Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kauderni met eitjes

mikeasbroek

ZeewaterForum lid
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of de eitjes bevrucht zijn. Nu heb ik sinds een half jaar 2 kauderni's in mijn aquarium. Ze waren de
hele morgen als druk aan het "baltsen" en nu zag ik vanmiddag dat ze voor de tweede keer eieren aan het over dragen waren. Helaas
Heb ik hier geen foto's van kunnen maken.

Het is pas de tweede keer dat de vissen eitjes hebben. De eerste keer duurde het maar 1 dag.

Nu is mijn vraag of het ook zo kan zijn dat de eitjes niet bevrucht zijn. Ze zijn namelijk licht roze.
Kan dat?

Het is een beetje slecht te zien op de foto en de kwaliteit is ook niet al te best:
oabuib.jpg


Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Mike
 
is nog niks van te zeggen, draagtijd is ongeveer 3 weken. Na 2 weken zie je meestal al kleine visjes in de bek van de vader zitten.
Geduld...... De eerste paar keren lukt het de ouders vaak niet om de jongen groot te laten worden (ervaring is nodig bij ze).

Geniet van deze periode.. Mooi dat je een egel hebt, tussen de stekels gaan straks de kleintjes verschuilen.
 
Het is dus ook niet te zien aan de kleur van de eieren? Omdat het pas de tweede keer is zal ik er maar niet al te veel van verwachten.

Bedankt voor je antwoord.

is nog niks van te zeggen, draagtijd is ongeveer 3 weken. Na 2 weken zie je meestal al kleine visjes in de bek van de vader zitten.
Geduld...... De eerste paar keren lukt het de ouders vaak niet om de jongen groot te laten worden (ervaring is nodig bij ze).

Geniet van deze periode.. Mooi dat je een egel hebt, tussen de stekels gaan straks de kleintjes verschuilen.
 
Het is weer raak! Sinds afgelopen maandag 18 mei heeft de vader de eieren weer in zijn bek. Ik was toevallig
in de bak aan het kijken en zag het vrouwtje opgezwollen tegen de man aan schudden. Helaas heb ik alleen
een filmpje kunnen maken van het baltsen en niet van de eitjes.
Het is pas de derde keer maar hij heeft het nog niet zo lang volgehouden.
2015-05-25 20.34.58.jpg
 
Bovenaan