Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Philips LED lamp!!

Reef-Corner

Winkelier
Beste Aquarianen

Gisteravond hebben we onze lampen boven de showbak vervangen door Philips CoralCare LED lampen. Philips zet daarmee hun eerste stap met een innovatieve lamp in onze hobby. Deze lamp is speciaal ontwikkeld voor het houden van koralen.
We zijn trots om deze primeur als eerste te mogen tonen aan het grote publiek.

Er ligt een informatie-brochure in onze winkel en u kunt deze lampen zelf aanschouwen.

We zijn geopend op:
Woensdag 23 december van 17.00 tot 20.00 uur
Donderdag en vrijdag gesloten vanwege kerst.
Zaterdag en zondag (26 en 27 december) geopend van 10.00 tot 16.00 uur.

Het Reef-Corner team
 

Bijlagen

  • 12376580_768014710008696_8669701069203172321_n (Medium).jpg
    12376580_768014710008696_8669701069203172321_n (Medium).jpg
    24,8 KB · Weergaven: 738
  • 1604790_767963066680527_6992274836552862228_n (Medium).jpg
    1604790_767963066680527_6992274836552862228_n (Medium).jpg
    38,2 KB · Weergaven: 806
  • 1724704_767963083347192_7523327248351141039_n (Medium).jpg
    1724704_767963083347192_7523327248351141039_n (Medium).jpg
    43 KB · Weergaven: 820
  • 944384_767963040013863_6566220843343605250_n (Medium).jpg
    944384_767963040013863_6566220843343605250_n (Medium).jpg
    35,6 KB · Weergaven: 914
  • yimg-432376959-1-858223670 (Medium).jpg
    yimg-432376959-1-858223670 (Medium).jpg
    32,8 KB · Weergaven: 796
Laatst bewerkt:
Daar is die dan :cool:. Eindelijk een geschikte led verlichting voor onze hobby topjes
 
dat weet je pas over een jaar testen gr martin
Ik begreep dat dit al gedaan is door een selecte groep :)

ik ben wel benieuwd naar het prijskaartje.
 
Daar is die dan :cool:. Eindelijk een geschikte led verlichting voor onze hobby topjes
Zou kunnen.
Maar de LEDs die gebruikt zijn, zijn die nieuw ontwikkeld (denk het niet) of zijn bestaande LEDs toegepast in een nieuw ontworpen armatuur? Wat me opvalt is dat geprobeerd is een egaal verlicht vlak te creëren, dat is denk ik een groot voordeel. Hiermee neem je het puntlicht effect van LED, wat naar mijn idee een nadeel is mogelijk weg of verminder je het.
 
heeft iemand de test results al gehad die je opgestuurd krijgd als je je opgeeft op de website?
 
Beste Aquarianen

Gisteravond hebben we onze lampen boven de showbak vervangen door Philips CoralCare LED lampen. Philips zet daarmee hun eerste stap met een innovatieve lamp in onze hobby. Deze lamp is speciaal ontwikkeld voor het houden van koralen.
We zijn trots om deze primeur als eerste te mogen tonen aan het grote publiek.

Er ligt een informatie-brochure in onze winkel en u kunt deze lampen zelf aanschouwen.

We zijn geopend op:
Woensdag 23 december van 17.00 tot 20.00 uur
Donderdag en vrijdag gesloten vanwege kerst.
Zaterdag en zondag (26 en 27 december) geopend van 10.00 tot 16.00 uur.

Het Reef-Corner team

Dit is wel erg weinig informatie voor een introductie.:)
Gaat Reefcorner dit armatuur ook verkopen of blijft het (vooralsnog) bij "tonen"?

Natuurlijk ga je een armatuur voor aanschaf het best "live" bekijken, dat is immers de enige manier om te beoordelen of de kwaliteit "kijklicht" aansluit bij de wensen.
Toch is wat specifieke informatie om te kunnen beoordelen of het armatuur in de basis geschikt is voor een bepaalde setup, vooraf wenselijk. Ik denk dan naast prijsstelling, aan zaken als geschiktheid voor inbouw, stralingshoek, minimale montage hoogte. In het geval een dimoptie: het aantal kanalen en de verdeling van de ledkleuren daarover.
Wellicht dat brochures, inclusief specificaties en prijslijsten, hier als pdf kunnen worden geplaatst?
 
Is dit dan "de" lamp waar al enige tijd over gespeculeerd werd op het forum?

Dit is idd "de" lamp waarover gespeculeerd werd en waarop al testen zijn uitgevoerd. Ik weet ook door wie, maar ik weet niet of het gepast is zijn naam hier te vermelden. Dat moet hij zelf maar doen en verdere toelichtingen geven.

Dit is wel erg weinig informatie voor een introductie.:)
Gaat Reefcorner dit armatuur ook verkopen of blijft het (vooralsnog) bij "tonen"?

Natuurlijk ga je een armatuur voor aanschaf het best "live" bekijken, dat is immers de enige manier om te beoordelen of de kwaliteit "kijklicht" aansluit bij de wensen.
Toch is wat specifieke informatie om te kunnen beoordelen of het armatuur in de basis geschikt is voor een bepaalde setup, vooraf wenselijk. Ik denk dan naast prijsstelling, aan zaken als geschiktheid voor inbouw, stralingshoek, minimale montage hoogte. In het geval een dimoptie: het aantal kanalen en de verdeling van de ledkleuren daarover.
Wellicht dat brochures, inclusief specificaties en prijslijsten, hier als pdf kunnen worden geplaatst?

Zou idd fijn zijn als er meer informatie beschikbaar zou zijn. Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.... :)
 
Als Electrical engineer bij Philips Lighting heb ik de afgelopen drie jaar aan bovenstaand product gewerkt.
Nu is het moment aangebroken voor een eerste publieke kennismaking met het product.

Naast Philips medewerker ben ik ook al jaren lid van dit forum en kom ik hier graag om over mijn hobby te lezen.
Het is dan ook mijn bedoeling om op deze manier (als hobbyist) actief te blijven op dit forum, maar Theo heeft mij gevraagd wat eerste vragen te beantwoorden.
Zoals jullie al hebben gemerkt is de huidige informatie over het product beperkt, maar er zal in de loop van de komende maanden geleidelijk meer informatie volgen.
Gelieve hiervoor geduld te hebben en respecteren dat ik een aantal vragen nog niet kan beantwoorden.

Toch wil ik jullie graag helpen om waar mogelijk al een aantal vragen te beantwoorden!
 
Als Electrical engineer bij Philips Lighting heb ik de afgelopen drie jaar aan bovenstaand product gewerkt.
Nu is het moment aangebroken voor een eerste publieke kennismaking met het product.

Naast Philips medewerker ben ik ook al jaren lid van dit forum en kom ik hier graag om over mijn hobby te lezen.
Het is dan ook mijn bedoeling om op deze manier (als hobbyist) actief te blijven op dit forum, maar Theo heeft mij gevraagd wat eerste vragen te beantwoorden.
Zoals jullie al hebben gemerkt is de huidige informatie over het product beperkt, maar er zal in de loop van de komende maanden geleidelijk meer informatie volgen.
Gelieve hiervoor geduld te hebben en respecteren dat ik een aantal vragen nog niet kan beantwoorden.

Toch wil ik jullie graag helpen om waar mogelijk al een aantal vragen te beantwoorden!

Nou, ik zou zeggen: brand los! Ik neem aan dat, nu het armatuur is gebouwd, toch minimaal de specificaties bekend zijn. :)
 
dat weet je pas over een jaar testen gr martin
Is dit dan "de" lamp waar al enige tijd over gespeculeerd werd op het forum?
Ik begreep dat dit al gedaan is door een selecte groep :)
ik ben wel benieuwd naar het prijskaartje.
In de maand Maart hebben wij een gesloten usertest georganiseerd met een dertig tal aquarianen.
Dit heeft destijds bij de ReefCorner plaatsgevonden.
Onder deze aquarianen bevonden zich ook een aantal forumleden.

Wij hebben zoals eerder aangegeven bijna 3 jaar jaar aan deze verlichting gewerkt en meer dan een jaar met de lichtformule getest.
Zo draait mijn eigen aquarium (zie dagboek) al vanaf Mei 2014 met deze lichtformule.
Daarnaast hebben wij op zowel wetenschappelijk als consumenten gebied meerdere aspecten van de lamp getest.
Denk aan kleurpunt bereik, licht dynamiek en de manier van instellen (controleren).

Het meest meetbare onderzoek is op het moment nog draaiende en wordt aangestuurd door Tim Wijgerde.
Hier bekijken we de groei, kleur en vorm verschillen van koralenstekken onder T5 en Coralcare verlichting.

Zou kunnen.
Maar de LEDs die gebruikt zijn, zijn die nieuw ontwikkeld (denk het niet) of zijn bestaande LEDs toegepast in een nieuw ontworpen armatuur? Wat me opvalt is dat geprobeerd is een egaal verlicht vlak te creëren, dat is denk ik een groot voordeel. Hiermee neem je het puntlicht effect van LED, wat naar mijn idee een nadeel is mogelijk weg of verminder je het.

De innovativiteit van dit product zit hem in de lichtverdeling, de lichtformule en betrouwbaarheid. Gefaseerd zullen we deel voor deel de technische specificaties hiervan bekend maken.

heeft iemand de test results al gehad die je opgestuurd krijgd als je je opgeeft op de website?
Helaas ondervinden wij problemen met onze webserver en worden de testresultaten niet uitgestuurd (excuus hiervoor, we werken zo snel mogelijk aan een oplossing).

Dit is wel erg weinig informatie voor een introductie.:)
Gaat Reefcorner dit armatuur ook verkopen of blijft het (vooralsnog) bij "tonen"?

Natuurlijk ga je een armatuur voor aanschaf het best "live" bekijken, dat is immers de enige manier om te beoordelen of de kwaliteit "kijklicht" aansluit bij de wensen.
Toch is wat specifieke informatie om te kunnen beoordelen of het armatuur in de basis geschikt is voor een bepaalde setup, vooraf wenselijk. Ik denk dan naast prijsstelling, aan zaken als geschiktheid voor inbouw, stralingshoek, minimale montage hoogte. In het geval een dimoptie: het aantal kanalen en de verdeling van de ledkleuren daarover.
Wellicht dat brochures, inclusief specificaties en prijslijsten, hier als pdf kunnen worden geplaatst?
Je bent meer dan welkom om het licht "live" te bekijken bij de Reefcorner.
In de Reefcorner zul je wat additionele marketing informatie vinden die je al wat beter op weg kan helpen om een mening over het product te vormen.

Dit is idd "de" lamp waarover gespeculeerd werd en waarop al testen zijn uitgevoerd. Ik weet ook door wie, maar ik weet niet of het gepast is zijn naam hier te vermelden. Dat moet hij zelf maar doen en verdere toelichtingen geven.
Zou idd fijn zijn als er meer informatie beschikbaar zou zijn. Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.... :)
We verwachten in de eerste maand van het nieuwe jaar een groot deel van de technische details vrij te kunnen geven.
 
-Edit-

Zie dat zo goed als alle antwoorden op vragen die ik hier gesteld had net gepost zijn
 
Nou, ik zou zeggen: brand los! Ik neem aan dat, nu het armatuur is gebouwd, toch minimaal de specificaties bekend zijn. :)
Het armatuur krijgt (onder streng voorbehoud) een geadviseerde verkoopprijs tussen de 750 en 800 euro.
De lamp is 190Watt en bevat 104 Highpower LED's die zijn samengesteld met een streng binning en kitting proces om zo kleurpunt, intensiteit en PAR waarde tussen de lampen gelijk te houden.
We maken gebruik van 5 verschillende type LED's die we geclusterd hebben in 2 controleerbare kanalen.
De clustering zorgt voor een (beperkt) kleurpunt bereik wat bij benadering overeen komt met natuurlijke rif kleurpunten tussen de 5 en 30 meter.

Onder voorbehoud (dit zijn we nog aan het valideren) adviseren we een installatie oppervlak van 90x70 cm. Afhankelijk van de hoogte instelling en bak inhoud kan dit nog wat vergroot worden.

(morgen zal ik proberen nog wat meer vragen te beantwoorden).
 
Luc,

Zou je wat meer willen of kunnen vertellen over de techniek die gebruikt wordt bij deze lamp? Hoe staat het met de koeling van het armatuur? Onder welke spanning draaien de leds en wat is daarmee hun verwachte levensduur? Waarin onderscheidt de philips armatuur zich ten opzichte van andere armaturen zoals bijvoorbeeld de bekende merken orphek atlantic, maxspect of pacific sun?

Groet,

Frank
 
Ben zeer benieuwd naar een eigen Hollands betrouwbaar Phillips product ik had ook zeker niet verwacht dat ze daar mee zouden komen alvast vooraf veel succes daarmee.Ik blijf dit zeker volgen . nogmaals veel succes der mee zou fun zijn als dit wereld wijd een succes word.Dat dit kleine landje weer iets los maakt in de wereld.
 
Veel succes ermee Luc .

Een goede lamp hoeft geen veelbelovende tekst en uitleg met mooie praatjes, die bewijst zichzelf.

Ik had de lamp natuurlijk al in gezien in maart bij ReefCorner maar ik ga dit weekend weer kijken, ben erg benieuwd hoe het er nu uitziet nu de gehele bak ermee verlicht is :).
 
Ik ben ook benieuwd naar de verdere specificaties. Moet wel eerlijk bekennen, dat ik de vormgeving van de armaturen op het eerste gezicht (zover ik het nu kan beoordelen) ietwat vind tegenvallen, dit vergeleken bij veel andere bekende merken binnen de branche.

Na alle speculaties betreffende deze lamp op het forum, ben ik vast erg benieuwd naar de gebruikersreviews! Is dit dan echt die T5 vervanger?..............

Wel heel leuk om weer een Nederlands product op de markt te zien verschijnen!

Met vriendelijke groet,

Sander
 
. Moet wel eerlijk bekennen, dat ik de vormgeving van de armaturen op het eerste gezicht (zover ik het nu kan beoordelen) ietwat vind tegenvallen, dit vergeleken bij veel andere bekende merken binnen de branche.

Vorm van de behuizing lijkt op het eerste gezicht overeen te komen met de GentleSpace 2 led armaturen. Bedoeld voor o.a. fabriekshallen. :) Met passieve koeling is men gebonden aan een groot koellichaam om voldoende warmte af te voeren.
 
Bovenaan