Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ons zeeaquarium 27

Hebbes. Het ziet blad er weer goed uit. Toch enkele kanttekeningen:
De Gramma loreto zou volgens het artikel níet goed met meerdere exemplaren houdbaar zijn. In de natuur heb ik ze altijd met tientallen tegelijk gezien. Ook in een aquarium van bescheiden formaat is een groepje een stuk interessanter dan een enkeling. 'Voor elk aquarium geschikt' staat er in het artikel. Voor een verse bak beslist niet: dan zijn ze veel te stipgevoelig. Beter dus minstens een paar maanden wachten. Het later toevoegen van extra exemplaren gaat vrijwel altijd goed, in tegenstelling tot wat in het artikel vermeld staat.

Carmabivisje (Liopropoma carmabi): één per bak?! Ik heb er meer dan tien jaar geleden eentje gehad: die zag je met wat geluk één keer per maand. Tot zo'n twee jaar geleden had ik een koppeltje. Die zag je elke paar minuten, veel duidelijker zichtbaar dan de eenzame enkeling die ik ooit had. Het enige probleem met deze vis is de prijs: sinds een aantal jaren zijn ze dusdanig duur dat ze daardoor buiten het bereik van de gemiddelde liefhebber (mezelf incluis) vallen. Tot die tijd was een koppeltje een aanrader. Ik vermoed dat dat voor alle Liopropoma's geldt.
 
Ik mis het huisaquarium in dit nummer. Voor de rest tiptop, zoals altijd.

M.
 
Jammer voor de adverteerders dat het blad (veel) te laat is. De decemberaanbiedingen komen zo een beetje vreemd over.

Jaap
 
December aanbiedingen waren zo bij zo te laat, normaal zou het blad in januari uitkomen, helaas nu een maandje later.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan