Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

D@A's reef adventure

Kleine verandering doorgevoerd. Blauw witte echinata is helaas na 1 jaar gaan hemelen. Maar vandaag een mooie granulosa gevonden. Verder gaat het lekker met de bak
acf1ebe901d50c5cda4aa16cf87f7d70.jpg

735d210aac04212d1f223af027478368.jpg

814cb6d7d750f8cef203a6962ab8763d.jpg

cdac91fa1abdcc1ecd8285893583f8fe.jpg

91bceb4b3a3c6a985c7ce8ded5a46c5b.jpg

6433c6554fd15eea0746251cdbfec907.jpg

cd4508a408997bc04927f6b36a3fdd5c.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Super mooie granulosa Dennis topjes

En wel je best blijven doen om hem zo mooi te houden :rolleyes:
 
Zonde , maar je heb er weer een mooi stuk voor terug 👍🏻
 
Zonde , maar je heb er weer een mooi stuk voor terug 👍🏻
Ja echt zonde. Heeft er 1 jaar ingestaan. Nooit 1 mm gegroeid. Op een gegeven ogenblik kwamen er een soort gelatine achtige blaasjes op (half jaar geleden). Daarna heel langzaam einde oefening

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Idem dito voor jullie en mag je nog veel zulke mooie foto’s maken, en met ons delen natuurlijk!

Groeten,
Yves
 
JOW!!!!

Wat een schitterende foto's!! :cool:

Hoe krijg je zoiets voor elkaar? Ik zit altijd maar te kloten om een redelijke foto te krijgen :eek:

Groet,

Frank
 
JOW!!!!

Wat een schitterende foto's!! :cool:

Hoe krijg je zoiets voor elkaar? Ik zit altijd maar te kloten om een redelijke foto te krijgen :eek:

Groet,

Frank
Thanks Frank,
Is niet zo moeilijk. Paar dingen. Koralen moeten er natuurlijk goed bij staan (maar dat zit wel goed bij jouw 😉).
Telefoon of cameralens altijd loodrecht op het glas zetten anders krijg je vervorming of onscherpe fotos. En als laatste, kijken of je de witbalans van je camera kunt instellen, zodat t niet overmatig blauw wordt. Dat beinvloed nl enorm de kleur op de foto. Je krijgt dan van die enorme blauwe fotos die niet overeenkomen met de werkelijkheid.
Groeten,
Dennis

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Thanks Frank,
Is niet zo moeilijk. Paar dingen. Koralen moeten er natuurlijk goed bij staan (maar dat zit wel goed bij jouw ��).
Telefoon of cameralens altijd loodrecht op het glas zetten anders krijg je vervorming of onscherpe fotos. En als laatste, kijken of je de witbalans van je camera kunt instellen, zodat t niet overmatig blauw wordt. Dat beinvloed nl enorm de kleur op de foto. Je krijgt dan van die enorme blauwe fotos die niet overeenkomen met de werkelijkheid.
Groeten,
Dennis

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Maak jij die met je telefoon ja? Okee... niet verwacht...

Thanks voor de tips. Morgen eens ff kieken of me da ook lukt.

Goed bezig iig daar met jou bak. Staat er toppie bij!! Ga zo door topjes

Groet frank
 
Home sweat home

Terug van een heerlijke vakantie op de malediven. Altijd goed om te zien dat de bak goed verzocht is tijdens de vakantie. Mario super bedankt hiervoor.
Onze vrienden hebben ons weer mooie riffen laten zien tijdens de duiken. Mooi maar ook minder mooi. De eilanden die zich binnen in de atolen bevinden hebben flink geleden onder het warme water van dit jaar. Acropora gedomineerde riffen die er vorig jaar super bijstonden zijn veranderd in komplete kerkhoven. Dat is toch wel erg triest om te zien. Tubistreas, gorgonen, lps en azooxhanthellen lijken hier niet onder geleden te hebben. De overvloed aan vissen is op de aangeslagen riffen nog wel aanwezig. Mantas, adelaarsroggen, haaien, triggers, kiezers en allerlei rifvissen in overvloed.
Op de randen van de atolen zijn de riffen nog in prima vorm omdat daar het water nog net beneden de 30C is gebleven. Inmiddels is de watertemperatuur weer gezakt naar 27C.
De bak staat er prima bij en gelukkig floreren de acropora kolonies hier wel. Volgend jaar weer en hopen dat het herstel doorzet. Hele kleine acro kolonies zijn nl wel weer te zien op de aangeslagen riffen.

4dfdc859e5c6cde8596f2798d6954425.jpg

573428db617d79ebb47493be1cea25de.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Geweldig mooie bak Dennis, en top dat je hem zo goed en mooi aantreft na je vakantie.
Ik ga over een maandje naar de Filipijnen, duiken - duiken en nog eens duiken, eens kijken hoe de riffen er daar bij staan.
 
Altijd fijn om na de vakantie geen vervelende verassingen aan te treffen.
Bak staat er heel netjes bij en idd mooie acro's heb je staan.
 
Geweldig mooie bak Dennis, en top dat je hem zo goed en mooi aantreft na je vakantie.
Ik ga over een maandje naar de Filipijnen, duiken - duiken en nog eens duiken, eens kijken hoe de riffen er daar bij staan.

Thanks Alex. K was zelf ook erg blij. Zo zie je zelf groei. Normaal als je je bak iedere dag ziet is dat lastig. Duiken is echt een verslaving, dat kan ik zeker beamen. Raja ampat en fiji staan ook nog op t lijstje. Ik heb vernomen dat de koralen daar veel meer gewend zijn aan temperatuurschommelingen. Dat geeft hoop. Heel veel plezier daar.
Altijd fijn om na de vakantie geen vervelende verassingen aan te treffen.
Bak staat er heel netjes bij en idd mooie acro's heb je staan.
Thanks Bjorn.
We zijn zelf ook erg blij met de stand van zaken.


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Wow mooie bak zeg!
 
Bovenaan