Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nieuw aquarium, kan ik het water etc overzetten?

Florack

ZeewaterForum lid
Vandaag ga ik de Aquael ReefMax ophalen. Ik heb nu ongeveer 3 maanden een draaiend aquarium met vissen etc. De waardes zijn goed. Kan ik het water, zand etc. gewoon in mijn nieuwe aquarium doen of moet ik hem weer helemaal opnieuw gaan opstarten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
 
lijk mij dat het gewoon moet kunnen goede bacteriën zitten in je water steen enz.
 
Zoveel mogelijk water en steen overzetten is zelfs beter bij een herstart anders begin je helemaal weer bij 0. Zand zou ik mee wachten, je heb toch vaak een (grote of kleine) terugslag, zeker als je groter gaat (kan ik niet opmaken uit je bericht) en vers steen gaat toevoegen.
 
Zoveel mogelijk water en steen overzetten is zelfs beter bij een herstart anders begin je helemaal weer bij 0. Zand zou ik mee wachten, je heb toch vaak een (grote of kleine) terugslag, zeker als je groter gaat (kan ik niet opmaken uit je bericht) en vers steen gaat toevoegen.
Ik ga maar 10 liter groter. Thanks!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
 
Bovenaan