Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

nederlandse handleiding bestaat deze

mlw

ZeewaterForum gebruiker
Hallo ik ben benieuwd of er ergens een komplete nederlandse beschrijving te vinden is van de triton metode.
Het is mij allemaal een beetje vaag.
Kan nergens vinden waar mee te beginnen.
Er staat overal volgens triton methode maar wat iS dat dan?
De duitse pdf van triton zelf vertalen lukt ook niet

---- update ----

Wat ik er uit begrijp starten we met de base elementz 1,2,3a,3b in wat voor doseringen?
Dan een icp-oes test opsturen
Dan de eventuele tekorten aanvullen met de trace base elementen.
Ik zie als vervanging van de kalkreactor
Calcium ,magnesium ,en co3 (kh) de aangewezen elementen!
Maar op internet staat weer dat je daar de base elementz voor nodig hebt.
Klopt dit?
Vast bedankt voor de reacties
Leen walker
 
Beste,

Ik ga vandaag naar een lezing over triton.
Als ik een goede nederlands talige handleiding erbij krijg zal ik hem scannen en naar je toezenden.
Je kan ook hier in het triton gedeelte lezen dat kom je al heel ver naar mijn idee.
Ik kijk het vanmiddag nog even aan maar ik denk eraan om triton te gaan gebruiken i.p.v. balling classic ongeacht het hiermee de waterwaarde ook perfect zijn te onderhouden.

André
 
Voor informatie en producten van de triton methode mag je altijd met ons contact opnemen via onze website, wij zullen je dan ondersteunen waar nodig is.

Mvg
 
Neem is contact op met Reef-corals die waren het destijds aan het vertalen. Ik ben ook Triton gebruiker dus vragen mag altijd via pb natuurlijk.
 
Ik ben ook al half begonnen met de trace base om wat waardes op peil te brengen.
Wil ook de hele methode gaan toepassen maar dan volledig automatisch.
Er zijn zat officiële folders van triton
Maar daar staat niet veel inhoudelijks in
Maar we komen er wel

---- update ----

Probeer een foto van mijn bak nu
 

Bijlagen

  • 20150414_171333.jpg
    20150414_171333.jpg
    75,2 KB · Weergaven: 140
Hoi Ed,

In het topic de triton methode wordt al heel veel uitgelegd.

Mocht je de nederlandse handleiding ( beknopte ) verkrijgen, stuur een mail naar mijn persoonlijk mailadres rgouder@tele2.nl

gr Ray
 
Gezien ik een nieuwe bak erbij heb,
probeer ik ook in te lezen on deze methode.

Hierdoor heb ik ook interesse in een nederlandse handleiding.
 
Na het aanmaken van de base elementz en het op pijl brengen van je waardes begin je met de vloeistoffen in gelijke hoeveelheden toe te dienen 10ml op 100 liter.
Als de KH zakt verhogen tot deze stabiel blijft. Als je de waardes onder controle hebt kun je op een KH van 7 gaan sturen ipv 8. Tot zover gelijk aan balling, alleen hoef je niets te wegen om de toevoegingen te maken. In het begin dagelijks of om de dag kh meten en 1x per week calcium en magnesium.
Het is verstandig om een triton test te doen voor je gaat beginnen om eventuele afwijkingen in 1x te corrigeren. En dan verder met de base elementz op pijl houden. Zeker als er problemen met de bak zijn eerst deze test laten doen. Bij een goed draaiende bak kan het eventueel zonder.
Een bak met problemen krijgt vaak het advies 3x 25% waterwissel met tropic marin om in de buurt te komen van NZW parameters te komen en dan starten met de base.

Er zijn veel bakken op het tritonforum die alleen op de base elementz draaien. Mensen met kalkreactor gebruiken alleen 3a en b.

Het tritonforum heeft ook een engelstalig deel maar de mannen van Triton Nl helpen je graag op weg.
 
Bovenaan