Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kleine introductie

Zoals beloofd een korte intro over ons:

Velen van jullie kennen ons al onder de forumnamen 'Mark in the Box' en 'Bas en Denise'.

Na veel wikken en wegen zijn wij dus ook ons eigen winkeltje begonnen. Het idee ontstond eigenlijk doordat we allebei steeds een overschot aan stekken hadden. Ook stekkenbakken boden geen uitkomst. Allerlei ideeën werden besproken en uiteindelijk zijn we hier op uitgekomen: een klein winkeltje bomvol met koralen en dan vooral hele mooie stekken voor kleine prijsjes, maar ook 2 bakken met mooie maricultuur- en lps koralen, nog een speciaal bakje voor anemonen en een bakje voor de speciaaltjes en doopvondjes. Wij stekken voornamelijk uit eigen voorraad en van eigen moederdieren die een apart onderkomen hebben elders in het pand. Hier hebben wij ook onze voorraad aan allerhande benodigdheden voor het houden van een zeeaquarium. Ook hebben wij onze eigen bakken thuis nog en hebben wij afspraken gemaakt met een aantal aquarianen voor de levering voor stekken. De stekken zullen vanaf € 7,50 in de winkel staan. Een kleiner gedeelte is bestemd voor vissen.

Wij durven te zeggen dat we de meeste koralen per vierkante meter vloeroppervlak hebben in de regio en misschien wel van heel Nederland.

Onze filosofie:

Wij houden van duidelijkheid en proberen het zo makkelijk mogelijk te houden. Wij vinden dat je met de juiste techniek en gewoon waterwissels het makkelijkst een goed resultaat haalt met de minste kans op mislukken. We hebben geen geheimen, laten zien met welke techniek wij draaien en waar wij dus ook achter staan. Enkele voorbeelden hiervan zijn: Dastaco, Bubble King, Red Dragon, Ati(verlichting), Jecod, Maxpect om maar wat te noemen. Bij onze bakken hangen ook bordjes met de gemeten waterwaardes, die houden wij elke week netjes bij.

En verder:

Aangezien wij voorstander zijn van waterwissels, is bij ons dus ook door ons aangemaakt synthetisch zeewater te verkrijgen aangemaakt met zouten waar wij achter staan zoals Reefcrystals en Tropic Marine. Ook Natuurlijk zeewater en osmose water zal bij ons te verkrijgen zijn. Voor het vullen van CO2 flessen kunt u straks ook bij ons terecht net als bijvoorbeeld diverse voer (droog en diepvries), testsetjes, rowaphos, biodigest, zouten (Reefcrystals, Tropic Marin), enzovoort. De exacte lijst met voorraad artikelen volgt later nog, maar eigenlijk is bijna alles te leveren, maar niet alles op voorraad uiteraard. Voorlopig zijn wij nog niet van plan om een webwinkel te starten, maar misschien later, wie weet.

Onze locatie:

Onze winkel ligt in Wassenaar. Dat is tussen Den Haag en Leiden. Dat is tevens onze woonplaats. Het volledige adres:

Coral & Frag Shop
Verlengde Hoge Klei 56
2242 NS Wassenaar

De openingstijden:

Wij zijn op donderdag- en vrijdag avond open van 18.00-21.00 uur. In het weekend zullen wij 1 dag onregelmatig (een zaterdag of een zondag) opengaan van 10.00-17.00 uur vooraf aangekondigd op ons sponsorgedeelte en op Facebook. Een Facebook pagina is in de maak evenals een kleine website. Voorlopig zijn wij te bereiken via dit forum, per email: coralenfragshop@hotmail.com en per telefoon 06-53309595 (Mark) of 06-41635362 (Bas). Voorlopig nog geen webshop dus.

Zoals eerder vermeld zijn wij nog niet open; wij zijn hard aan het werk om er een mooie winkel van te maken. We zijn een eind op weg, maar er is nog wat werk te doen. Wij hopen ergens eind februari, begin maart de deur te openen, maar er staat nog niets vast. Vanaf nu zullen wij u op de hoogte houden van onze vorderingen en assortiment.

We hebben er alvast erg veel zin in en hopen jullie straks te mogen verwelkomen in onze winkel.

Met vriendelijke groet,

Mark en Bas​
 
Laatst bewerkt:
Top zeg!!! Alvast veel succes!
 
Succes 👍
 
succes met jullie winkel.

gr
twan
 
Heel veel succes met jullie winkel
groeten Dennis

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Mooi initiatief!
Een stekprijs van €7,50 beschouw ik toch als niet minder dan een prijsdoorbraak waarmee je de hele handel op z'n kop zet. Daar kunnen we allen van profiteren!
 
Hartstikke leuk zeg, en mooi dicht bij voor mij is ook wel eens lekker....:p
Ik wens jullie heel goede zaken, en jullie hebben mij alvast als vaste bezoeker (klant)

Ik vind het super leuk....

groeten
Arie en Rita
 
Alweer een adresje erbij voor eens een kijkje te gaan nemen uitsteeekend

Succes met alle voorbereidingen !

Groeten,
Erik
 
Top zeg!!! Alvast veel succes!

Succes 👍

Veel succes !!

Klinkt goed! Succes

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Dank jullie wel en misschien mogelijk tot ziens in onze winkeltje.

Heel veel succes en tot snel

Verstuurd vanaf mijn D5503 met Tapatalk

Dank je Yvonne en we zullen je dan wel zien :biggrin: . Vergeet je dan niet voor te stellen ;) .

---- update ----

Veel geluk beide!!! 👍👍

groeten Sander en Linda

Hey Sander en Linda, hoe gaat het met jullie? Misschien zien we jullie wel in ons nieuwe winkeltje?
 
succes met jullie winkel.

gr
twan

Bedankt Twan. Ik las dat je lekker aan het testen bent geweest. Led wordt steeds beter, met name de spreiding waar we het al wel eens over gehad hebben een tijd geleden ;):cool:.

Heel veel succes met jullie winkel
groeten Dennis

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Dank je Dennis. Je bak is een plaatje. Keep it up topjes .

Mooi initiatief!
Een stekprijs van €7,50 beschouw ik toch als niet minder dan een prijsdoorbraak waarmee je de hele handel op z'n kop zet. Daar kunnen we allen van profiteren!

Thnx Anthony. We gaan ons best doen, maar de hele handel op z'n kop denk ik niet Powat .

Veel succes met jullie winkel Bas en tot gauw.
Gr.Appie

Dank je Appie. We hopen er wat moois van te maken.

Hartstikke leuk zeg, en mooi dicht bij voor mij is ook wel eens lekker....:p
Ik wens jullie heel goede zaken, en jullie hebben mij alvast als vaste bezoeker (klant)

Ik vind het super leuk....

groeten
Arie en Rita

Hey Arie en Rita bedankt. Gezellig een vaste klant hahaha.

Helaas zo ver weg



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Misschien leuk om eens een dagje te plannen om meerdere winkels in deze regio te bekijken?

Alweer een adresje erbij voor eens een kijkje te gaan nemen uitsteeekend

Succes met alle voorbereidingen !

Groeten,
Erik

Dank je Erik. We zien je graag een keer. Jij succes met alle voorbereidingen en werkzaamheden voor je nieuwe bak. Kan niet anders als mooi worden.

---- update ----

Succes ? zijn jullie as zaterdag open?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Nee we zijn nog niet open. Wij hopen eind februari of begin maart open te gaan, maar er staat nog niets vast. De vorderingen zullen op dit forum te volgen zijn.
 
Heel veel succes. Als ik in de buurt ben zeker even gaan kijken.
 
Bovenaan