Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Triton met all in one bio pellets?

Xpxex

ZeewaterForum lid
Hoi
Zit er aan te denken om over te stappen naar de triton methode
Heb me er al een beetje in verdiept
Kan alleen nog niet echt een antwoord krijgen op een bepaalde vraag ?
Ik draai nu met all in one bio pellets in een reaktor om mijn nitraat onder kontrole te houden
Maar kan ik deze pellets blijven behouden in samen werking met de triton methode ?
Foto toegevoegd van de biopellets
6821414a995dca95ca074fc15cf3f2c0.jpg

Alvast bedankt


Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Triton methode is dat je met een wieren filter in je sump gaat werken om je nitraat laag te houden bij mij bak was het vaak niet meetbaar het nitraat [emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ja oke maar is het mogelijk om wel eerst met de pellets blijven filteren ? Of geeft dat problemen met triton?
Als ik eenmaal wieren heb kan ik de reaktor altijd stilzetten
Het gaat mij erom of ik dus de pellets mag blijven behouden met triton

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
In eerste instantie kun je ze laten zitten.

Op lange termijn geven ze stoffen af die niet te combineren zijn zonder waterwissels. Geld ook voor zeoliet. Gelezen op het triton forum.
 
Oke thanks voor antwoord
Maar zou wodka dan wel kunnen ? Als je eens een keer een te hoge nitraat hebt ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Als je wierenfilter eenmaal goed draait heb je echt geen koolstofbronnen meer nodig. Ik spreek uit ervaring.

Kortom: installeer het wierenfilter, bouw dan langzaam de pellets af en klaar.
 
Ik heb azijn gebruikt met triton, tijdens de vakantie was er beetje veel gevoerd en was nitraat en fosfaat te hoog bij thuiskomst.
Nieuwe po4 killer erin en 50 ml azijn 2x per dag op 900 liter aquarium. Binnen 1 dag witte slierten in de sump en op de ramen van de sump, lichte witte aanslag op de ramen van het aquarium. De aanslag in de sump met een grote pipet los blazen en ramen kuisen dagelijks, nitraat was zo weer verdwenen.
Ik geef nog steeds een klein beetje koostof, een eigen mengsel van ethanol druivensuiker azijn en rietsuiker omdat ik zie dat mijn koralen er positief op reageren ook bij lage fosfaat en nitraat.
 
Bovenaan