Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat is er met mijn Trachyphyllia aan de hand?

stijnzwijn

ZeewaterForum gebruiker
Sinds een week of 2 staat mijn Trachyphyllia er minder fraai bij. Ik heb hier geen verklaring voor.
Mijn waardes zijn:
-Kh=8
-Ca=450
-Mg=1350
-K=400
-No3=2,5-5
-PO4=0,04
Wie weet wat er aan de hand is?
De 1e foto is van een maand geleden en de 2e van vandaag.


trachy2.jpgtrachy.jpg
 
Zit er toevallig een dwergkeizer in je bak die er aan pikt?

groet
Adri
 
Zo'n 2 a 3 keer per week voer ik extra gericht bij.
Ik wissel dat af met reef Pearls (dit omdat ik mijn gonio's gericht bijvoer) artemia en mysis.

Zomaar een idee: Kan het zijn dat je hem een beetje te veel verwend met als gevolg bedervend voer in het dier omdat de vertering te langzaam gaat?
 
Geen idee of dat het is.
Maar wat zou ik dan kunnen doen? Of moet ik voorlopig niet meer voeren in de hoop dat hij weer opknapt?

Zomaar een idee: Kan het zijn dat je hem een beetje te veel verwend met als gevolg bedervend voer in het dier omdat de vertering te langzaam gaat?
 
Geen idee of dat het is.
Maar wat zou ik dan kunnen doen? Of moet ik voorlopig niet meer voeren in de hoop dat hij weer opknapt?

Als dat het is moet je inderdaad heel even stoppen met voeren. Vaak spugen ze ook rommel uit.

Maar geen keizer, eventueel wel een vossekop?
 
Hier is de vossenkop er inderdaad uit aangezien deze aan de acans zat te plukken. Mijn trachii's liet hij met rust. Heb hier 3 trachiii's in de bak. 2 van de 3 doen het perfect, de 3e doet het ook niet lekker. Zoiets als op de foto die hier als 1e gepost werd.
 
Bovenaan