Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

fytoplankton en zooplankton automatisch systeem

monstertje

Senior Forumlid
Achterste bak fytoplankton voorste cilinder zit moinia salina en copepods in aan de wand uv-lamp aan het plafon jebao doseerstation

ik pomp welk uur 200 ml fyto naar het aquarium en 200 ml naar de zooplankton kweek, ook pomp ik 200 ml uit mijn zooplankton kweek naar het aquarium dat is 50% van de totale kweek inhoud per dag.

4 x per dag pomp ik aquarium water weer terug naar de fyto kweek 2400 ml (bijna 10liter per dag 50% van de kweek) Ik heb een tijdschakelaar op de uv-lamp gezet zodat deze op de gezette tijden aangaat om het lampje en energie verbruik te besparen

met de fyto draai ik al een poosje op de ze manier, de zooplankton heb ik sins vorige week toegevoegd.
het onderhoud is minimaal 1 keer in de 2 maanden maak ik de bakken helemaal schoon.

Na speciale fyto voeding te hebben gebruikt, f2p als ik mijn niet vergis ben ik weer terug gegaan naar orchideeën Pokon dit werkt bij mij het beste bij f2p valt mijn kweek steeds om naar 1,5 week en is het niet goedkoop;)

Omdat ik mijn doseerpompje mishandel door hem 10 liter per dag te laten pompen heb ik vandaag een osmolator (bijvulsysteem van tunze) kocht deze moet straks de 10 liter per dag gaan pompen,
bovendien hou ik dan een pompje over om de verdunde pokon automatisch toe te gegaan voegen. Mijn doel is om niet meer dagelijks mijn aardbeikoraal te hoeven voeren en ben natuurlijk erg benieuwd hoe de rest van mijn koralen hierop gaat reageren

IMG_4104.jpg
 
Ziet er erg prachtig uit. Ik heb lang gezocht naar zooplakton ma niet gevonden. En na de verhuis is het er niet meer van gekomen om alles opnieuw op te starten. Ik gebruikte gewoon plantenbemesting voor zoet water aquariumplanten van Easy Life. Werkte ook heel goed en denk dat daar zelfs geen koper inzit.
Hou ons maar op de hoogte hoe het verder evolueert als je wil.
 
De moinia salina , lijken wel de watervlooien van de zee .
Die heb ik hier nog niet ontdekt , wel de copepods , die kweken in een apart bakje als test (en dat gaat aardig)
 
De moinia salina , lijken wel de watervlooien van de zee .
Die heb ik hier nog niet ontdekt , wel de copepods , die kweken in een apart bakje als test (en dat gaat aardig)

moinia salina gaan nog makkelijker zijn kleiner en je kan de hele van de kweek toevoegen per dag
 
Bovenaan