten die je nodig heb!
 
@vistick1984 ben jij toevallig mede eigenaar van het blad? Aangezien het je zo rouw op je dak valt deze berichten. Verder hoef je geen extra nummertje te verwachten hoor want er is geen enkele reden voor compensatie of extra edities ! Aldus de baas hemzelf.

En tja dat jij denkt dat hier mensen reageren die dagen lang voor de mat liggen te wachten is denk toch een kleine vergissing. Denk dat de meeste geen blad hebben. Punt 1 omdat die altijd te laat is of punt 2 omdat ze dit al ondervonden hebben. Heb een paar edities bekeken. Zat best leuke stof in werd wel iets minder op een gegeven moment maar daar prikt ieder doorheen. Toen ik jan persoonlijk sprak en de hele tafel vol zag met dsr uitvoeringen wist ik inderdaad dat dit niks voor mij was.
Denk dus niet dat die laatste reactie helemaal van toepassing is. Echter zullen er een hoop mensen wel geniet van dit boekje alleen die vind je niet op het forum. Omdat de boekjes natuurlijk alle info bevatten die je nodig heb!


Nick, nee ik ben geen eigenaar van het blad. Ben een jaar lid en ik kan me eerlijk gezegd totaal niet druk maken om zoiets onbenulligs (schijnbaar dus wel over alle reacties ;)) Als het blad weer eens bij de post zit ben ik blij verrast en lees ik het blad en daarmee klaar. Op naar de volgende editie denk ik dan....

Begrijp me goed hoor, want ik ben een type die totaal geen interesse heeft in wat anderen doen, maar waarom moet altijd alles open en bloot gemeld worden als je ergens mee zit? Een privéberichtje sturen is toch ook afdoende? Een slecht woord gaat zoveel malen sneller en blijft langer hangen dan een positief woord. Tv, internet, facebook, instagram, twitter en weet ik het allemaal staan vol met voorbeelden van de negatieve effecten hiervan. Waarom weet ik niet, maar ik voelde me aangesproken om te reageren....:eek:
 
Nick, nee ik ben geen eigenaar van het blad. Ben een jaar lid en ik kan me eerlijk gezegd totaal niet druk maken om zoiets onbenulligs (schijnbaar dus wel over alle reacties ;)) Als het blad weer eens bij de post zit ben ik blij verrast en lees ik het blad en daarmee klaar. Op naar de volgende editie denk ik dan....

Begrijp me goed hoor, want ik ben een type die totaal geen interesse heeft in wat anderen doen, maar waarom moet altijd alles open en bloot gemeld worden als je ergens mee zit? Een privéberichtje sturen is toch ook afdoende? Een slecht woord gaat zoveel malen sneller en blijft langer hangen dan een positief woord. Tv, internet, facebook, instagram, twitter en weet ik het allemaal staan vol met voorbeelden van de negatieve effecten hiervan. Waarom weet ik niet, maar ik voelde me aangesproken om te reageren....:eek:

Nou dan zal ik gelijk heel eerlijk hier over met je zijn. Snap je reactie helemaal dus zal gelijk komen met een reactie daarop.

Een forum is een vrij iets om t reageren. Net zoals vind dat je in een dagboek bij moeten houden het hele verhaal. Haat dagboeken waar alles mooi in geschreven staat en als iets slecht gaat dit niet gemeld word. Zo is dat met andere topics ook. Er komen zowel positieve reacties als negatieve. Dat maakt aan de ene kan voor de derde persoon makkelijk beslissingen maken en voor ons is het leuk wat gesprek stof en discussies te voeren. Dit is enkel niet een discussie waar we iets van gaan leren maar wel iets wat derde er aan hebben.
Allicht steek ik gelijk af met de eerste vraag die je eerlijk moet beantwoorden. Heb jij jan al eens een bericht gestuurd met een vraag over iets waar je opheldering over wil? Aanneembaar is van niet. Dit omdat anders de reactie niet gekomen had denk ik.
Ik heb jan namelijk wel eens eerder een bericht gestuurd met een vraag over andere zaken. Je word afgewimpeld en er werd letterlijk gezegd dat hij geen tijd aan mij ging verspillen. Dat is voor mij rede genoeg om niet nog eens een vraag via pb te stellen lijkt me. Dit was ook trouwens de rede dat ik jan ontmoet heb bij de zeewaterbeurs waar hij aanwezig was met de folders. Toen was het ineens wel een vriendelijke man die bereid was voor een praatje. De rede hiertoe laten we maar even in her midden omdat ik geen zin heb om uitgesproken zaken in te gaan.

In ieder geval zie ik elke bijlage dezelfde post en als het opvalt zeg ik er iets van en dat heb ik bij deze gedaan. Waarschijnlijk was ik niet de enige die hier zo over dacht.
 
Nick, je draaft door, je hebt nooit geen tafel gezien met DSR artikelen......
Beetje flauw om zo te reageren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Nick, je draaft door, je hebt nooit geen tafel gezien met DSR artikelen......
Beetje flauw om zo te reageren


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het voorbeeld over de tafel met Dsr artikelen deed me eerlijk gezegd nog t minst uit t verhaaltje van Nick.
Maar als juist dat het punt is waar hij in uw ogen flauw over doet, dan ben ik benieuwd of de andere punten die hij opnoemde wel de normale gang van zaken is...?
Ik weet het, mijn menging in deze discussie heeft niks met t blad temaken, maar soms mag er wel wat begripsvoller gereageerd worden op reacties of punten van anderen [emoji17]
 
Hoe kan dsr nou weer betrokken worden in een topic als deze man man man [emoji23].

Het feit is dat de late aanlevering van het blad niet echt meer incidenteel is maar eerder structureel. Dat kan niet echt worden ontkent. Misschien de data iets aanpassen zodat de redactie wat langer de tijd heeft om de edities klaar te krijgen.

Verder krijg je gewoon de 4 edities per jaar, zolang de adverteerders niet in de problemen raken (doordat bepaalde evenementen/ aanbiedingen al zijn verstreken voor het blad wordt aangeleverd) denk ik dat het niet echt uit maakt of je het blad nou eind mei of begin juni binnen krijgt. Al is het natuurlijk wel netter om je aan deadlines te houden, daar zijn ze nou eenmaal voor.

Voor mijzelf was dit overigens de laatste editie die ik heb ontvangen, dit omdat ik al in oktober vorig jaar mijn abbonement heb gestopt omdat er voor mij niet heel veel interessante onderwerpen in de afgelopen nummers stonden, maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk :)

Groetjes Youri

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
 
Hoe kan dsr nou weer betrokken worden in een topic als deze man man man [emoji23].

Groetjes Youri

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Heb je niet in de gaten dat je dat zelf doet.

In mijn ogen wordt er alleen gezegd, dat Jan aan een tafel met DSR spullen zat.
(waarschijnlijk omdat Jan zich dan ook kan herinneren, waar dit is geweest)

Gr, Marcel
 
Heb je niet in de gaten dat je dat zelf doet.

In mijn ogen wordt er alleen gezegd, dat Jan aan een tafel met DSR spullen zat.
(waarschijnlijk omdat Jan zich dan ook kan herinneren, waar dit is geweest)

Gr, Marcel
Volgens mij werd er in de post gezegd dat Jan aan de tafel zat met dsr spullen en dat het daarom al niet iets was voor de betreffende persoon. Dit was voordat die persoon de post heeft aangepast. Dus nee dit doe ik niet zelf. Als ik ergens op reageer kan het sowieso niet zijn dat ik er over begin. Dat is de essentie van een REactie :)

Groetjes Youri

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
 
Volgens mij werd er in de post gezegd dat Jan aan de tafel zat met dsr spullen en dat het daarom al niet iets was voor de betreffende persoon. Dit was voordat die persoon de post heeft aangepast. Dus nee dit doe ik niet zelf. Als ik ergens op reageer kan het sowieso niet zijn dat ik er over begin. Dat is de essentie van een REactie :)

Groetjes Youri

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk


Het stuk is niet aangepast want het staat er nog steeds.
En nu nog eens goed lezen.
Jan zat aan een tafel waar DSR spullen op stonden, dat was voor de betreffende persoon niks.
Dit heeft natuurlijk helemaal niks te maken met het topic. (dat waar voor het plaatje, waar ze elkaar gezien hebben)
Dat was namelijk het blad, ons zee aquarium, wat altijd te laat is.
En uit REacties, komen ook acties, niet alleen andersom.
Maar als je me niet begrijpt, ook goed.

Gr, Marcel
 
Het stuk is niet aangepast want het staat er nog steeds.
En nu nog eens goed lezen.
Jan zat aan een tafel waar DSR spullen op stonden, dat was voor de betreffende persoon niks.
Dit heeft natuurlijk helemaal niks te maken met het topic. (dat waar voor het plaatje, waar ze elkaar gezien hebben)
Dat was namelijk het blad, ons zee aquarium, wat altijd te laat is.
En uit REacties, komen ook acties, niet alleen andersom.
Maar als je me niet begrijpt, ook goed.

Gr, Marcel

Het gaat om het waarde oordeel dat er aan wordt geplakt. Dat is voor dit topic inderdaad totaal onrelevant.


Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
 
Het dsr verhaal is inderdaad niet relevant op de visie van het verhaal. Dit was meer een mooie toegevoegde waarde waar een mogelijke rede in verstopt zat.
Beetje off topic misschien allemaal Marcel bedankt voor de waardevolle reactie ik begrijp die inderdaad [emoji106]
Youri wat jou betreft je maakt je eigenlijk altijd druk als het over dsr gaat maar in de lijnen over het blad wat hier aangegeven word kn je jezelf wel vinden merk ik. Ik snap dan niet helemaal is het dan het feit dat je zin heb je te mengen in een discussie maar eigenlijk eens ben met onze woorden je een andere puntje er uit gaat hengelen om zo maar een nieuw discussie aan te gaan?
Kijk dat ik jan trof en er toevallig dsr op tafel lag is toevallig die "editie". Voeg niks toe aan het feit dat het blad altijd vertraagt is. Misschien wel inderdaad dat het blad minder interessant word en de artikelen omlaag kan maar dat is ieder zijn mening
 
Te laat of niet te laat... De beloofde nummers krijg je echt wel. Ik heb zelf jaren lang voor de voorganger van dit blad, Het Zeeaquarium, in de redactie gezeten en hier gingen echt elke maand vele uren werk in zitten. Het werk dat de medewerkers van OZ doen (vooral Michel trekt de kar!) is op vrijwillige basis en wordt gedaan naast een baan, gezinsleven et cetera.

Dat is natuurlijk een eigen keuze, maar bedenk wel dat we met z'n allen blij mogen zijn dat Michel dit wíl doen. Ik denk dat Michel er erg blij mee zou zijn als zich meer vrijwilligers zouden melden, dan komt de levering waarschijnlijk ook vaker op tijd ;)

Een vergelijk met de meeste andere bladen gaat niet op, vrijwel alle andere bladen worden gemaakt door bedrijven die hier mensen voor in dienst hebben. Dan mag je inderdaad verwachten dat het blad op z'n minst bijtijds komt.
 
Het dsr verhaal is inderdaad niet relevant op de visie van het verhaal. Dit was meer een mooie toegevoegde waarde waar een mogelijke rede in verstopt zat.
Beetje off topic misschien allemaal Marcel bedankt voor de waardevolle reactie ik begrijp die inderdaad [emoji106]
Youri wat jou betreft je maakt je eigenlijk altijd druk als het over dsr gaat maar in de lijnen over het blad wat hier aangegeven word kn je jezelf wel vinden merk ik. Ik snap dan niet helemaal is het dan het feit dat je zin heb je te mengen in een discussie maar eigenlijk eens ben met onze woorden je een andere puntje er uit gaat hengelen om zo maar een nieuw discussie aan te gaan?
Kijk dat ik jan trof en er toevallig dsr op tafel lag is toevallig die "editie". Voeg niks toe aan het feit dat het blad altijd vertraagt is. Misschien wel inderdaad dat het blad minder interessant word en de artikelen omlaag kan maar dat is ieder zijn mening
Ik maak me nergens om druk hoor. Ik meld alleen in één zin dat ik iets opmerkelijk vind, meer niet. Niet echt reden tot discussie en voor de rest is mijn verhaal vrij duidelijk lijkt mij.

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
 
Ik maak me nergens om druk hoor. Ik meld alleen in één zin dat ik iets opmerkelijk vind, meer niet. Niet echt reden tot discussie en voor de rest is mijn verhaal vrij duidelijk lijkt mij.

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Dat bedoel ik dus.
2 pagina's vol aan discussie over een blad, met 1 keer het woord DSR erin.
En dat is meteen het enige woord waar jij over valt.
Hoe bedoel je, een obsessie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan