Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Post's Reefer XL 525

Zo, vandaag lekker een dagje vrij vanwege Pasen, dus tijd voor een nieuwe video! Dit keer een sump video, waarin ik in mijn beste Engelands probeer uit te leggen hoe mijn sump werkt :p

 
Zo, vandaag lekker een dagje vrij vanwege Pasen, dus tijd voor een nieuwe video! Dit keer een sump video, waarin ik in mijn beste Engelands probeer uit te leggen hoe mijn sump werkt :p


Hele mooie, nette inrichting! En ook erg, erg stil! Ook fraai hoe je alle elektriek in de watervrije zone hebt weggewerkt.

Ik snapte nog niet helemaal hoe je twee opvoerpompen gebruikt - voert de secundaire pomp (de uv-c / wervelbed pomp) het water weer terug naar de gafzakken? Of gaat dat water de bak weer in?

En je Engels is prima hoor :)
 
Heel mooi gedaan en ik begrijp je uitleg :eek:

Haha gelukkig maar! En thanks :)

Hele mooie, nette inrichting! En ook erg, erg stil! Ook fraai hoe je alle elektriek in de watervrije zone hebt weggewerkt.

Ik snapte nog niet helemaal hoe je twee opvoerpompen gebruikt - voert de secundaire pomp (de uv-c / wervelbed pomp) het water weer terug naar de gafzakken? Of gaat dat water de bak weer in?

En je Engels is prima hoor :)

Dankje! Nog niet zo stil als ik zou willen, maar dat komt voornamelijk door de Jebao/Jecod pompen die toch wel wat geluid maken. De secudaire pomp voert 't water eigenlijk op 3 plekken terug, de eerste afslag (wervelbed) komt in het middelste sumpvak uit, de tweede afslag (uv-c) in het opvoervak van de sump en de uitvoer van de koeler (laatste afslag) komt uit in het vak vóór de gafzakken :)
 
Ik kijk uit naar je tweede post over je balling classic.
Ik heb hier nu alles klaar staan dosserpomp liquidbox en nu moet ik opzoek gaan naar een juiste méthode.
Dus ik ben benieuwd
 
Zit net je filmpje te bekijken. Leuk ingericht, wel lastig dat je om de 2/3 dagen osmose bij moet vullen. Onlangs is er een filmpje verschenen van brstv over het vervangen van de filtersok (in jou geval de watten), de frequenty van vervangen heeft een behoorlijke impact op nitraat. Als je je nitraat niet omlaag krijgt helpt natuurazijn erg goed. Zeker met de afschuimer in je bak moet dat lukken. Leuk om zo te zien hoe het gaat met de bak.

groetjes, Tim
 
Zag ik in het filmpje nou goed dat je koralen aan je overloop hebt bevestigd? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
 
Ik vind dat de poes ook wel wat credits verdient in dit filmpje.
Loopt zo vaak langs om maar enige aandacht en beroemdheid te krijgen.

Haha je hebt helemaal gelijk, hij deed zo z'n best om mijn aandacht van het aquarium af te halen haha!

Ik kijk uit naar je tweede post over je balling classic.
Ik heb hier nu alles klaar staan dosserpomp liquidbox en nu moet ik opzoek gaan naar een juiste méthode.
Dus ik ben benieuwd

Ga ik binnenkort doen! We zijn druk in de tuin bezig dus ik moet even ergens een moment vinden om wat langer tijd te besteden aan het maken van een filmpje waarin ik het duidelijk uit kan leggen met plaatjes e.d., denk ergens na de zomer pas

Zit net je filmpje te bekijken. Leuk ingericht, wel lastig dat je om de 2/3 dagen osmose bij moet vullen. Onlangs is er een filmpje verschenen van brstv over het vervangen van de filtersok (in jou geval de watten), de frequenty van vervangen heeft een behoorlijke impact op nitraat. Als je je nitraat niet omlaag krijgt helpt natuurazijn erg goed. Zeker met de afschuimer in je bak moet dat lukken. Leuk om zo te zien hoe het gaat met de bak.

Hmm ja ach ik ben er aan gewend en heb een gieter in de garage staan waarmee ik zo het water uit mijn vat over kan brengen naar het aquarium, inmiddels routine geworden haha. Hmm heb je toevallig een link daar naartoe? Kan het me namelijk voorstellen omdat dit best wat vuil vasthoudt en al het water erlangs gaat... Ik gebruik trouwens wodka, dat zou niet heel veel moeten verschillen van natuurazijn toch? Heb ook een poosje een 50/50 mix van wokda en natuurazijn gebruikt maar zag weinig verschil en van natuurazijn moet je volgens mij iets meer doseren (wel VEEL goedkoper)

Zag ik in het filmpje nou goed dat je koralen aan je overloop hebt bevestigd? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Dat klopt! Ik gebruik Seachem Reef Glue voor het plakken van AL mijn koralen, zowel op steen als aan de achterwand. Erg prettig spul, lekker dik maar niet TE dik waardoor het gelijk hard is, echt prima lijm.

_______________________________________

En gelijk even een nieuw filmpje dat ik dit weekend gemaakt heb, even een snelle review van wat leven in mijn aquarium. Wel weer in 't Engels omdat veel van mijn YouTube abonnees uit de VS komen :)

 
Dit is de link van de video:
https://youtu.be/LOJ6B-0p9c0

Uit de artikelen van randy holmes fairley heb ik begrepen dat natuurazijn wat gunstiger is t.o.v flap. Ik gebruik enkel natuurazijn en heb geen ervaring met wodka noch andere koolstofbronnen.

groetjes, Tim
 
Dit is de link van de video:
https://youtu.be/LOJ6B-0p9c0

Uit de artikelen van randy holmes fairley heb ik begrepen dat natuurazijn wat gunstiger is t.o.v flap. Ik gebruik enkel natuurazijn en heb geen ervaring met wodka noch andere koolstofbronnen.

groetjes, Tim
Dank, vanavond even kijken! Hmm en hoeveel doseer je daar per dag van? Misschien toch maar overstappen :)

Ik heb trouwens wellicht binnenkort een stekje Utter Chaos buttons te koop, interesse? Heb een stekje gemaakt omdat mijn eigen stukje wat minder leek te gaan maar die trekt weer aardig bij, even afwachten nog

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
Dank, vanavond even kijken! Hmm en hoeveel doseer je daar per dag van? Misschien toch maar overstappen :)

Ik heb trouwens wellicht binnenkort een stekje Utter Chaos buttons te koop, interesse? Heb een stekje gemaakt omdat mijn eigen stukje wat minder leek te gaan maar die trekt weer aardig bij, even afwachten nog

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik zal even een pb sturen voor het eerste. Wat betreft natuurazijn, ik meng dit met kalkwater welke afhankelijk is van de verdamping. Ruim genomen tussen de 9 en 15ml per dag. No3 is hier altijd op 0.25 blijven steken. Inmiddels wel een stuk hoger i.v.m enthousiast spiering en mosselvlees voeren.

groetjes, Tim
 
Inmiddels ook begonnen met het aanlengen van mijn wodka met natuurazijn, het plan is om over een week volledig op natuurazijn te draaien, even kijken hoe dat bevalt. Ik heb vanmorgen ook even een nieuwe video geschoten met daarin wat macro opnamen van een aantal van mijn koralen, zie hieronder! Als je vragen hebt, feel free :)

 
Erg mooi filmpje en mooie kleuren! Heb je iets bijzonders gedaan met je verlichting of camera of is dit de echte weergave? Anders moet ik een giesemann toch serieus gaan overwegen.
Gr christiaan
 
Erg mooi filmpje en mooie kleuren! Heb je iets bijzonders gedaan met je verlichting of camera of is dit de echte weergave? Anders moet ik een giesemann toch serieus gaan overwegen.
Gr christiaan

Dankje Christiaan! Ik heb de verlichting gewoon op het normale schema staan dus niks geks, ik gebruik 4x ATI Coral Plus lampen en van de LED's alleen de Royal Blue en Marine Blue kanalen, dus niet het "witte" LED kanaal. De filmpjes maak ik met mijn Samsung Galaxy S8 zonder filters o.i.d. wel had ik de schermen in de woonkamer naar beneden i.v.m. het weer dus dan oogt het iets donkerder dan normaal. Op mijn Instagram vind je veel foto's onder verschillende omstandigheden! https://www.instagram.com/antonp0st/

Mooi zeg, super mooi aquarium

Dankjewel Joyce! :D
 
Nice:eek:
 
Bovenaan