Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Leon Mur

Is de Bryopsis vanzelf aan het verdwijnen? Of heb je KENT MG gebruikt?

Dank je. En hopelijk is de rotzooi snel weg!




-------------

Ik gebruik geen kent Mg maar probeer het systeem low nutriënt te houden. Dat lijkt te gaan lukken. Overigens pas ik nauwelijks waterwissels toe maar wel de fauna marin zeo-light toevoegingen zonder Zeovit zelf te gebruiken. De toevoegingen gebruik ik omdat ik bang ben bij lage P en NO3 waardes in de problemen te komen. We zijn er nog niet maar gaat de goede kant op.
 
Dank je en succes!!!!!!! Briopsys sucks big time!!

Ik gebruik geen kent Mg maar probeer het systeem low nutriënt te houden. Dat lijkt te gaan lukken. Overigens pas ik nauwelijks waterwissels toe maar wel de fauna marin zeo-light toevoegingen zonder Zeovit zelf te gebruiken. De toevoegingen gebruik ik omdat ik bang ben bij lage P en NO3 waardes in de problemen te komen. We zijn er nog niet maar gaat de goede kant op.
 
Dank je en succes!!!!!!! Briopsys sucks big time!!

Dank Barry. Bryopsis houdt waarvan ook de koralen houden. Heb het idee dat er een relatie is met Nitraat en sporenelementen. De Bryopsis bloeide op toen ik een verhoogd nitraat niveau had. Waterwissel en volgens gebruiksaanwijzing toevoegen van sporenelementen verergerde het alleen maar. Laatst ook nog met Glenn over gesproken die vertelde dat er veelal een verhoogd nitraat aan vooraf gaat. Ik krijg ze eronder...
 
Dank Barry. Bryopsis houdt waarvan ook de koralen houden. Heb het idee dat er een relatie is met Nitraat en sporenelementen. De Bryopsis bloeide op toen ik een verhoogd nitraat niveau had. Waterwissel en volgens gebruiksaanwijzing toevoegen van sporenelementen verergerde het alleen maar. Laatst ook nog met Glenn over gesproken die vertelde dat er veelal een verhoogd nitraat aan vooraf gaat. Ik krijg ze eronder...
Hier ook gezien leon nitraat iets hoger fosfaat lager .. bryopsis ontploft...

Happy Reefing, GlennF.
 
Hier ook gezien leon nitraat iets hoger fosfaat lager .. bryopsis ontploft...

Happy Reefing, GlennF.

Je had mij op het spoor gezet Glenn! Zowel in Amsterdam als al lezende in je Bryopsis topic.....
 
Sporenelementen van Fauna marin die ik nu even heb stopgezet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bak draait nu 9 maanden en ben tevreden over het resultaat. Dat is extra genieten vanaf het vakantieadres in Portugal. Nog een Triton test laten uitvoeren welke de het een en ander bevestigd. Alleen verhoogd I en de rest prima op orde. En dat na in totaal 5 x 10% water te hebben verwisseld.

b7c21ddc48633204c13f574a8111a591.jpg
37cf403f03990db4d700c5f6e1174e44.jpg
1169c58142ee6d741de7ac73cac3ed39.jpg
f6461d1beaeba60b9657616dc34d6536.jpg
a07bd417f191b52a1c418d669a2740fd.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bak draait nu 9 maanden en ben tevreden over het resultaat. Dat is extra genieten vanaf het vakantieadres in Portugal. Nog een Triton test laten uitvoeren welke de het een en ander bevestigd. Alleen verhoogd I en de rest prima op orde. En dat na in totaal 5 x 10% water te hebben verwisseld.

b7c21ddc48633204c13f574a8111a591.jpg
37cf403f03990db4d700c5f6e1174e44.jpg
1169c58142ee6d741de7ac73cac3ed39.jpg
f6461d1beaeba60b9657616dc34d6536.jpg
a07bd417f191b52a1c418d669a2740fd.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pfffff.... 9 maanden en dit ???
Heb je anabolen/sterioden gebruikt of zo???

Super mooi hoor leon..





Happy Reefing, GlennF.
 
Dank je Glenn. Mede ook dankzij jouw adviezen/info. Ik moet echt enorm veel voeren om de waardes op peil te houden. En dan ook nog eens extra PO4 erbij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi mooi Leon,schitterend om naar te kijken thumbs up !!

Grt,

Martin.
 
Dank je Glenn. Mede ook dankzij jouw adviezen/info. Ik moet echt enorm veel voeren om de waardes op peil te houden. En dan ook nog eens extra PO4 erbij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geen dank .. het is een missie...
Om te bedenken dat men soms zegt dat je met meer voeren het probleem kan oplossen... Puur om het feit dat ze dit nog nooit hebben meegemaakt...
Luxe problemen een teken des tijds...

Kende je deze al? 😊😀😁😁☺😊😅

e076e5194a07fc1c7d8bed2a9538dbe9.jpg


Iemand vroeg om een bulk PO4...😆😊😀😁😂😃

Happy Reefing, GlennF.
 
Mooi mooi Leon,schitterend om naar te kijken thumbs up !!

Grt,

Martin.

Dank je Martin! Alleen nog die stomme glasanemonen weg en ik ben tevree!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Geen dank .. het is een missie...
Om te bedenken dat men soms zegt dat je met meer voeren het probleem kan oplossen... Puur om het feit dat ze dit nog nooit hebben meegemaakt...
Luxe problemen een teken des tijds...

Kende je deze al? [emoji4][emoji3][emoji16][emoji16]☺[emoji4][emoji28]

e076e5194a07fc1c7d8bed2a9538dbe9.jpg


Iemand vroeg om een bulk PO4...[emoji38][emoji4][emoji3][emoji16][emoji23][emoji2]

Happy Reefing, GlennF.

Jazeker. Had het al voorbij zien komen...heb hier ook nog een kilootje staan[emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er prachtig uit , wel een luxe probleem hoor je fosfaat.
Ik denk dat veel mensen jaloers daarop zullen zijn ....:eek:
 
IMG_5147.JPGIMG_5148.JPGIMG_5149.JPGIMG_5150.JPGIMG_5151.JPG
 
Even wat foto's geplaatst van de bak zoals deze er nu uitziet. Ben er tevreden mee!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Daar mag je zeker tevreden mee zijn Leon. Veel groeipunten en kleur zit er goed in. top

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Daar mag je zeker tevreden mee zijn Leon. Veel groeipunten en kleur zit er goed in. top

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Dank je wel Dennis!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan