Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Triton en nu veel alg

mikem

ZeewaterForum gebruiker
Ik ben reeds 3 maanden gestart met Triton en krijg steeds meer last van alg. Heeft iemand een idee of dit met Triton te maken kan hebben voorheen draaide ik met balling en had er geen last van.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoi,

Dit is een bekend probleem.

Teveel algen oogsten in 1 keer, algen niet juist verlicht, het snoeien van de algen met een draaiende bak zijn mogelijke oorzaken

Algeneters inbrengen is de oplossing

Zee egels
Turbo slakken
Zeehaas

gr Ray
 
Wel heel apart dat het met het gebruik van Triton gelijk veel meer is.
Zit te denken om maar weer terug te gaan naar balling


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoi,

Dit is niet echt apart:eek:

In de elementz zitten extra toevoegingen voor verzorging van de algen.

welke algen heb je in de sump, en hoe is de sump ingericht?

gr Ray
 
Ik heb caulerpa en Cheato erin zitten. Ik het als opstelling afschuimer dan wieren en dan opvoer anders kan helaas niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Yo Mikem,
Ik heb hier dezelde opstelling en geen problemen. Voor de duidelijkheid Cheato en Caulerpa zijn wieren,waar je dus last van hebt zijn algen.Hoeveel staat NO3 en PO4?Welke verlichting gebruik je boven uw wierenfilter en hoeveel watt.Heb je veel of weinig water beweging in uw wierenfilter?Allemaal factoren die de groei van uw wieren beïnvloeden en hoe beter de wieren groeien, hoe meer opname van NO3 en PO4.

Grtz Denis.
 
Mijn no3 is 5 en po4 0.06.
Ik heb een 3000 opvoer en 4x54 watt t5 en 1 led balk van jmb boven mijn aquarium. Als stroming een gyre 150 op 70 %


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mijn no3 is 5 en po4 0.06.
Ik heb een 3000 opvoer en 4x54 watt t5 en 1 led balk van jmb boven mijn aquarium. Als stroming een gyre 150 op 70 %


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En de doorstroming door het wierenfilter en de verlichting er boven?

Ik had zo'n rood/blauw JMB-wierenbalkje boven mijn wierenfilter. Sinds ik de verlichting heb geüpgraded naar sterkere verlichting, heb ik in het aquarium zelf veel minder groei van algen.
 
Oke misschien moet ik ook wel zo'n lampje halen. De doorstroming hoe kan ik dat bepalen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb caulerpa en Cheato erin zitten. Ik het als opstelling afschuimer dan wieren en dan opvoer anders kan helaas niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hallo Mikem,

waarom zou het niet anders kunnen?
Kan je een foto posten van u sump?
Ben gewoon nieuwsgierig lol.
Kan je de sump niet omdraaien?

Denk toch dat het het beste is om eerst de algen te hebben en dan de afschuimer.

Gr Kevin.
 
Oke misschien moet ik ook wel zo'n lampje halen. De doorstroming hoe kan ik dat bepalen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar wat voor lamp gebruik je nu?

Doorstroming: hoe groot is je opvoerpomp? En gaat al het water ook door het wierenfilter? Overigens heb ik mijn wierenfilter ook na de schuimer, ook bij mij ging dat niet anders. Dat lijkt me geen probleem.
 
Al het water gaat door het wierenfilter het kan nergens anders heen. Ik heb een eheim 3000 als opvoer. Als lampje gebruik ik een 20watt Reeflight van een nano cube


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
En als afschuimer gebruik ik de ati powercone 200


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Al het water gaat door het wierenfilter het kan nergens anders heen. Ik heb een eheim 3000 als opvoer. Als lampje gebruik ik een 20watt Reeflight van een nano cube


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En hoe groot is je aquarium zelf?
En wat is het gehalte nitraat en fosfaat?
Heb je een foto van de bak en een van de sump?
 
Ik heb een eheim scubaline 465.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En de antwoorden op mijn andere vragen? Hoe groot is de inhoud van de bak?
 
Triton is eraf ben weer terug gegaan naar balling met waterwissels


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan