Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

nog mensen actief

Bart_cornelissens

ZeewaterForum gebruiker
zijn er nog mensen actief op het koudwater gedeelte?
ik ga zelf ook terug een noordzee aquarium beginnen, dus ik wou eens horen wie er nog allemaal actief is.
Ik ben nu ook in het bezit van een 500l tropisch zee aquarium maar het koudwater virus slaat toch weer toe :)
aangezien ik ook hippocampus abdominalis verzorg en deze ook koudwater nodig hebben wou ik een systeem maken met 2 bakken op 1 sump.
dus een noordzee bakje en een bakje voor mijn dikbuikzeepaardjes.

Ik wil eind april ook nog eens gaan snorkellen aan neeltje jans
 
Wil zelf ook gaan beginnen met "koud zeewater".

Heb een bak staan van 200*80*80, heb hiervoor ook een tropisch aquarium gehad maar daar mee moeten stoppen wegens tijdgebrek.

Nu start ik opnieuw, alleen is nu het voordeel dat het aquarium op nog geen 10m afstand van de Oosterschelde komt te staan en met vers zeewater wil gaan werken.

Heeft iemand nog advies voor de verlichting.

Begrijp dat voor koud zeewater niet de verlichting nodig is als voor tropisch maar wat is handig en ook nog mooi voor een 2 meter bak?
 
ik zou voor verlichting naar t5 gaan of eventueel led. noordzee aquarium heeft id niet zoveel verlichting nodig.
zijn er misschien mensen geinterreseerd om binnenkort eens naar neeltje jans te gaan. ik ga daar snorkellen aan de noordzeekant maar je kan er ook eventueel met een kornet aan de slag :)
 
herremietkreeftjes vind je daar ook genoeg en met wat geluk enkele zeenaaldjes (al zou ik deze niet bij anemonen plaatsen)
verder heb ik daar ook al botervisjes zeesterretjes enzo gevangen
 
neen enkel een kruisnet en mijn duikbril :)
heb zojuist een aquarium kunnen krijgen van 1.60x52x60 :)
dit word dan mijn noordzeebakje
 
Hopelijk gaan we dit jaar weer beginnen met de opstart van de aquariums! Hebben 2 jaar stil gestaan helaas.
 
Zijn er veel mensen actief met een noordzee bak ? Ben namelijk pas begonnen en zoek nog wat diertjes ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan