Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Lekke onderkant

Maasje

ZeewaterForum lid
Hallo,

Hallo allen,

Ik heb een barst in de bodem van me bak! Loopt tegen of onder de silicone naad aan en denk t laatste ... Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen..? Ben bang dat zoals eerder vernoemd de barst onder de silicone rand toch gaat lekken als bijv een stuk glas plaat over de barst plak.. Alle hulp word op prijs gesteld..

eea316387888e92c9d976224001a9c67.jpg


354b545947e237270512060283d46310.jpg
 
Ga bodem compleet laten vervangen bij een sponsor.. Wil niks aan toeval overlaten.

Mag slotje op.
 
..
 
Laatst bewerkt:
Deze afschrijven !!!

Neem geen risico !kijk eens bij cristallo super prijzen ,en top kwaliteit!
 
neem geen risico neem gelijk kogelwerend glas..

sjonge jonge wel erg paniekerig allemaal hoor, hoekje glas er overheen plakken en klaar.
weet je ook hoe het gekomen is ?
 
die bakkenbouwer heeft parkinson?
jezus wat een kitnaad zeg.

Je kan er een plaat tegenaan plakken, maar de hele bak moet wel recht staan, met alleen een hoekje erop plakken krijg je hem nooit meer vlak op het frame ben ik bang?

Eventueel de bodem vervangen bij een goede bakkenbouwer is een goede optie

Een geheel nieuwe bak lijkt mij geen noodzaak?

Hoe groot is dit ding? Ik heb nog een 125\50\60 met enkele 32mm doorvoer staan, die je (voor heeeeeeel weinig, tientjes werk) op mag halen met staal frame
 
Nee, een nieuwe bak, moet je niet doen, gewoon een dun glasplaatje/plexiglas erover heen plakken is voldoende.

Ik zou niet naar een bakkenbouwer gaan, die smeert jou gewoon een nieuwe bak aan en dan ben je een hoop eurootjes kwijt

die bakkenbouwer heeft parkinson?
jezus wat een kitnaad zeg.

Je kan er een plaat tegenaan plakken, maar de hele bak moet wel recht staan, met alleen een hoekje erop plakken krijg je hem nooit meer vlak op het frame ben ik bang?

Eventueel de bodem vervangen bij een goede bakkenbouwer is een goede optie

Een geheel nieuwe bak lijkt mij geen noodzaak?

Hoe groot is dit ding? Ik heb nog een 125\50\60 met enkele 32mm doorvoer staan, die je (voor heeeeeeel weinig, tientjes werk) op mag halen met staal frame
 
Nee, een nieuwe bak, moet je niet doen, gewoon een dun glasplaatje/plexiglas erover heen plakken is voldoende.

Ik zou niet naar een bakkenbouwer gaan, die smeert jou gewoon een nieuwe bak aan en dan ben je een hoop eurootjes kwijt
Dit moet je al helemaal niet doen. Als je dit met plexi plaat en met gewone lijm gaat plakken is die na de kortste keren terug lek. Gewone lijm houd niet op plexi. Gewoon een nieuwe glasplaat kun je wel doen. En trouwens in prijs is plexi even duur dan glas.

Ik werk dagelijks met plexi.
Ik woon in België als je een glasplaat hebt en je wil naar België komen. Wil ik die wel gratis voor je inzetten. Ik heb mijn bakken ook zelf gemaakt.

Ryba als je de mensen niets dan verkeerde info wil mee geven. Zwijg dan! Maar dit is misschien wat je wil.
Ik weet dat er hier nog zo mensen over je denken.
 
Nee, een nieuwe bak, moet je niet doen, gewoon een dun glasplaatje/plexiglas erover heen plakken is voldoende.

Ik zou niet naar een bakkenbouwer gaan, die smeert jou gewoon een nieuwe bak aan en dan ben je een hoop eurootjes kwijt


En dan ben je ook verzekert van natte voeten als je dat zo gaat doen
Geweldige tip
 
zoals reeds aangegeven plexiglas op glas is een slecht idee.
de hechting van glas op plexi is en compromis met elke lijm.

glas plaat van 6-8mm gebruiken zoals op de foto..
van binnen plaatsen en vol kitten en de randen (vooral bij de barst) met extra aandacht afsmeren.

gebruik siliconenkit voor glas/aquaria.

de bak is wel slordig geplakt, als je dat zelf gedaan heb , dan is het je te vergeven, maar als het van een proffesionele bouwer komt, is het wel erg matig werk





uploadfromtaptalk1436563712835.jpg
 
Ik ben wel benieuwd waarom er een plaatje overheen moet? Ik ga er vanuit dat de scheur ook aan de zijkanten van het glas (onder de kitnaad door) zit. Dan is de bodem toch alsnog erg fragiel?

Ik zou persoonlijk het zekere voor het onzekere nemen en een andere bodem erin laten zetten. Maar niet bij degene die de bak geplakt heeft :D
Ik ga er vanuit dat je hem niet zelf geplakt hebt anders zou je dit topic waarschijnlijk niet gestart hebben.
 
En dan ben je ook verzekert van natte voeten als je dat zo gaat doen
Geweldige tip
Ongelooflijk eigenlijk. Je moet eens ryba intikken hier op de zoekfunctie. En dan naar zijn antwoorden enz kijken. Het kan bijna niet anders of die doet dat expres mensen verkeerde info meegeven met de hoop een beginner of zo zijn bak naar de haaien doet door zijn info op te volgen.
Indirect zegt dit dan wel wat over de verdamping. Een nano van 30 liter zal vele malen minder verdampen omdat het wateroppervlak veel kleiner is. Een 1200 liter bak heeft een veel groter oppervlak aangezien er niemand een bak van 12 meter hoog heeft met een wateroppervlak van 30cm.

De tip van Ryba mag je direct weer vergeten, het behoeft geen uitleg dat niemand er 3 vochtvreters per dag doorheen jaagt zoals hierboven al aangegeven wordt.

Ik ben wel benieuwd waarom er een plaatje overheen moet? Ik ga er vanuit dat de scheur ook aan de zijkanten van het glas (onder de kitnaad door) zit. Dan is de bodem toch alsnog erg fragiel?

Ik zou persoonlijk het zekere voor het onzekere nemen en een andere bodem erin laten zetten. Maar niet bij degene die de bak geplakt heeft :D
Ik ga er vanuit dat je hem niet zelf geplakt hebt anders zou je dit topic waarschijnlijk niet gestart hebben.
 
Bovenaan