Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Post's Reefer XL 525

Thanks mannen! Het is inderdaad even een bevalling maar ik ben voorlopig tevreden met het resultaat :D
Zie onder een foto na het plakken van alle koraaltjes :)
Alleen het midden is nu wel erg open, wellicht dat daar nog een kleine rifpilaar of wat branches o.i.d. komen!

 
Tof om te horen dat de verhuis goed verlopen is. Toch jammer dat je bent afgestapt van doorkijk. ;)
Vind het juist tof die open ruimte in het midden! Creëert extra diepgang en als je koralen uitgroeien zullen kunnen die hier mooi overhangen.

Ziet er allesinds knap uit! Ik volg weer. :)

Kevin


Dagboek Mini Barrier Reef
Mini Barrier Reef Specs

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tof om te horen dat de verhuis goed verlopen is. Toch jammer dat je bent afgestapt van doorkijk. ;)
Vind het juist tof die open ruimte in het midden! Creëert extra diepgang en als je koralen uitgroeien zullen kunnen die hier mooi overhangen.

Ziet er allesinds knap uit! Ik volg weer. :)

Kevin


Dagboek Mini Barrier Reef
Mini Barrier Reef Specs

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja daar ben ik ook erg blij mee! Doorkijk is erg leuk, maar ik merkte dat ik 1 kant heel goed bijhield en de andere kant wat minder :p het is dus wel een bewuste keuze maar eens dat het doorkijk effect wel erg tof was!

Qua midden ga ik nog even over nadenken, je ziet nu inderdaad wel mooi de diepte en met een pilaar in het midden gaat dat wel verloren..

Thanks voor het compliment, voor een eerste opzet ben ik ook erg tevreden :D
 
Blij dat het goed lijkt te gaan met de bak! Vissen zien er gezond uit en zwemmen lekker rond :)

 
Heel mooi. Ik vind de open ruimte in het midden ook mooi, persoonlijk liet ik het in eerste instantie zo. Fijn dat de verhuis zo goed is verlopen.

Welke lamp combinatie heb je erin zitten ?
 
Sow ziet er super uit je nieuwe bak! Zeker makkelijker in te richten ook ja weet er alles van😀.en minder ruiten schoon te krabben dus dubbel voordeel👍.succes ermee en ook in je nieuwe huis gr ruud
 
Heel mooi. Ik vind de open ruimte in het midden ook mooi, persoonlijk liet ik het in eerste instantie zo. Fijn dat de verhuis zo goed is verlopen.

Welke lamp combinatie heb je erin zitten ?

Dankjewel! Ik heb idd besloten dat ik het voor nu even zo laat, het bevalt me eerlijk gezegd ook wel goed zo :)
Ik gebruik 8 lampen van ATI, 3x Blue+, 3x Coral+ en 2x True Actinic. Lichtschema bouwt op naar maximaal 70% met iets meer Coral+ dan Blue+ momenteel

Sow ziet er super uit je nieuwe bak! Zeker makkelijker in te richten ook ja weet er alles van😀.en minder ruiten schoon te krabben dus dubbel voordeel👍.succes ermee en ook in je nieuwe huis gr ruud

Thanks Ruud! Haha ja je hoeft maar met 1 kant en de zijkant rekening te houden, dat scheelt enorm en idd minder ruiten om schoon te maken is ook wel fijn :p
 
Je bent goed bezig :biggrin:! Die trachyphyllia geoffroyi? vind ik echt prachtig!

Hoe bevalt de lamp je? Ik verwacht hem ook snel! Hoeveel in te stellen groepen heeft de lamp eigenlijk?
 
Je bent goed bezig :biggrin:! Die trachyphyllia geoffroyi? vind ik echt prachtig!

Hoe bevalt de lamp je? Ik verwacht hem ook snel! Hoeveel in te stellen groepen heeft de lamp eigenlijk?

Dankjewel! Bedoel je die groene aan de rechterkant? Die heb ik nog niet zo heel lang, lag een maand of twee geleden bij Diebo in de bak me aan te staren, die moest gewoon mee :) de rode heb ik een half jaar terug bij Dabrowski gehaald, ook een leuk stuk dat zich mooi vol opblaast :)

De lamp bevalt tot nu toe erg goed. Alleen mis ik een beetje de schittering en het echt knallende blauw van LED, maar dat went vast. Over de afwerking en performance ben ik erg te spreken, mooi design en minimaal geluid van de ventilatoren (1 aanzuigend en 1 blazend). De lamp met 8 buizen is in te stellen over 4 groepen (van buiten naar binnen) dus dat is mooi instelbaar!
 
Dankjewel! Bedoel je die groene aan de rechterkant? Die heb ik nog niet zo heel lang, lag een maand of twee geleden bij Diebo in de bak me aan te staren, die moest gewoon mee :) de rode heb ik een half jaar terug bij Dabrowski gehaald, ook een leuk stuk dat zich mooi vol opblaast :)

De lamp bevalt tot nu toe erg goed. Alleen mis ik een beetje de schittering en het echt knallende blauw van LED, maar dat went vast. Over de afwerking en performance ben ik erg te spreken, mooi design en minimaal geluid van de ventilatoren (1 aanzuigend en 1 blazend). De lamp met 8 buizen is in te stellen over 4 groepen (van buiten naar binnen) dus dat is mooi instelbaar!

Die groene is ook een mooie, maar bedoel de rode met het lichtblauwe hart, prachtig stuk!

Dank voor de info over de lamp. Dat ontbreken van de schittering went zeker;) Als je uit bent naar een minimalistische/strakke look vind ik T5 daar beter aan toe bijdragen dan andere verlichtingstypen. Dat knalblauwe valt niet te simuleren met 2x blue plus en 2x actinic?
 
De lamp bevalt tot nu toe erg goed. Alleen mis ik een beetje de schittering en het echt knallende blauw van LED, maar dat went vast.

Het is natuurlijk heel persoonlijk welk lichtbeeld je mooi vindt, maar ik denk dat velen die ooit succesvol met (een deel) led hebben gedraaid, exact hetzelfde ervaren.
Natuurlijk is de ene led-configuratie de andere niet, en er zal dan nog best een kleurtje aan te wijzen zijn dat niet mooi naar voren komt onder led en dat juist bij een bepaalde mix van t5-buizen wel mooi aanwezig is.
Ik zie af en toe de mooiste en gezondste koralen onder t5. Toch blijft de presentatie van een aantal koraalsoorten, waaronder o.a. buttons, voor mij persoonlijk, ver achter bij led, of een combi met led. Maar wie weet went het wel.
 
Die groene is ook een mooie, maar bedoel de rode met het lichtblauwe hart, prachtig stuk!

Dank voor de info over de lamp. Dat ontbreken van de schittering went zeker;) Als je uit bent naar een minimalistische/strakke look vind ik T5 daar beter aan toe bijdragen dan andere verlichtingstypen. Dat knalblauwe valt niet te simuleren met 2x blue plus en 2x actinic?

Toch de rode :) ja die is erg mooi idd!
Tsja mee eens dat only-t5 wel rustiger oogt, aan de andere kant is het strooilicht wel echt erger dan ik verwacht had met dit armatuur (dus tegen de avond wordt het huis gehuld in een blauwe gloed) maar goed dat is een keuze natuurlijk omdat mijn bak rimless is..
Blue+Actinic komt wel dicht in de buurt maar qua aftekening legt het 't wel af tegenover blauwe (royal blue) LED's.

Het is natuurlijk heel persoonlijk welk lichtbeeld je mooi vindt, maar ik denk dat velen die ooit succesvol met (een deel) led hebben gedraaid, exact hetzelfde ervaren.
Natuurlijk is de ene led-configuratie de andere niet, en er zal dan nog best een kleurtje aan te wijzen zijn dat niet mooi naar voren komt onder led en dat juist bij een bepaalde mix van t5-buizen wel mooi aanwezig is.
Ik zie af en toe de mooiste en gezondste koralen onder t5. Toch blijft de presentatie van een aantal koraalsoorten, waaronder o.a. buttons, voor mij persoonlijk, ver achter bij led, of een combi met led. Maar wie weet went het wel.

Kan ik me heel goed voorstellen (ik draaide ook hybride in mijn vorige bak) want ik merk echt duidelijk dat het er niet is nu... Buttons viel me inderdaad ook al op dat ze VEEL minder mooi afgetekend zijn onder dit licht. Nu staan de buttons er sinds de verhuizing sowieso een beetje half/half bij en wat meer naar achteren in de bak, maar dat zie niet meer zo mooi "shinen" was me al opgevallen.

Ach.. Wie weet toch binnenkort weer iets met LED erbij, we gaan het meemaken :D
 
Twee weken na de doorstart kan ik alleen maar erg blij en tevreden zijn met het resultaat. Weinig tot geen problemen ervaren, alle bewoners lijken gezond en ik verwacht dan ook geen grote doorstartproblemen meer. Daarnaast ook mijn iPhone 6 ingeruild voor een Samsung Galaxy S6 edge die gelukkig veel mooiere foto's maakt met veel meer detail!


 
Ziet er goed uit! Ik wil misschien ook een Reefer 525XL kopen als ik ga verhuizen ( dit jaar misschien nog ) met Pandora Hyperion R2+ Hybrid verlichting.
Hoe bevalt de techniek en het aquarium zelf?
 
Staat er prachtig bij, zeg! Complimenten! topjes

Dankjewel!

Ziet er erg mooi uit!!
Hoe bevalt de Maxspect gyre? Heb je voldoende stroming met deze pomp?

Dankjewel! Bevalt erg goed, veel beter nog dan verwacht! Draait nu op 60% en geeft dan meer dan genoeg stroming. Hoger dan 70% zorgt ervoor dat het zand door de bak waait :p

Ziet er goed uit! Ik wil misschien ook een Reefer 525XL kopen als ik ga verhuizen ( dit jaar misschien nog ) met Pandora Hyperion R2+ Hybrid verlichting.
Hoe bevalt de techniek en het aquarium zelf?

Thanks! Is zeker een goede keuze. Zou zelf denk ik ook voor hybride gaan als ik nu moest kiezen, het is dat die Aurora ruim 2x zo duur was.. Ben ook wel blij met deze lamp hoor maar mis de "shine" van LED wel een beetje. Verder is de bak zeer netjes afgewerkt en ben ik erg blij met mijn keuze voor de Reefer. Mooi gekit, goed over nagedacht en ondanks dat het meubel van MDF is, toch bijzonder stevig!
 
Vandaag bij Diebo een koppeltje Diamant Lipvisjes gekocht! Heb al de tip gekregen dat het wellicht slim is om er nog een vrouwtje extra bij te doen, maar eerst maar eens even aankijken hoe het samen gaat de komende dagen :)

 
Bovenaan