Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Hoog magnesium gehalte

mikem

ZeewaterForum gebruiker
Ben sinds een 3 maanden bezig met de Triton methode. Maar heb mijn kh op 8 staan en nu is mijn magnesium dik 1500. Mijn calcium is wel oke met 450.
Iemand enig idee of dit normaal is of dat ik base 3a en 3b af moet minderen.
Het aquarium ziet er verder goed uit.

6355d6da6fc1a9ae00ebbf9b3166e7c1.jpg


Mvg Michael


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dit was 1 van mijn vragen bij het overstappen op Triton. Heb daar geen duidelijk antwoord op gevonden. Ben nog niet lang genoeg bezig om te zien of het bij mij ook gebeurt.
Hoe doet je wierenfilter het?
Misschien kun je de vraag eens in het Tritonmethode topic stellen, wellicht dat er daar meer mensen meelezen.

Gave bak heb je trouwens!
 
Mijn wierenfilter gaat wel oke. Maar had meet groei Verwacht daarvan.

Ik heb op dit moment toevoeging 3a en 3b even uit gezet. Kijken wat het verschil is.

Bedankt voor het compliment over mijn aquarium. Morgen komen er nog meer koralen in


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ja is 35%.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ok. Verhoogd zoutgehalte is vaak reden voor meten van verhoogde waarden van Calcium en Magnesium [emoji6]
 
Ik hou dat goed in de gaten ik weet namelijk dat het met Triton kan oplopen. Maar is het erg om 3a en 3b even stop te zetten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volgens mij niet erg en de enige manier om uw Mg naar beneden te krijgen,;).Een te hoog Mg remt ook de groei van uw koralen,:(.Ik heb dit namelijk ook voorgehad en is een gekend fenomeen bij Triton Balling.

Grtz Denis.
 
wat ik heb gemerkt is:
als de kh op 7,5 is en de ca op 410 zal de mg meer verbruikt worden.
misschien heb je hier wat aan.
zelf zie ik het als een drie gangen diner.
het voorgerecht is de kh wat als eerst verbruikt wordt.
is dit te groot/hoog zal de ca minder veruikt worden.
is de kh aan de ondergrens zal de ca (het hoofdgerecht goed aan de beurt zijn.
is dit te hoog/groot zal de mg/dessert niet goed meer opgenomen worden, want buikkie is vol.
is zowel de kh als de ca aan de ondergrens hebben we al het ruimte over voor een lekker dessert.

in veel ballingsoorten zijn veel stoffen aan mg verbonden die veel impackt hebben op kleur.
denk aan boor, kalium, iodine en strontium.
hoge kh en ca zouden voor veel groei zorgen, maar ook een bruine kleur en broos skelet.

als de mg met de daaraan gekoppelde stoffen goed worden opgenomen heb je mionder groei, maar wel super kleuren is mijn mening(als de stoffen voldoende aanwezig zijn).

nogmaals dit zijn mijn eigen bevindingen en ik meen dat ik in een redseaprogramma meer antwoorden hierover had gevonden nadat ik op zoek ging naar bevestiging van mijn bevindingen.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.
suc6
 
Bedankt voor de uitleg.
Ik heb inderdaad niet veel grooi maar wat je zegt mijn kleuren zijn mooi. Paarse stylo knalt uit de bak zo paars.
Ik ga proberen mijn Mg iets lager te krijgen want 1500+ is wel erg hoog.
Is verversen met natuurlijk zeewater een optie??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bedankt voor de uitleg.
Ik heb inderdaad niet veel grooi maar wat je zegt mijn kleuren zijn mooi. Paarse stylo knalt uit de bak zo paars.
Ik ga proberen mijn Mg iets lager te krijgen want 1500+ is wel erg hoog.
Is verversen met natuurlijk zeewater een optie??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

volgens mij is 1500 niet schadelijk.ik zou gewoon de kh en de ca aan de ondergrens houden en de mg laten verbruiken ;)
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan toch?
en is nog de goedkoopste manier ook.
bij mij was de mg op deze manier met 100 in 1 maand gezakt met vrij weinig koraal in de bak.
 
Juist Ben,1500+ is niet schadelijk,het vertraagd alleen de groei wat.Dus uw raadgevingen zijn de goede,de goedkoopste en de veiligste (geen schommelingen ),:);).

Grtz Denis.
 
Triton zegt dat je van alle toevoegingen even veel moet toevoegen.

KH kan ook wat lager, 7 a 7.5 misschien dat het dan beter in de pas gaat lopen.

Ik heb ook een hoge magnesium gehad en ben minder van alles gaan toevoegen en KH apart bij gevuld.

Mooie bak trouwens.
 
Bovenaan