Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

1800liter floating rif

Re: 3meter+ floating rif

Nog een opmerking. De afschuimer kan beter overkoken dan uit gaan. Vuil haalt die in beide gevallen er niet meer uit, maar als die aan blijft hou tenminste wel nog de functie van de zuurstof.

Bedoeling is om te maken dat vuile drap niet in proper water terecht komt.Zuurstof ga ik toch behouden met waterbeweging?
 
Re: 3meter+ floating rif

Graag mij verbeteren als mijn denkwijze verkeerd of niet compleet is :)
 
Re: 3meter+ floating rif

Op planing staat om bij wekelijkse test waterwaarden ook de saliniteitsensor te ijken.
Dan moet dit toch goed komen denk ik? of niet?

Als je de discipline hebt om dat werkelijk vol te houden zal het wel goedkomen.
Wel denk ik dat wekelijks meten en of een schepje zout toevoegen minder tijd kost en goedkoper is.
 
Re: 3meter+ floating rif

3437a8dd089fd923b82fe526b0ba9a4c.jpg


En het systeem draait :)
 
Re: 3meter+ floating rif

Mooi! Ben benieuwd naar het aquarium. Ik blijf je volgen [emoji1360]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: 3meter+ floating rif

Alles begint hier nu echt wel vorm te krijgen,:).Prachtig project en zeker leuk en leerrijk om te volgen,:cool:.

Grtz Denis.
 
Re: 3meter+ floating rif

Helemaal top, om jaloers op te zijn :eek::p

Mooi! Ben benieuwd naar het aquarium. Ik blijf je volgen [emoji1360]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nice, begint steeds meer vorm te krijgen.

Ziet er goed uit!!

Alles begint hier nu echt wel vorm te krijgen,:).Prachtig project en zeker leuk en leerrijk om te volgen,:cool:.

Grtz Denis.

Thanks, nog veel te doen.
Eens zien of we deze week op een avond tijd gaan hebben om er zout water van te maken
 
Re: 3meter+ floating rif

grrr, blijf met een lekje zitten op 1 van mijn koppelingen :(

Koppeling al met een tang vaster gedraaid & uiteindelijk dat vak 3dagen zonder water geplaatst om siliconen te laten draaien (weet niet de mooiste & goeie oplossing), maar blijft lekken.

Dus koppeling er van tussen gehaald & maar nieuwe besteld :(

Weer beetje uitstel voor zoutwater
Ook tot de vastelling gekomen dat mijn water niet rap genoeg stroomt voor 12000l pomp, water in bovenste sump komt al boven tussenschots, terwijl water in opvoervak nog te laag komt te staan
 
Re: 3meter+ floating rif

Heb je geprobeerd de rubber ring heel licht in te vetten? Kan met siliconen vet (of vaseline is ook OK), de ring hoeft alleen maar een beetje te glimmen.


grrr, blijf met een lekje zitten op 1 van mijn koppelingen :(

Koppeling al met een tang vaster gedraaid & uiteindelijk dat vak 3dagen zonder water geplaatst om siliconen te laten draaien (weet niet de mooiste & goeie oplossing), maar blijft lekken.

Dus koppeling er van tussen gehaald & maar nieuwe besteld :(

Weer beetje uitstel voor zoutwater
Ook tot de vastelling gekomen dat mijn water niet rap genoeg stroomt voor 12000l pomp, water in bovenste sump komt al boven tussenschots, terwijl water in opvoervak nog te laag komt te staan
 
Re: 3meter+ floating rif

Heb je geprobeerd de rubber ring heel licht in te vetten? Kan met siliconen vet (of vaseline is ook OK), de ring hoeft alleen maar een beetje te glimmen.

Nope, die tip kende ik nog niet.
Hangt nu vol siliconen, dus nieuwe in bestelling & bij deze eens proberen, thanks
 
Re: 3meter+ floating rif

En zijn hier nog vorderingen.
Mooi project.
M.v.g henk

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
 
Re: 3meter+ floating rif

En zijn hier nog vorderingen.
Mooi project.
M.v.g henk

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Thanks.

Ligt even stil, beetje moed & zin verloren door lek.
Zaterdag wel de koppeling die moet vervangen worden ervan tussen gehaald & de nieuwe stukken zijn ook binnen.
Nu nog plaatsen.

Pomp dastaco lekt ook bovenaan heb ik gezien. grrrr
 
Re: 3meter+ floating rif

Dat zijn nare tegenvallers. Maar die horen er helaas bij.
En eerlijk is eerlijk, zonder tegenvallers zou je er minder van genieten.
 
Re: 3meter+ floating rif

Ik denk het wel. Toen ik ging verhuizen is mijn bak gecrashed door bryopsis. Vissen waren elders onder gebracht, en daar grotendeels overleden door slechte verzorging (blijkt achteraf).
Als ik nu naar mijn bak kijk, ben ik trots hoe het nu gaat. En mijn bak heeft even op MP gestaan omdat ik het zat was.


Is dat echt zo ....... :confused::)
 
Re: 3meter+ floating rif

Ik snap wel wat je bedoeld maar voor mij mogen de problemen toch nog even weg blijven, dat genieten doe ik zo ook wel :p


Ik denk het wel. Toen ik ging verhuizen is mijn bak gecrashed door bryopsis. Vissen waren elders onder gebracht, en daar grotendeels overleden door slechte verzorging (blijkt achteraf).
Als ik nu naar mijn bak kijk, ben ik trots hoe het nu gaat. En mijn bak heeft even op MP gestaan omdat ik het zat was.
 
Bovenaan