Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Philips LED lamp!!

Blijft de huidige led unit voorlopig wel leverbaar met de komst van de nieuwe?
Stel ik wil een lamp erbij, dan zou het zonde zijn om met 1 nieuwer type met andere specs te moeten werken.
 
Blijft de huidige led unit voorlopig wel leverbaar met de komst van de nieuwe?
Stel ik wil een lamp erbij, dan zou het zonde zijn om met 1 nieuwer type met andere specs te moeten werken.

Kunt die van mij overnemen van een jaar oud, dan koop ik de nieuwe :p
 
En die van mij ik heb al toestemming voor 2 nieuwe :)

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
 
Blijft de huidige led unit voorlopig wel leverbaar met de komst van de nieuwe?
Stel ik wil een lamp erbij, dan zou het zonde zijn om met 1 nieuwer type met andere specs te moeten werken.
Het huidige model blijft voorlopig nog beschikbaar via DejongMarinelife.
Dit is wel totdat de voorraad op is; maar we verwachten dat dit tot eind 2018 zal zijn.
 
En wat is de prijs van deze nieuwe, heb je er ook een nieuwe controller bij nodig???
 
De prijs van de lamp is gelijk aan die van het huidige model. Ook is er geen nieuwe controller nodig.

Ondertussen is de interzoo voorbij en kunnen we concluderen dat we een succesvolle beurs hebben gehad! Ik zal binnenkort wat foto's plaatseb. Hierin is ook het verschil tussen de versies beter zichtbaar.

En wat is de prijs van deze nieuwe, heb je er ook een nieuwe controller bij nodig???
 
De prijs van de lamp is gelijk aan die van het huidige model. Ook is er geen nieuwe controller nodig.

Ondertussen is de interzoo voorbij en kunnen we concluderen dat we een succesvolle beurs hebben gehad! Ik zal binnenkort wat foto's plaatseb. Hierin is ook het verschil tussen de versies beter zichtbaar.
Ik ben heel benieuwd. Wie weet maak ik een medeliefhebber met mijn twee huidige lampen blij en doe ik mezelf de nieuwe versie cadeau...

Mooi dat dit product zo succesvol is. Binnen de grote markt voor LED-armaturen hebben jullie naar mijn idee werkelijk een nieuw segment gecreëerd. Complimenten!
 
Ik ben heel benieuwd. Wie weet maak ik een medeliefhebber met mijn twee huidige lampen blij en doe ik mezelf de nieuwe versie cadeau...

Mooi dat dit product zo succesvol is. Binnen de grote markt voor LED-armaturen hebben jullie naar mijn idee werkelijk een nieuw segment gecreëerd. Complimenten!

Zolang je niet in de buurt van de 100% vermogen komt met je instellingen, heeft het volgens mij weinig zin om de nieuwe te kopen. Je kan dan net zo goed de verhouding blauw wit aanpassen.
 
Volgens mij heeft het wel degelijk zin. Als ik het goed begrepen heb zijn er 8 UV led's vervangen door 8 true blue led's. Hierdoor wordt het spectrum rond de 470 - 480nm wat omhoog getrokken. Iets wat bij de 1ste generatie toch wel een beetje een gemis was.


Zolang je niet in de buurt van de 100% vermogen komt met je instellingen, heeft het volgens mij weinig zin om de nieuwe te kopen. Je kan dan net zo goed de verhouding blauw wit aanpassen.
 
Zolang je niet in de buurt van de 100% vermogen komt met je instellingen, heeft het volgens mij weinig zin om de nieuwe te kopen. Je kan dan net zo goed de verhouding blauw wit aanpassen.
Volgens mij zijn er ook nog andere aanpassingen gedaan dan het aandeel blauwe LED's vergroten waardoor de nieuwe versie een verbeterde spreiding en homogeniteit van het licht heeft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Weet er iemand of je ergens kan zien dat je de nieuwe versie van de CoralCare hebt?
Ik las gisteren dat De Jongh Marinelife (invoerder) eerst zijn bestaande stock wil uitverkopen alvorens er nieuwe armaturen besteld worden, maar als ik overweeg om deze aan te schaffen wil ik wel de laatste versie hebben...


-Stefan
 
Hallo Stefan,

Alle klanten (winkels) van DejongMarinelife kunnen spoedig de nieuwe versie via DejongMarinelife bestellen.
De nieuwe versie is te herkennen aan de LED configuratie maar ook aan een sticker op de doos ( ook via het serie nummer maar dat is wat lastiger te zien).

DeJong zal ook voor een langere periode de 2016 versie van het product op voorraad houden. Deze is op aanvraag dus nog steeds te koop. Er zijn nog een paar winkels met een kleine voorraad van de 2016 versie ( het gaat hier om enkele stuks); daarna is DeJong het enige bedrijf die deze service blijft bieden!

Weet er iemand of je ergens kan zien dat je de nieuwe versie van de CoralCare hebt?
Ik las gisteren dat De Jongh Marinelife (invoerder) eerst zijn bestaande stock wil uitverkopen alvorens er nieuwe armaturen besteld worden, maar als ik overweeg om deze aan te schaffen wil ik wel de laatste versie hebben...


-Stefan
 
Dank je voor het antwoord, Luc.
Is er een reden waarom de 2016 versie nog beschikbaar blijft?
Betekent dit dat er bij een defect geen onderdelen van de 2018 versie kunnen gebruikt worden in het oudere model?

Ik heb net een zeer nare ervaring met ATI achter de rug (zal hierover nog een review schrijven) dus service en product stabiliteit zijn belangrijke argumenten voor mijn beslissing welke de nieuwe verlichting wordt.

-Stefan
 
De 2016 versie blijft tijdelijk beschikbaar voor klanten die hun huidige systeem willen uitbreiden.
Bijvoorbeeld gebruikers die 2 2016 lampen hebben gekocht, overstappen naar een grotere bak, en hier een derde aan toe willen voegen.

Het mixen van 2016 en 2018 lampen is mogelijk.
We adviseren dan twee aparte controllers te gebruiken.
Door de controllers goed af te stemmen is de kleurafwijking dan beperkt.
Ik gebruik het woord beperkt want het is (door de andere LED configuratie) niet exact identiek meer.

Betreffende product support.
Op termijn zal een defect 2016 product vervangen worden door een 2018 product.
Dit zal voor de meeste mensen positief uitpakken; maar voor sommige mensen als minder prettig ervaren worden.
We proberen dit zo lang mogelijk te voorkomen; maar het blijft uiteindelijk een onvermijdelijk scenario.


Dank je voor het antwoord, Luc.
Is er een reden waarom de 2016 versie nog beschikbaar blijft?
Betekent dit dat er bij een defect geen onderdelen van de 2018 versie kunnen gebruikt worden in het oudere model?

Ik heb net een zeer nare ervaring met ATI achter de rug (zal hierover nog een review schrijven) dus service en product stabiliteit zijn belangrijke argumenten voor mijn beslissing welke de nieuwe verlichting wordt.

-Stefan
 
Gisteren 2 stuks mogen ontvangen voor mijn bak vn 180*70*70
Nu natuurlijk de vraag wat de beste positie is om de 2 te plaatsen overloop zit innhet midden achterin
Als ik de bak vanuit het midden lijn neem dan komen ze 45 cm vanaf de buitenkant en hangen ze 90 cm uit elkaar of zou het beter zijn om ze wat naar elkaar toe te plaatsen zodat ze in het midden overlappen en wat verder van de zijkanten
 
Gisteren 2 stuks mogen ontvangen voor mijn bak vn 180*70*70
Nu natuurlijk de vraag wat de beste positie is om de 2 te plaatsen overloop zit innhet midden achterin
Als ik de bak vanuit het midden lijn neem dan komen ze 45 cm vanaf de buitenkant en hangen ze 90 cm uit elkaar of zou het beter zijn om ze wat naar elkaar toe te plaatsen zodat ze in het midden overlappen en wat verder van de zijkanten

Hoi Paul,

Goede vraag!
Kun je wat meer over je bak vertellen?
Zijn de zijkanten van de bak van glas en zijn deze zichtbaar (kun je vanuit 3 kanten in je bak kijken)?
Hou je de ramen periodiek schoon of laat je ze en beetje bealgen?
 
De zijkanten zijn inderdaad open en meestal doorzichtig. Ik zou eigenlijk de ramen wat meer schoon moeten maken. Maar meestal toch wel 1 keer in de week denk dat 2 keer beter zou zijn waterhoogte is 65 cm ongeveeer
 
Bovenaan