Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

poetsgarnalen kweken, is het ooit iemand wel eens gelukt?

Na mijn weten is dat bij de hobbyisten nooit gelukt.
 
in 12 jaar nooit iemand gezien die t voltooid,

maar wat ik wel weet is dat er een ik meen 36 weken larven-fase is en dat voer in die periode niet aan te slepen is.
 
Nu moet ik eens terug gaan zoeken. Maar meen mij te herinneren dat er iemand in Australie is geweest die het zowel met poetsers als met bloed garnalen gelukt is. Hij heeft daar toen een uitgebreid verslag van op een lokaal forum geplaatst. Incl. Foto's. Zal eens zien of ik dit nog terug vinden kan! Weet wel, dat hij toen met waterwaarden al een grote naam had. Hij had toen, als ik mij goed herinner, gespeeld met, ik dacht, jodium en nog iets, waardoor het steeds beter ging met het vervellen van de larfjes!
 
hier heb ik en link van een forum uit down under, ik dacht een kweek bloedgarnalen verder dan 108 dagen, volgens mij zelfs succesvol tot einde ( heb meerdere links hier en even niet de tijd alles te lezen). ik weet alleen niet zeker of ik nu wel of niet een link van een ander forum mag plaatsen, als het van de andere kant van de planeet komt......weet iemand dit?
 
iemand?
 
Kent iemand deze verslagen en wat vinden jullie ervan?
 
is zeker gelukt mijn zoon zijn sump zit bomvol jonge poetsgarnaaltjes die doen het al weken zeer goed zal eens een foto posten en eten zitten in sump vol zeewier vreten alles wat ze vinden coppepoden brachiones enz ruimen alles lekker op
 
is zeker gelukt mijn zoon zijn sump zit bomvol jonge poetsgarnaaltjes die doen het al weken zeer goed zal eens een foto posten en eten zitten in sump vol zeewier vreten alles wat ze vinden coppepoden brachiones enz ruimen alles lekker op
Ben erg benieuwd dan. Zeker dat dit geen mysis of iets dergelijks is?

Als je graag garnalen wilt kweken kan je dit proberen met pepermunt garnalen. Dit is ook een uitdaging maar wel beter haalbaar dan poetsgarnalen als het goed is.
 
Bovenaan