Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Chiloscyllium Punctatum

bram7

Gebruiker moet email nog bevestigen
ik wil graag haaien eieren kopen van de chiloscyllium punctatum
ik wil ze in een aquarium van 200x120x75 lengtexbreedtexhoogte
kan dit en zijn er mensen op dit forum met deze haaien

groetjes bram
 
Hoi Bram

Ik heb vroeger in een publiek aquarium gewerkt en heb daar veel ervaring opgedaan met haaien. De Chiloscyllium punctatum is een grondhaai, maar wel actief. Ze zwemmen toch voornamelijk over de bodem of over rotsen. De maten voor je aquarium zijn veel te klein voor volwassen exemplaren, maar in het aquarium van u kunnen wel jonge dieren houden tussen tot max 50 cm, want dit is zelfs nog twijfelachtig. Maar dit heeft ook te maken of u met stenen werkt, koraal (raad ik af), nepkoraal enz. Dit maakt de bak kleiner en voor grotere bamboehaaien kan dit hinderlijk worden. Op mijn werk vroeger was het aquarium 4m breed, 5m diep en 2m hoog. Hier zaten toen een koppel in en ze waren ongeveer 90 cm lang. Het aquarium bestond uit nepkoralen, nepgorgonen en rotsen. Heb ook nog in Ierland gewerkt en daar was het een open bak, maar ook groot 5m breed, 2m diep en 90 hoog. Hier zat ook een koppel bamboehaaien in en nog 2 andere soorten Heterodontus portusjacksoni en Hemiscyllium ocellatum. Als je met haaieneieren werkt, zorg dat de eieren eerst in een klein aquarium zitten van max 150liter ongeveer. Dit is gemakkelijk om de haaitjes te observeren en te voeren, want de eerste weken soms zeer moeilijk is. De jonge dieren durven soms niet eten of eerst wel goed en dan ineens niet meer. En natuurlijk het voedsel verrijken met vitamines voor haaien. Deze zijn via de winkelier wel te bestellen bij de groothandel.
 
Bovenaan