Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zondegeld

Jonas

Senior Forumlid
Voor wie er zijn voordeel mee wil doen.
- Filterwatten: Fiberfill (o.a. stoffenwinkel/marktkraam)
- KH: Backing Soda (Arm&Hammer);
- Calciumchloride: Vochtvreter (Gamma);
- Zeezout: Sybon.

Gr. JNS.
 
Voor wie er zijn voordeel mee wil doen.
- Filterwatten: Fiberfill (o.a. stoffenwinkel/marktkraam)
- KH: Backing Soda (Arm&Hammer);
- Calciumchloride: Vochtvreter (Gamma);
- Zeezout: Sybon.

Gr. JNS.
Misschien kun je wat meer uitleg geven.
Ik zie hier staan bv backing soda voor kh+. Is dit met ieder merk te doen. Dus als ik het goed versta kun je met bakpoeder de kh doen stijgen.


Verstuurd vanaf mijn E600 met Tapatalk
 
precies..
Maar om toe te voegen:
Filterwatten\vlies.
Afzuigkap filters van de action.. zelfs je schuimet gaat er niet van over de zeik als je ze niet uitspoelt..
 
Let op met filters voor afzuigkappen: die zijn vaak brandwerend gemaakt. Of je die stoffen in je bak wil laat ik in het midden ;)
 
ik hebecht geen idee, dat zou kunnen, ik heb er na anderhalf jaar gebruik nooit iets negatiefs van gemerkt
 
Alternatief filterwatten

Als je opzoek bent naar een alternatief voor dure aquariumfilterwatten, zoek dan eens op "fiberfill". Onbehandeld en wordt o.a. gebruikt voor stoffering van meubelen. Online verkrijgbaar voor een fractie van de aquariumprijs en verkrijgbaar in verschillende breedten en dikten.
 
< Dus als ik het goed versta kun je met bakpoeder de kh doen stijgen. >

Ik zou de bakpoeder lekker gebruiken voor het bakken van een overheerlijke cake of appeltaart (vergeet daarbij de slagroom niet!).
Ik heb het over Backing Soda van Arm&Hammer.
Over andere alternatieven/merken voor de KH doe ik geen uitspraken omdat ik daar simpelweg geen ervaring mee heb.
Dito voor de vochtvreter cq. CaCl.

Gr. JNS.
 
< Dus als ik het goed versta kun je met bakpoeder de kh doen stijgen. >

Ik zou de bakpoeder lekker gebruiken voor het bakken van een overheerlijke cake of appeltaart (vergeet daarbij de slagroom niet!).
Ik heb het over Backing Soda van Arm&Hammer.
Over andere alternatieven/merken voor de KH doe ik geen uitspraken omdat ik daar simpelweg geen ervaring mee heb.
Dito voor de vochtvreter cq. CaCl.

Gr. JNS.
Arm & Hammer is een winkel of is dit een merk?
Ik ken dat niet. Ik ben ook een domme Belg.
Als ook backing soda. Waarschijnlijk een Nederlandse term. Maar geef wat meer info vooraleer er iemand bakpoeder in zijn aquarium kapt.
Want er zijn meer domme Belgen dan mij alleen. (Naar het schijnt om en bij de 11 000 000.) [emoji6] [emoji2] [emoji44]

Verstuurd vanaf mijn E600 met Tapatalk
 
Arm & Hammer is een winkel of is dit een merk?
Ik ken dat niet. Ik ben ook een domme Belg.
Als ook backing soda. Waarschijnlijk een Nederlandse term. Maar geef wat meer info vooraleer er iemand bakpoeder in zijn aquarium kapt.
Want er zijn meer domme Belgen dan mij alleen. (Naar het schijnt om en bij de 11 000 000.) [emoji6] [emoji2] [emoji44]

Als je toevoegingen van buiten de aquariumhandel gaat halen, is natuurlijk wel belangrijk dat je weet waar je mee bezig bent. Gelukkig is het allemaal niet zo verschrikkelijk moeilijk.
Natriumbicarbonaat = zuiveringszout = dubbelkoolzure soda = baking soda
Met wat steenkolen Engels zou je van baking soda gemakkelijk bakpoeder kunnen maken, maar dan gaat er iets fout.

Bakpoeder is natriumbicarbonaat waaraan een droog zuur is toegevoegd zodat je dat zelf niet aan het recept hoeft toe te voegen. Iets heel anders dus...
 
De bekende maagzuur tabletten van Rennies (en aanverwante merken) zijn ook pure natrium bicarbonaat...
 
Bovenaan