Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Grotech phytostart

nl1bzw

ZeewaterForum lid
Hallo,

Vorige week grotech phytostart gekocht. Hiervan heb ik vorige zondag 250 ml phytostart in een bakje gedaan. In dit bakje zat 3 liter zeewater met 30 ml orchidee plantenvoeding.

Vervolgens buiten in de zon gezet, maar zie nog niks gebeuren.

Dien je het zeewater echt continu te beluchten voor resultaat?

Mvg

Bart
 
Hallo,

Vorige week grotech phytostart gekocht. Hiervan heb ik vorige zondag 250 ml phytostart in een bakje gedaan. In dit bakje zat 3 liter zeewater met 30 ml orchidee plantenvoeding.

Vervolgens buiten in de zon gezet, maar zie nog niks gebeuren.

Dien je het zeewater echt continu te beluchten voor resultaat?

Mvg

Bart

250 ml in 3 ltr water is te veel verdund, in het begin 1 op 1 en zeker beluchten. en in de volle zon loopt de temperatuur al gauw te hoog op. En ook 30 ml voeding is veel te veel, 1ml per liter is voldoende.
Heb dit ook een keer gehad en is toen niets geworden.

gr. Marcel
 
Mijn mening over de phytostart van Grotech is gewoon rommel waar je niks mee kunt. Beter ergens een goede kweek bemachtigen en dan een kweek opstarten.
Ik had destijds ook zo'n reactor van grotech voor de kweek, die werkte perfect maar niet met phytostart van grotech.
 
Of beluchten zin heeft , das een goeie , het is meer om hem in beweging te houden .
Ik doe het niet , wel een stromingspomp inhangen (ga ik denk wel nog vervangen door een airlift) .
ik heb net het zuurstofgehalte net eens gemeten in mijn fyto-aquarium .
Dat was 10,8 mg/l bij 24,4gr.
Zal het morgen nog eens doormeten net voordat het licht aangaat , dan kan je bepalen of het zin heeft .
Ik denk dat het niet hoeft , als ik dit vergelijk met een groene vijver , die wordt ook niet belucht en die fyto blijft ook overeind .
 
Oké, bedankt voor de reacties. Ga ik nog een tweede poging wagen met het restant in de fles. Dan met het in beweging houden, minder voeding en niet in de volle zon.
 
Oké, bedankt voor de reacties. Ga ik nog een tweede poging wagen met het restant in de fles. Dan met het in beweging houden, minder voeding en niet in de volle zon.

Hoe oud is die fles Phytostart (Hoe lang heeft ie bij de winkelier gestaan en is ie gekoeld bewaard?)
Stilstaand fyto zakt naar de bodem. Een paar luchtbellen houden het water voldoende in beweging om dat te voorkomen. Of beluchting nodig is voor de gaswisseling, hangt af van de opp/volume verhouding. In een fles zal beluchting nodig zijn, in een open aquarium met een dun laagje water niet.
 
Fles is speciaal besteld. Is gelijk doorgestuurd op de dag dat hij daar binnen kwam. Geen idee hoe lang het normaal gesproken te bewaren is?

Hoe oud is die fles Phytostart (Hoe lang heeft ie bij de winkelier gestaan en is ie gekoeld bewaard?)
Stilstaand fyto zakt naar de bodem. Een paar luchtbellen houden het water voldoende in beweging om dat te voorkomen. Of beluchting nodig is voor de gaswisseling, hangt af van de opp/volume verhouding. In een fles zal beluchting nodig zijn, in een open aquarium met een dun laagje water niet.
 
Gekoeld in de ijskast, wel een maand houdbaar, maar de flessen van Grotech zijn al in verdunde oplossing, niet echt ideaal als je wilt beginnen met een kweek, heb dit zelfde ook meegemaakt met Grotech en toen van de winkelier een liter van zijn eigen kweek gekregen en deze doet het nog altijd.

gr. Marcel
 
250ml uit de grotech fles in een fles gedaan en aangevuld met 250ml zeewater. Vervolgens 2ml pokon orchidee voeding erin gedaan en na een week was de fles nog helder.

Grotech is voor mij bij deze afgeschreven.
 
Bovenaan