Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

1ste x triton test

Figo

ZeewaterForum gebruiker
Gewoon zomaar eens een triton test opgestuurd!

Ik heb 5 rode vakjes waarvan er 3 in de zware metalen sectie zitten.

5 gele vlakjes

En gelukkig een overgroot deel groen.

Als jullie deze resultaten krijgen wat zouden jullie vervolg stappen zijn?

Groet
Figo

Bekijk bijlage doc.pdf

---- update ----

Is er iemand die er een blik op kan werpen.
 
Ik draai zelf geen triton methode vandaar dat ik het vraag.
 
Se (selenium): gebruik je fosfaatverwijderaar op ijzerbasis? Veel merken -behalve Rowaphos- geven selenium af.
Sn (tin): dit kan heel veel oorzaken hebben. Als de waarde niet verder stijgt niet heel zorgelijk, maar tin is erg giftig.
Cu (koper): dit gehalte 'hoort niet', maar is niet heel zorgelijk.
Sr is laag, dat zou ik aanvullen.
Fe: voeg je dit toe?

Al met al best goede waardes, ik zou vooral met bovenstaande items aan de slag gaan. Let vooral op dat tin niet verder stijgt en wissel eventueel naar betere fosfaatverwijderaar.
 
Se (selenium): gebruik je fosfaatverwijderaar op ijzerbasis? Veel merken -behalve Rowaphos- geven selenium af.

Sn (tin): dit kan heel veel oorzaken hebben. Als de waarde niet verder stijgt niet heel zorgelijk, maar tin is erg giftig.

Cu (koper): dit gehalte 'hoort niet', maar is niet heel zorgelijk.

Sr is laag, dat zou ik aanvullen.

Fe: voeg je dit toe?

Al met al best goede waardes, ik zou vooral met bovenstaande items aan de slag gaan.

Let vooral op dat tin niet verder stijgt en wissel eventueel naar betere fosfaatverwijderaar.

Hoi Tanne,

Ik gebruik geen fosfaatverwijderaar en ik heb het nog nooit gebruikt.

Ik gebruik wel in een wervelbedfilter np pellets van colombo maar dat is op basis van koolstofbron dacht ik en ook niet te linken aan fosfaat verwijderaar

Is het zo dat de detox van korallenzucht de koper en tin kan verwijderen?

Sr weet ik niet wat het is

Fe is een ijzer toch nee dit voeg ik niet toe mijn toevoegingen zijn

Kh
Ca
Mg heeeeeel soms
Red sea reef energy a en b
Korallenzucht lps amino
Korallenzucht Zeobac
Ams bacto-pro
Biodigest bacterie ampullen
Iodine voeg ik onregelmatig 1 of tweedruppels van toe

Een detox zit wel in me plan om te gaan bestellen als me bak er alleen maar beter van kan worden.
 
Ok nou word ik nieuwsgierig mag ik vragen hoe oud jouw huis is ???
Oude huizen bv amsterdam gebruiken oude loden pijpen waar niet veel in is verbouwd. Jaren 80+ huizen zijn veel koperen leidingen in verwerkt die gesoldeerd zijn (sn) dus tin . Jaren 2000 plus veel plastic intern leidingen aluminium der tussen en plastic weer der buiten. en vergeet de machinale knel fittingen niet met een rubberen afdichting. Misschien is het een idee om als mensen triton testen doen ook eens woonplaats en leeftijd huis te vermelden ? Ook heeft het waternet de nodige oude buizen /pompen staan dat verschilt. Dit is wel aan te vragen bij je water bedrijf die kunnen ook de waardes weer geven. Die bv triton ook geven geven . Misschien dat we dan wat meer invloed krijgen op waar je bv osmose apparaat te plaatsen. in je huis.(voorbeeld je aanvoer water is plastic en intern is alles koper dan is het wijs je osmose zo kort mogelijk na je meter te plaatsen ?) Nieuwbouw wijken veel plastic gaat langer mee maar ook dat kan weer stoffen los laten wat waarschijnlijk voor de vissen niet o.k. zijn. De toekomst zal dat leren . dit kan een interessant onderzoek zijn denk ik .....

Waar ik dus op doel is je water kan be st wel eens zuiver zijn maar als je osomose apparaat boven staat door een serie gesoldeerde bochten en verleng stukken heen moet ??? hoe veel invloed heeft dat????


groetjes bob van wijngaarden
 
Ok nou word ik nieuwsgierig mag ik vragen hoe oud jouw huis is ???
Oude huizen bv amsterdam gebruiken oude loden pijpen waar niet veel in is verbouwd. Jaren 80+ huizen zijn veel koperen leidingen in verwerkt die gesoldeerd zijn (sn) dus tin . Jaren 2000 plus veel plastic intern leidingen aluminium der tussen en plastic weer der buiten. en vergeet de machinale knel fittingen niet met een rubberen afdichting. Misschien is het een idee om als mensen triton testen doen ook eens woonplaats en leeftijd huis te vermelden ? Ook heeft het waternet de nodige oude buizen /pompen staan dat verschilt. Dit is wel aan te vragen bij je water bedrijf die kunnen ook de waardes weer geven. Die bv triton ook geven geven . Misschien dat we dan wat meer invloed krijgen op waar je bv osmose apparaat te plaatsen. in je huis.(voorbeeld je aanvoer water is plastic en intern is alles koper dan is het wijs je osmose zo kort mogelijk na je meter te plaatsen ?) Nieuwbouw wijken veel plastic gaat langer mee maar ook dat kan weer stoffen los laten wat waarschijnlijk voor de vissen niet o.k. zijn. De toekomst zal dat leren . dit kan een interessant onderzoek zijn denk ik .....

Waar ik dus op doel is je water kan be st wel eens zuiver zijn maar als je osomose apparaat boven staat door een serie gesoldeerde bochten en verleng stukken heen moet ??? hoe veel invloed heeft dat????


groetjes bob van wijngaarden

Hoi bob,

Ik woon in een appartamenten flat uit 1958.

Over het waternet zit ik bij evides maar weet er niet echt meer over!

Toevallig vanwege lekkage laatst een foto gemaakt van waar de leiding binnenkomt

IMG-20160501-WA0005.jpg
 
Bovenaan