Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

D@A's reef adventure

Super mooi - helder en kleurrijk :eek:
Thanks
Erg mooi! Mooi om al die grote SPS stukken te zien groeien :cool:
Dank je. Met de meeste ben ik allemaal met kleine stekjes begonnen en dat zijn nu complete kolonies. Misschien dat ik binnenkort alle montiporas (of een gedeelte ervan) eruit sloop, want dat is gewoon niet bij te houden en snoeien vind ik geen leuke bezigheid.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Jij dacht zeker: ''Wat Jos kan, kan ik ook hoor.''
En inderdaad het is even mooi.
 
Toppie dennis .
 
Thank Jos
Toppie dennis .
Thank Yves. Hahaha zou je wel denken klopt. Maar heb gisteren mn nieuwe duikcamera binnen en ik dacht ff kijken hoe dat macroschieten gaat
Jij dacht zeker: ''Wat Jos kan, kan ik ook hoor.''
En inderdaad het is even mooi.


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Hey Dennis, altijd mooi die plaatjes van jouw, koralen staan er goed bij, kleurd goed en groeid goed, laten gaan zo.
Ben wel ergens nieuwsgierig welke nitraat en fosfaat waardes jij handhaafd.
Gebruik je ook sporenelementen o.i.d.

gr. Marcel
 
Hey Dennis, altijd mooi die plaatjes van jouw, koralen staan er goed bij, kleurd goed en groeid goed, laten gaan zo.
Ben wel ergens nieuwsgierig welke nitraat en fosfaat waardes jij handhaafd.
Gebruik je ook sporenelementen o.i.d.

gr. Marcel

Hey Marcel.
Ik draai mijn nitraat en fosfaat zo rond de 5 en 0.05 sinds een half jaar. Daarvoor ging ik wat meer in de lagere zone 1 tegenover 0.01. Het enige verschil wat ik zie zijn wat diepere kleuren nu. Maar dat vind ik eigenlijk wrl mooi.
Ik draai DSR en voeg aan spoorelementen alleen ijzer, jodide, mangaan, strontium en kalium toe. En aminozuren (bij lage nitraat een erg goede energiebron vervanger).
Ik geloof in groei ondanks ipv groei dankzij de aanwezigheid van vele spoorelementen. Een aantal zijn wel noodzakelijk, maar zijn ruimschoots vertegenwoordigd in visvoer, zoals bv zink. Al die andere elementen zijn wel aanwezig in de zee, maar bruikbaar voor koraal das een ander verhaal [emoji6]. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Top strakke foto's en de coralen mooi op kleur 👍👍
 
Ziet er goed uit dennis topjes.

Groet frank.
 
Eindelijk na bijna 4 jaar dan toch maar mn eigen verdampingswater maken.
2778e009ebab9ddce4e02a42f1565698.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Dat werd tijd hé. :p

En terwijl je je osmose water aanmaakt, tegelijk de was doen. Wat wil een man nog meer.
 
Bovenaan