Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Koralen voeren

monstertje

Senior Forumlid
hier mijn uiterst betaalbare koralen 'vissen' voer kweek

Achterste bak fytoplankton voorste cilinder zit moinia salina en copepods in aan de wand uv-lamp aan het plafon jebao doseerstation

ik pomp welk uur 200 ml fyto in mijn aquarium en 200 ml naar de zooplankton kweek ook pomp ik 200 ml uit mijn zooplankton kweek naar het aquarium.
4 x per dag pomp ik aquarium water weer terug naar de fyto kweek 2400 ml ik heb een tijdschakelaar op de uv-lamp gezet zo dat deze op de gezette tijden aangaat om het lampje en energie verbruik te sparen

met de fyto draai ik al een poosje op de ze manier, de zooplankton heb ik sins vorige week teogevoegt
IMG_4104.jpg
de fyto krijg bij mij orchideeen Pokon
 
Hoi,

Interessante opstelling. Ik heb zelf vorig jaar ook zoiets opgezet maar liep er tegen aan dat door het ongebruikte fosfaat en nitraat die nog over is van de "pokon" (grotech phytogrow) deze waarden in mijn bak te erg stegen. Ik vraag mij af of je op een duur hier inmiddels ook last van kreeg/krijgt.

Want je doseert behoorlijk veel phyto, mits je een groot systeem hebt natuurlijk. Of je voegt relatief weinig pokon toe aan je phytokweek. Maar dan heb je misschien een relatief lage productie van zoöplankton?

Grt, Freek
 
Ik ben benieuwd of het lukt de kweken langere tijd overeind te houden zonder al te veel werk.
 
Misschien dat hij wat fotos kan plaatsen maar zijn setup is iets meer uitgebreid geworden. Ik haal regelmatig bij hem wat plankton op. Hij kweekt nu zoöplankton en fyto. Zoals monstertje betaamd zonder al te veel werk ;)
 
Ben benieuwd of dit allemaal voor een lange tijd gaat werken zonder dat je culturen omvallen.

Voor wat betreft de voeding kun je beter F-2 Guillard gebruiken ipv pokon.
 
Ik ben benieuwd of het lukt de kweken langere tijd overeind te houden zonder al te veel werk.

John, je hebt mij dit ook al eens in het verleden gevraagd en hier gaat het goed: een cilinder met 6 liter inhoud en verlicht met een LED balk.
Haal hier telkens 1 liter uit voor gebruik van 250 ml per dag en hou het goed bij, deze kweek loopt al van 18 oktober 2015, zodra ik zie dat de kleur niet meer donker groen word, gaat alles eruit en schoongemaakt en opnieuw gestart, heb altijd 2 liter in de koelkast staan voor back up.

gr. Marcel
 
Hoi,

Interessante opstelling. Ik heb zelf vorig jaar ook zoiets opgezet maar liep er tegen aan dat door het ongebruikte fosfaat en nitraat die nog over is van de "pokon" (grotech phytogrow) deze waarden in mijn bak te erg stegen. Ik vraag mij af of je op een duur hier inmiddels ook last van kreeg/krijgt.

Want je doseert behoorlijk veel phyto, mits je een groot systeem hebt natuurlijk. Of je voegt relatief weinig pokon toe aan je phytokweek. Maar dan heb je misschien een relatief lage productie van zoöplankton?

Grt, Freek

De kunst is om phyto te voeren op de moment dat alles uit je bemesting net is verbruikt .
En daar wringt bij velen het , de fyto groeit te langzaam en wordt er dus rijk water mee toegevoerd richting aquarium .
 
Bovenaan