Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Forumdeel "betaalbaar aquariumhouden"

anthony28

Commercie-vrij...
@forumbeheer: is het mogelijk dat er een forumdeel "betaalbaar aquariumhouden" wordt aangemaakt. Dit voor het uitwisselen en bundelen van tip en tricks waar het bespaarmogelijkheden betreft?
 
@forumbeheer: is het mogelijk dat er een forumdeel "betaalbaar aquariumhouden" wordt aangemaakt. Dit voor het uitwisselen en bundelen van tip en tricks waar het bespaarmogelijkheden betreft?

Hoe wil je dat doen als je geen andere sites mag vermelden waar je goedkoper producten kunt verkrijgen als dat sponsoren aanbieden? :p ;)
 
Hoe wil je dat doen als je geen andere sites mag vermelden waar je goedkoper producten kunt verkrijgen als dat sponsoren aanbieden? :p ;)

Kennelijk is het je niet duidelijk welke richting ik op wil. Het gaat hier om het uitwisselen van ideeen en concepten. Als voorbeeld: ik zag laatst in een dagboek de aanleg van een "grondkoeling" langskomen. Een heel mooi alternatief voor een dure energieverslindende koeler. Lijkt me typisch iets waar velen niet zomaar aan zouden beginnen, maar met een goede beschrijving en opsomming van punten die bij aanleg belangrijk zijn, wellicht eerder binnen handbereik.
(Waar het nadrukkelijk niet omgaat is het plaatsen van linkjes naar verkoopsites, Voor het zoeken daarnaar hebben we immers een veel beter instrument: Google)
 
Zal je de meeste antwoorden over besparen niet in het techniek-verlichting-doe-het-zelf onderdeel vinden?
 
Wel een goed idee, maar ik denk dat het grootste deel onder "doe het zelf" geschaard kan worden.
Misschien dat het afsplitsen van dat onderdeel ook voldoende zou zijn.
 
Wel een goed idee, maar ik denk dat het grootste deel onder "doe het zelf" geschaard kan worden.
Misschien dat het afsplitsen van dat onderdeel ook voldoende zou zijn.

Zal je de meeste antwoorden over besparen niet in het techniek-verlichting-doe-het-zelf onderdeel vinden?

Nee, dat is veel te beperkt gedacht. Het besparen op aquariumkosten beperkt zich vanzelfsprekend niet tot een stukje techniek. Zaken als onderhoud en energiekosten vallen daar ook onder.
 
Wat is betaalbaar? Wat voor de een een koopje is, is voor de ander een maandsalaris.

Hoewel ik denk dat de intentie geen toelichting behoeft, is "voordeliger aquariumhouden" wellicht beter. Ik hoop dat je daar mee uit de voeten kunt.
 
Ik snap het John
bijvoorbeeld een goede fan , inplaats van een dure en stroom verslindende koeler
 
Een keer naar boven in afwachting van en reactie van het forumbeheer....
In denk dat de intentie duidelijk is: de genen die daar behoefte aan het hebben voorzien van tips voor besparing.
Ieder geval waarin wordt voorkomen dat, om financiële redenen, de handdoek in de ring wordt gegooid, is winst. Voor dit forum, maar ook voor de handel. Er is nog nooit een winkelier geweest die aan een stopper een euro heeft weten te verdienen.
 
Sorry, had het nog niet gezien. Heb het forumdeel zojuist aangemaakt.


verzonden via mijn iPhone via Tapatalk
 
Sorry, had het nog niet gezien. Heb het forumdeel zojuist aangemaakt.

Bedankt, ik hoop dat er veel bruikbare tips gepost gaan worden. Ik ga mijn best doen.
 
Vind t een heel goed initiatief om deze topic te starten!
Alles kost al duur genoeg, en ik geef liever m'n centjes uit aan mooie koralen en vissen als aan dure maandelijkse toevoegingen en dure apparatuur. Deze diertjes zal ik uiteraard gewoon in de winkel kopen, al is t wat duurder als particulier.
Gewoon even kijken wat er allemaal voor moois is.
Ik heb gemerkt dat je heel veel kan besparen op van alles.
Je hoeft hier niet perse sites van niet sponsors neer te zetten om alsnog veel info te geven. Neem bv alle toevoegingen in je bak, dit zijn standaard elementen en hebben een naam die je met een beetje speurwerk zo hebt gevonden.
Dit kan al een flink hoop geld besparen.
Maat je kan je ook weer flink vergissen in de kosten. Zo heb ik m'n eigen onderkast en lichtkap helemaal zelf in elkaar gezet en geschilderd omdat ik een kant en klare bak met kast en lichtkap te duur vond.
Achteraf gezien had ik t veel beter wel gewoon kunnen kopen [emoji12]
Er zijn heel veel producten die dezelfde werking hebben maar veel goedkoper kunnen. BV een vlotter bij de Conrad kopen, een klein pompje in je osmosevat, wat bekabeling en je hebt een eigen bijvulsysteem.
Of een plastic fles een beetje bewerken, wat pvc bij de gamma, wat gaatjes in de fles maken, pompje erop en je hebt een wervelbedfilter.
Diepvries voer zelf maken, ga zo maar door.
Je moet verstand hebben van alles waar je mee te maken krijgt om te weten wat je BV kan doen als goedkoper alternatief.
Vaak zijn het de beginners die door het gebrek aan kennis van alles word aangesmeerd wat een hoop geld kost en vaak niet eens werkt.
 
Forumdeel "betaalbaar aquariumhouden"

Ik doe mee, Leuk! Sponsoren zouden ook mee moeten doen door slim hier op in te spelen en deze producten in hen winkel te leggen!

Voorproefje mijn Ballingzouten
89c7e4347dffbd5cbaad4d125ae00919.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Wat vaak t probleem is, is dat er vaak niet word aangegeven hoe puur het product is.
Dit zal je zelf op moeten zoeken.
Maar t kan idd heel veel geld schelen!
 
Wat vaak t probleem is, is dat er vaak niet word aangegeven hoe puur het product is.
Dit zal je zelf op moeten zoeken.
Maar t kan idd heel veel geld schelen!

staan die er bij de bekende merken er wel op dan?
overigens zit er op de zakkenzout van de foto hierboven een hele nette analyse
 
Ja, zolang die erbij is en hij is goed, dan is t goed. Maar wat is goed?
Ik zou Bv denken dat 77% ca chloride flakes niet echt betrouwbaar zijn. Wat is die andere 23% dan?
 
Bovenaan