Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Artemia voeren

jgtwello

ZeewaterForum lid
Morgen,

Mijn bevroren artemia doe ik altijd in een bekertje met zeewater en dit zet ik in de koelkast. Als ik de vissen dan voer schenk ik gewoon iets van dit mengsel in het aquarium. Maar... Na een week lijkt het wel of de artemia wat meer gaat stinken. Mijn vraag: Is deze manier van voeren juist of verliest mijn artemia zijn voedingswaarden doordat het een lange tijd ontdooit is?

Nu we toch bezig zijn meteen nog een vraag. Ik heb een pincetvis zwemmen die alleen ingevroren artemia als vervangend voedsel accepteert, maar nu voer ik de overige vissen ook droogvoer. Krijgt de pincet nu te weinig voedsel aangezien hij in principe 2x zo weinig gevoerd wordt als de andere vissen?
 
Morgen,

Mijn bevroren artemia doe ik altijd in een bekertje met zeewater en dit zet ik in de koelkast. Als ik de vissen dan voer schenk ik gewoon iets van dit mengsel in het aquarium. Maar... Na een week lijkt het wel of de artemia wat meer gaat stinken. Mijn vraag: Is deze manier van voeren juist of verliest mijn artemia zijn voedingswaarden doordat het een lange tijd ontdooit is?

Nu we toch bezig zijn meteen nog een vraag. Ik heb een pincetvis zwemmen die alleen ingevroren artemia als vervangend voedsel accepteert, maar nu voer ik de overige vissen ook droogvoer. Krijgt de pincet nu te weinig voedsel aangezien hij in principe 2x zo weinig gevoerd wordt als de andere vissen?

Ik doe altijd met mijn artemia voor het voeren van mijn pitvissen doe ik op aanraden van mijn LFS in een maatbeker 60 ml zoetwater en 60 ml zoutwater en daar de avond voor dat je gaat voeren gooi je het erin en de rest van de blokjes leg je weer terug in de vriezer.
en zo eten mijn koppeltje pitvissen al 3 maanden en ze zijn dik !!:biggrin:
 
Hallo ik zou je voer geen week in de koelkast bewaren.wat je uit de vriezer haalt de zelfde dag opvoeren want bederft nogal snel.tip de pakjes van ocean nutrition zijn mooie kleine blokjes.
 
Hallo ik zou je voer geen week in de koelkast bewaren.wat je uit de vriezer haalt de zelfde dag opvoeren want bederft nogal snel.tip de pakjes van ocean nutrition zijn mooie kleine blokjes.
Klopt volledig , + dat artemia bijzonder weinig voedingswaarde heeft , ik zou je aanraden om te stoppen met droogvoer (gaat op termijn problemen geven) en in de plaats een blokje mysis geven .
Zelf geef ik dagelijks 1blokje artemia 1blokje mysis 1blokje krill 1 blokje marine mix en een kwart blokje lobster eggs in een glas mer zeewater laten ontdooien en hup de bak in , kheb wel redelijk veel vis zitten en via deze mix komt iedereen aan zijn trekken , greetz Christophe ! 😉

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
 
Zelf geef ik dagelijks 1blokje artemia 1blokje mysis 1blokje krill 1 blokje marine mix en een kwart blokje lobster eggs in een glas mer zeewater laten ontdooien en hup de bak in , kheb wel redelijk veel vis zitten en via deze mix komt iedereen aan zijn trekken , greetz Christophe ! 😉


Wow, nu begin ik te denken dat ik ze ondervoed. Ik heb de pakjes van ocean nutriton en met 1 zo'n blokje artemia doe ik 2 dagen als ik ze verder niets anders voer. Heb momenteel wel weinig vis zitten 3x driebandsanemoonvis en 1 pincet.

Bedankt voor de reacties trouwens! Ik zal mn artemia vanaf nu direkt opvoeren :)
 
En voor je Pincetvis snel op zoek naar Dutch Misys. Die hebben nog wel de voedingswaarde waarmee je een Pincet in conditie kunt houden. Artemia alleen is te weinig.
\
Beetje afwisselen met iets eiwitrijks als Kreefteneitjes wordt door elke kleiner vis gewaardeerd.

Ontdooien en voeren is inderdaad het beste. Het bederft onder je handen namelijk.

Vg

Jan
 
ik zou het diepvriesvoer ook uitspoelen onder de kraan voordat je het aan je vissen geeft
het 'water' van zo'n blokje bevat namelijk veel fosfaat
 
Goedenavond,

Mijn pincetvis is vandaag helaas gaan hemelen.
Het rare is dat hij sinds dat ik mysis ben gaan voeren ineens nauwelijks meer at (ook geen artemia meer, wat hij gewend was). Terwijl hij daarvoor wel goed artemia at.
 
Als de Pincet de keuze krijgt dan pakt hij altijd het lekkerste of gemakkelijkste eerst.

Maar daarmee stopt de vis niet met eten, dat heeft een andere reden die juist bij Pincetvissen nogal vaag is & blijft maar heel vaak voorkomt helaas. Er gaan er meer dood dan de overgang naar een aquarium overleven

Het is gewoon een lastige vis. Soms gaat het goed, vaak ook niet helaas

Jan
 
Bovenaan