Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

1800liter floating rif

Re: 3meter+ floating rif

Deze is er ook klaar voor :)

image1.jpg
 
Re: 3meter+ floating rif

Mooie, grootste plannen !

Maar hoe moet ik het zien krijg je 2 bakken boven elkaar in de kelder ?


Even iets op papier gezet hoe kelderinstallatie eruit gaat komen te zien.
Moet enkel nog 2 afsluitbare leidingen van bovenste sump naar linkse stekkenbak & 2 afsluitbare leidingen van linkse stekkenbak naar onderste wierenfilter tekenen (zodat ik stekkenbak kan afsluiten van systeem) & dan nog 2 retourleidingen van opvoerpompen terug naar aquarium.
Alleen leidingen met bochten in krijg ik ni echt schoon op papier :)

Bekijk bijlage 448254
 
Re: 3meter+ floating rif

Mooie, grootste plannen !

Maar hoe moet ik het zien krijg je 2 bakken boven elkaar in de kelder ?

Ja, 2 bakken boven elkaar (sump boven & eronder wierenfilter) en nog 3de stekkenbak links die gaat meedraaien in systeem, maar waarvan ik ook ga maken dat ik hem kan afsluiten om tijdelijk apart te draaien (missch met potfilter of zo)

Moet enkel nog mijn tussenschotten van sump omdraaien :)
 
Re: 3meter+ floating rif

niet dat ik de grootse ervaring hebt maar ik zou 1 bak apart doen als indraai voor nieuwe vissen / koralen of een klein bakje ernaast houden voor eventuele quarantaine bak ikzelf heb veel gekut gehad met zieke vissen en in combinatie met koralen is de bestrijding en het vangen van de zieke vis een hele klus en het haal het plezier van de hobby weg.

maar verder ben benieuwd naar het eind resultaat en ik wens je er het allerbeste mee :p


Ja, 2 bakken boven elkaar (sump boven & eronder wierenfilter) en nog 3de stekkenbak links die gaat meedraaien in systeem, maar waarvan ik ook ga maken dat ik hem kan afsluiten om tijdelijk apart te draaien (missch met potfilter of zo)

Moet enkel nog mijn tussenschotten van sump omdraaien :)
 
Re: 3meter+ floating rif

niet dat ik de grootse ervaring hebt maar ik zou 1 bak apart doen als indraai voor nieuwe vissen / koralen of een klein bakje ernaast houden voor eventuele quarantaine bak ikzelf heb veel gekut gehad met zieke vissen en in combinatie met koralen is de bestrijding en het vangen van de zieke vis een hele klus en het haal het plezier van de hobby weg.

maar verder ben benieuwd naar het eind resultaat en ik wens je er het allerbeste mee :p

Bedoeling is dat middelste bak (die links staat) volledig kan afgesloten worden van rest van systeem & dus zelfstandig kan draaien.

Thanks!!
 
Re: 3meter+ floating rif

1ste toegeving gedaan.

Plaats waar aquarium komt te staan is de perfecte plaats om de koker voor electriciteit-, sanitair- & verwarmingsleidingen te plaatsen, dus aquarium gaat iets korter worden.
 
Re: 3meter+ floating rif

Oei das jammer, kan dat echt nergens anders :rolleyes:


1ste toegeving gedaan.

Plaats waar aquarium komt te staan is de perfecte plaats om de koker voor electriciteit-, sanitair- & verwarmingsleidingen te plaatsen, dus aquarium gaat iets korter worden.
 
Re: 3meter+ floating rif

Oei das jammer, kan dat echt nergens anders :rolleyes:

Hoop maar een centimeter of 30 kwijt te zijn.
Spijtig, want 3meter15 klinkt zoveel beter dan 2meter85 ;)
 
Re: 3meter+ floating rif

De 2 Red dragon 12m³/u

red dragon's.jpg
 
Re: 3meter+ floating rif

Denk dat bijna de defenitieve afmetingen van het aquarium vast staan:

2m85*56*70(waterhoogte 60)

"Spijtig" genoeg wat moeten krimpen omdat de bouwplannen dit vroegen
Gaan dus onze titel moeten aanpassen :)
 
Re: 3meter+ floating rif

Toch nog toelating gekregen van de chef om aquarium dieper te maken, zolang het deel dat voorbij de muur komt zwevend is.
Dus dat omkasting gelijk stopt met muur.

Gisteren al de vloer uitgeschoten
image1.jpg
 
Re: 3meter+ floating rif

actiontopjes:p



Toch nog toelating gekregen van de chef om aquarium dieper te maken, zolang het deel dat voorbij de muur komt zwevend is.
Dus dat omkasting gelijk stopt met muur.

Gisteren al de vloer uitgeschoten
Bekijk bijlage 450597
 
Re: 3meter+ floating rif

Hier kan je beste vissen in doen .Wat voor vissen ga je Nemen?
 
Re: 3meter+ floating rif

Hier kan je beste vissen in doen .Wat voor vissen ga je Nemen?

Zullen hoofdzakelijk dokters worden

Zou graag ook keizers & trekkers willen, maar zo'n kaal aquarium zonder koralen is ook niet alles :)
 
Re: 3meter+ floating rif

De 2 balken (hier komt dan de vloer nog over) geplaatst waar de steunmuren van aquarium op gaan rusten
image1.jpg
 
Re: 3meter+ floating rif

Iets minder lang maar wel dieper zie ik niet als een inkrimping maar eerder als een verbetering.

Nu hou ik zelf erg van diepe bakken dus geheel objectief ben ik niet.

Mooie maat en geode spullen dus dat gaat best goed komen allemaal :)

Jan
 
Re: 3meter+ floating rif

Dit wordt een groot project, en ik kan het weten wat een bak van zulke afmetingen aan werk met zich meebrengt :)

Ik blijf je volgen .......
 
Re: 3meter+ floating rif

Zo zeg.
Wordt weer een mooi mega project.
Erg mooi en tot nu toe goed voorbereid hoe je het aanpakt.
Dit gaan we zeker volgen.
 
Re: 3meter+ floating rif

Thanks mannen voor de positieve reacties!!!

Door verschillende closed loop projecten te zien, begin ik ook te twijfelen om dit te doen (& dan vooral om die stomme pompjes in het aquarium weg te krijgen).
Als ik nu 4 uitstromen in de zijkant van de overloop steek (die op korte kant komt)(dus 1 linksonder, 1 linksboven, 1 rechtsonder & 1 rechtsboven) & dan 1 uitstroom van bovenuit rechts iets voorbij midden bak, 1 uitstroom van bovenuit links iets voorbij midden bak & dan op 3de pomp 2 uitstromen (links & rechts) aan einde van bak. Zou ik dan genoeg stroming op de juiste plaatsen kunnen krijgen?

Sorry voor de verwarrende uitleg :)

Buizen langs achteraan om in achterwand aquarium uit te komen is geen optie & zo wat uitstromen die uit het zand komen piepen, vind ik niet mooi
 
Bovenaan