Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

1800liter floating rif

Re: 3meter+ floating rif

Testfitting eerste sump :)
43fe98c24a5f2ce29e653a3c2acc227c.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: 3meter+ floating rif

Dat is een aardig monster. Komt er nog een sump naast de sump?
 
Re: 3meter+ floating rif

Dat is een aardig monster. Komt er nog een sump naast de sump?

Komt nog sump onder & quarantaine/stekkenbak naast, die meedraait met systeem als geen quarantaine nodig is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: 3meter+ floating rif

Dat is een aardige afschuimer die daar staat!

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

Gewone BBK 300 Deluxe ze, lijkt misschien groter door het lage plafond vd kelder :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: 3meter+ floating rif

Ze staan eindelijk!!!!! Happy. Morgen buisjes beginnen leggen :)
2fa953a456d2133e4dba4064b3e98ab3.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: 3meter+ floating rif

Work is slowly in progress.

maar het wordt langzaam steeds beter!
 
Re: 3meter+ floating rif

Vandaag wat buiswerk gedaan
94169963b7b6d3c34963acfcad9f5548.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: 3meter+ floating rif

Heel mooi, maar wat ik me afvraag bij deze opstelling, waarom de twee doorvoeren tussen de twee bakken en niet tegen elkaar met een overloop???

Nu moet je gaan regelen tussen de bakken en doorloop snelheid met twee kranen, terwijl een overloop vanzelf gaat zonder te hoeven regelen, zo zie ik het maar misschien een andere gedachte gang???

gr. Marcel
 
Re: 3meter+ floating rif

Heel mooi, maar wat ik me afvraag bij deze opstelling, waarom de twee doorvoeren tussen de twee bakken en niet tegen elkaar met een overloop???

Nu moet je gaan regelen tussen de bakken en doorloop snelheid met twee kranen, terwijl een overloop vanzelf gaat zonder te hoeven regelen, zo zie ik het maar misschien een andere gedachte gang???

gr. Marcel


Bedoeling is om wat te kunnen schakelen. Dus dat de linkse bak volledig vh systeem kan afgesloten worden & als quarantaine kan dienen. Dan gaat het water via de 2 verticale buizen lopen & worden de 4 "horizontale" afgesloten.

Gaat idd wel serieus afregelwerkje worden nu


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: 3meter+ floating rif

Dan zou ik de bakken op gelijke hoogte zetten , dan krijg je de wet van communicerende vaten..
 
Re: 3meter+ floating rif

Dan zou ik de bakken op gelijke hoogte zetten , dan krijg je de wet van communicerende vaten..

Dan is het ingewikkelder om de suarantinebak om rappe tijd af te sluiten & klinkt misschien beetje raar met mijn kelder, maar dan zou ik teveel plaats verliezen.
Moet nog spoelbak, bureau & watervoorraad bij komen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: 3meter+ floating rif

Ik zag op de foto's dat je onder geen van de bakken een tempex matje o.i.d heb gedaan om evt oneffenheden op te vangen.
Vind je dat niet gevaarlijk? , een mm verschil kan al voor grote problemen zorgen....
Grtz Jack
 
Re: 3meter+ floating rif

Ik zag op de foto's dat je onder geen van de bakken een tempex matje o.i.d heb gedaan om evt oneffenheden op te vangen.
Vind je dat niet gevaarlijk? , een mm verschil kan al voor grote problemen zorgen....
Grtz Jack

Ze staan op een 100% recht & waterpas frame & op een betonplex v 18mm, dus daar heb ik geen schrik voor.

Linkse bak heeft jaren op gewone kast gestaan & rechtse jaren rechtstreeks op frame


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Re: 3meter+ floating rif

Automatisatie :)

8f896158f90b0f81b415306f58d5e260.jpg
 
Re: 3meter+ floating rif

Daar staat voor een aardig bedragje aan automatisering. (Y)
 
Bovenaan