Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Post's Reefer XL 525

Wow! Mooie aanwinst die scoly! Prachtig!

Je bak staat er ook schitterend bij, man!

Ja wat een plaatje he! Zie ze zelden zo mooi strak afgetekend, ben er super blij mee!

En thanks, door het noge no3 wel wat alg momenteel, maar dat blijft de uitdaging :p
 
Mooi filmpje, heb je een gimball ofzo het gaat zo soepel!
En prachtig die bak zo vol
 
Mooi filmpje, heb je een gimball ofzo het gaat zo soepel!
En prachtig die bak zo vol

Thanks! Nou ik film een beetje vloeiend met mijn telefoon (gewoon met de hand) en daarna kun je in YouTube beeldstabilisatie toepassen waardoor het echt super netjes zonder shaken wordt omgezet. Je raakt wel een stukje aan de zijkanten kwijt hierdoor (zie je vooral aan het einde) maar het resultaat wordt er veel mooier door :)

Ja de bak is nu wel op een punt dat ik denk; vol :)
 
Je bak staat er al goed bij zo snel na de doorstart! erg mooi.
Misschien heb ik er helemaal overheen gelezen, maar wat was de voornaamste reden om van de matrixx met T5/ E5 over te gaan naar de Aurora hybrid?
 
Mooi filmpje Anton! En wat staat je bak er prachtig bij na een doorstart. Ga zo door!

Gr Robert
 
Thanks! Nou ik film een beetje vloeiend met mijn telefoon (gewoon met de hand) en daarna kun je in YouTube beeldstabilisatie toepassen waardoor het echt super netjes zonder shaken wordt omgezet. Je raakt wel een stukje aan de zijkanten kwijt hierdoor (zie je vooral aan het einde) maar het resultaat wordt er veel mooier door :)

Ja de bak is nu wel op een punt dat ik denk; vol :)

Oke die optie kon ik nog niet ! Tanx voor de tip
 
Je bak staat er al goed bij zo snel na de doorstart! erg mooi.
Misschien heb ik er helemaal overheen gelezen, maar wat was de voornaamste reden om van de matrixx met T5/ E5 over te gaan naar de Aurora hybrid?

Dankje Bjorn, ik ben na de doorstart gewoon door gegaan met de Balling Classic toevoegingen + sporenelementen en heb ongeveer 50% van mijn originele water (en al het steen) meegenomen. Dat heeft denk ik gezorgd voor een redelijk stabiele doorstart! De keuze om toch voor de Aurora te gaan is dat ik de schittering enorm miste in het water. De E5 geeft heel mooi royal blue licht af maar het blijft "doods" ogen door het gebrek aan schittering. Nu ik de Aurora heb ben ik weer helemaal blij met hoe het eruit ziet!

Mooi filmpje Anton! En wat staat je bak er prachtig bij na een doorstart. Ga zo door!

Gr Robert

Thanks Robert, ga ik zeker doen :D

Oke die optie kon ik nog niet ! Tanx voor de tip

Geen dank, werkt perfect!


Dankje Sander, we doen ons best!

-------------------

Ik had gehoopt dat de bak wel op temperatuur zou blijven in ons nieuwe huis, maar helaas is het in huis nu alweer zomaar 25 graden als het buiten lekker weer is en steeg de bak mee naar 28 graden. Omdat dit op lange termijn zorgt voor onbalans in de bak (flap etc.) en zelf koralensterfte, heb ik gelijk maar een goede koeler aangeschaft, die het aquarium in ruim 4u van 28.1 naar 26.4 teruggekoeld heeft! Laat 'm koelen naar 25.0 en dan op 1.0 graad afgesteld zodat hij bij 26.0 weer aanslaat. Voordeel van deze koeler is dat hij zowel koelt als verwarmt, ideaal dus geen thermostaat meer in de sump!

 
Ben wel benieuwd hoe de bak draait?

Dankjewel voor de interesse! Toen ik de melding vanmorgen voorbij zag komen via Tapatalk heb ik gelijk een nieuw filmpje geschoten, en op YouTube gezet ;)

De bak draait stabiel, had wel iets minder verbruik de afgelopen weken (waarschijnlijk omdat ik mijn LED wat gedimd had), waardoor de Ca en KH wat waren opgelopen, ik zag op een gegeven moment wat acro's die het moeilijk kregen en dat bleek dus te komen door mijn KH die naar 12 en Ca die naar 550 gestegen waren. Gelijk de doseerpomp met 25% verlaagd en de LED wat hoger gezet zodat het de komende periode weer wat kan stabiliseren.

Daarnaast begin juni voor het eerst een test door Triton laten doen, omdat ik wel benieuwd was hoe de "verborgen" waardes uit zouden vallen na bijna 2 jaar Balling Classic. Gelukkig kon ik zeer tevreden zijn met het resultaat! Ik doe gemiddeld een waterwissel van 10L per week op 550L om de bodem schoon te houden, dus het principe van de Balling Classic werkt goed!



Oh en natuurlijk het filmpje, even op 1080p HD zetten natuurlijk!

 
Dat ziet er goed uit! De bak begint zo te zien al mooi dicht te groeien.
De waardes zien er ook netjes uit zeg, zo stabiel heb ik het helaas nooit weten te houden met balling.
 
Schitterende RSM!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zo, weer aardig wat ontwikkelingen de laatste paar weken. Ruim een week geleden heb ik besloten om een behandeling met Mycosidol te doen om van de rode flap af te komen. In combinatie daarmee ben ik ook over aan het stappen van wodka op witte natuurazijn, inmiddels heb ik ik dit op ongeveer 80% azijn 20% wodka nu. De Mycosidol werkte al na 1 dag, en na afgelopen weekend een waterwissel gedaan te hebben en wat nieuw carbon in het wervelbed, ben ik ook weer bacteriën aan het toevoegen (Special Blend en Bio-ampullen).

Gelijk maar even een nieuw filmpje geschoten, met schoon zand ziet het er dan toch gelijk weer een stuk netter uit!



Daarnaast heb ik afgelopen weekend de kast voorzien van PVC om zo het UV filter, het wervelbed en de koeler op 1 opvoerpomp aan te sluiten, dat is een Jebao DSC4000 geworden die nu op 50% draait. Op die manier oogt het wat netter en hangt er maar 1 extra pomp in de sump i.p.v. 3 kleintjes.



Gistermiddag liet ik even aan mijn broertje zien wat LPS koralen doen als ze gevoerd krijgen, en mijn scolly werd wel heel enthousiast tijdens het eten van wat Fauna Marin LPS pellets!

 
Vandaag heb ik de complete rechterzijde van mijn rif afgebroken en vervangen door 2 keramieken rifpilaren.



En een overzichtsfoto.. :)

 
Zo, dat is een flinke klus geweest.
Wellicht heb je er speciale plannen mee, maar waarom heb je gekozen voor een pilaarhoogte tot aan/voorbij de waterlijn? Lijkt me een beperking van de (nuttige) plaatsingsruimte voor koraal en onnodig schaduw op te leveren.
 
Zo, dat is een flinke klus geweest.
Wellicht heb je er speciale plannen mee, maar waarom heb je gekozen voor een pilaarhoogte tot aan/voorbij de waterlijn? Lijkt me een beperking van de (nuttige) plaatsingsruimte voor koraal en onnodig schaduw op te leveren.
Klopt, daar zijn wel wat uurtjes goed besteed John! Mee eens, ik had verwacht dat de pilaar net onder de waterlijn uit zou komen dus even kijken wat ik ermee doe, misschien wel gewoon afbreken :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Bovenaan