Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Alternatief voor dure filterwatten

anthony28

Commercie-vrij...
Voor de meeste verbruiksartikelen voor een (zee)aquarium bestaan, in nagenoeg alle gevallen, gunstiger geprijsde alternatieven. Heel verklaarbaar omdat slechts heel weinig producten speciaal zijn ontwikkeld zijn voor aquariumgebruik.

Als je op zoek bent naar een alternatief voor dure aquariumfilterwatten, Google dan eens op "fiberfill of Poly fill".
Onbehandeld en wordt o.a. gebruikt voor stoffering van meubelen. Online verkrijgbaar voor een fractie van de aquariumprijs en beschikbaar in verschillende breedten en dikten.
(Eerder is geopperd dat soortgelijk materiaal behandeld KAN zijn met vlamvertragers. Heb je twijfels, dan is dit is eenvoudig te testen met, jawel, een vlam... Stukje materiaal aansteken. Brandt het goed, dan kun je er zeker van zijn dat het onbehandeld is.)

Polyfill-Roll.jpg
 
Voor de meeste verbruiksartikelen voor een (zee)aquarium bestaan, in nagenoeg alle gevallen, gunstiger geprijsde alternatieven. Heel verklaarbaar omdat slechts heel weinig producten speciaal zijn ontwikkeld zijn voor aquariumgebruik.

Als je op zoek bent naar een alternatief voor dure aquariumfilterwatten, Google dan eens op "fiberfill of Poly fill".
Onbehandeld en wordt o.a. gebruikt voor stoffering van meubelen. Online verkrijgbaar voor een fractie van de aquariumprijs en beschikbaar in verschillende breedten en dikten.
(Eerder is geopperd dat soortgelijk materiaal behandeld KAN zijn met vlamvertragers. Heb je twijfels, dan is dit is eenvoudig te testen met, jawel, een vlam... Stukje materiaal aansteken. Brandt het goed, dan kun je er zeker van zijn dat het onbehandeld is.)

Bekijk bijlage 435820

Dit materiaal kun je uitstekend goed gebruiken voor je aquarium om te filteren.Ik gebruik het al jaren en nooit problemen mee gehad of het nu behandelt is of niet.
Je moet het voor gebruik goed uitspoelen met warm water net als bij de filterwatten.Filterwatten van SERA zijn ook behandelt en branden ook niet.Dus of het nu behandelt is of niet je kunt ook het fiberfill rustig gebruiken,want ik heb er zelf ervaring mee!!

Grt,

Martin.
 
Wat is nu de besparing hiermee op maandbasis?
oftewel is het wel lonend om een risico te nemen of dit wel of niet iets loslaat in het aquarium?
 
Wat is nu de besparing hiermee op maandbasis?

Dat zal volledig afhankelijk zijn van je verbruik. Voor de genen die geen filterwatten gebruiken zal de besparing nihil zijn.
 
Ik koop het gewoon per meter in de vorm van afzuigkap/,filters
Werkt perfect, niks mis mee..

Heb al een paar keer langs deze eollen gelopen en vroeg me iedere keer af of ik deze kon/mocht gebruiken.
Ziet er goede structuur uit voor vuiligheid uit te filteren maar vroeg me af of deze niet giftig ging zijn voor mijn bakje...

Zal eens een poging wagen;)
 
Bovenaan