Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

balling zouten

Natriumbicarbonaat foodgrade is trouwens makkelijk te vinden maar natriumcarbonaat vind ik erg lastig te vinden in foodgrade. De zwarteman zouten bij de oosterburen heeft dat iig niet of vergis ik me?
 
Natriumbicarbonaat foodgrade is trouwens makkelijk te vinden maar natriumcarbonaat vind ik erg lastig te vinden in foodgrade. De zwarteman zouten bij de oosterburen heeft dat iig niet of vergis ik me?

Ik gebruik soda/natriumcarbonaat het niet vaak, maar als het nodig is pak ik de supermarkt variant. Wil je dat niet, zet dan je natriumbicarbonaat een uurtje in de oven bij 100graden C. Water en CO2 ontwijken en je houdt natriumcarbonaat over.
 
natriumbicarbonaat zit bijna in alles.....wordt zelfs als vulmiddel gebruikt.
 
Ik gebruik soda/natriumcarbonaat het niet vaak, maar als het nodig is pak ik de supermarkt variant. Wil je dat niet, zet dan je natriumbicarbonaat een uurtje in de oven bij 100graden C. Water en CO2 ontwijken en je houdt natriumcarbonaat over.

natriumbicarbonaat zit bijna in alles.....wordt zelfs als vulmiddel gebruikt.
Dank je Anthony.

Jan, wanneer je reactie op mijn vraag was, ik had het over natriumcarbonaat en jij over natriumbicarbonaat. Natriumbicarbonaat is idd overal verkrijgbaar maar natriumcarbonaat food grade zie ik niet zo vaak. Toch bedankt voor de moeite.
 
Dank je Anthony.

Jan, wanneer je reactie op mijn vraag was, ik had het over natriumcarbonaat en jij over natriumbicarbonaat.

nee, ik gaf alleen aan dat het inderdaad niet lastig is om dat spul te krijgen als food grade want het zit in bijna alles wat we eten of gebruiken.
 
nee, ik gaf alleen aan dat het inderdaad niet lastig is om dat spul te krijgen als food grade want het zit in bijna alles wat we eten of gebruiken.
Okee, helder.
Klopt idd, alles met E500 erop zit het in.
 
wat grappig, wordt het dan ook zo glazig en van die grote kristallen?

Ik gebruik soda/natriumcarbonaat het niet vaak, maar als het nodig is pak ik de supermarkt variant. Wil je dat niet, zet dan je natriumbicarbonaat een uurtje in de oven bij 100graden C. Water en CO2 ontwijken en je houdt natriumcarbonaat over.
 
Bovenaan