Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

foto's van onze kweek..

Tom

Senior Forumlid
hoi,
aangezien we al vissen aquarium en lagere dieren hebben start ik maar weer een volgende. plaats een foto van je stekbakken met je stekjes of van je kweekinstalaties of de dieren die je hebt gekweekt en eventueel wat info erbij.
veel sucses
groetjes
tom
 
Dennis,

Heb je hier ook een AVI van, dan is de actie nog beter zichtbaar! De vraag is of z'n actiefilmpje wel geschikt is voor de jongere kijkers ;D

Mooie foto trouwens!

Groeten
Dunc@n
 
[quote author=Dunc@n link=board=29;threadid=3524;start=0#24222 date=1047635791]
Dennis,

Heb je hier ook een AVI van, dan is de actie nog beter zichtbaar! De vraag is of z'n actiefilmpje wel geschikt is voor de jongere kijkers ;D

Mooie foto trouwens!

Groeten
Dunc@n
[/quote]


http://www.zeewaterforum.net/prive/b.mpg
mpg compressie - 1.7mb - 10 sec :-\

Voor degenen die geen mpg af kunnen spelen.....ZUCHT....

http://www.zeewaterforum.net/prive/br.gif
gif bestand (gewoon bewegend plaatje dus) van maar liefst 2.6mb


 
Dennis,

Gwoon...zomaar......GELUL!!!!

Niet zo bescheiden, ik denk dat de meeste bezoekers van dit forum zoiets nog nooit gezien hebben!!! Klasse.

Nu nog in een artikel en dan opsturen naar de redactie van Het Zeeaquarium.

Maak je die foto's en video door de camera gewoon op de lens te leggen?
 
Yep, nog wel...heb al het e.e.a. in bestelling staan om nog iets meer te kunnen.

Je moest s weten wat ik zoals tegenkom....steek je je hand nooit meer in t water!

Eind volgende week zou t wat makkelijker moeten worden, dus dan kun je nog wat meer verwachten
 
Dennis,

Inderdaad ja ik heb enige tijd geleden bij Andre uit Spijk het genoegen gehad om met zijn microscoop wat zeewater enzo te bekijken. Dat was best ranzig om te zien. Denk tegenwoordig in elk geval 2x na voordat ik de slang in mijn mond stop wanneer ik moet verversen ;) hehehehe

l8rz
 
Die bij andre op de toonbank staat gaat geloof ik tot 40x, kun je nagaan wat je bij 1000x ziet?

::)
:p
 
Hoi Dennis,

Je actiefilmpje en foto's zien er geweldig uit! Ik heb inderdaad nog nooit zoiets gezien. Zijn deze duizendmaal vergroot :eek:, of is dit met een kleinere vergroting gemaakt?

Erg mooi en vooral verbazend!

Groeten
Dunc@n
 
Denis,

Heel leerzaam. ik heb nog nooit zoiets gezien. Zou krijgt onze hobby nog meer diepgang.
Succes verder met alle kweekpogingen en foto/video-experimenten.

Groetjes,

Piet
 
Dennis, ik heb dit ook eens geprobeert op het werk maar dan met artemia. Met momenten schrik je wel even wat voor monsters er te zien zijn. Zo heb ik het ontloken van artemia mee kunnen volgen uur na uur en op 9 uur tijd begonnen ze te kippen. Rond 12 uur tijd zaten er nog een deel in de ciste. Ik moet wel zeggen dat de voorbereiding met cloor is gebeurd en veel sneller gaat. De ciste die dan niet zouden uitkomen kunnen dan ook geen kwaad bij de kleine visjes. Deze niet uitgekipte artemia zit alleen nog maar in een vlies.
Ik zelf heb het ook een gedeelte op film gezet maar kwam wel iets wazig over.
Hetgene dat jij hier laat zien is in één woord KLASSE.
Zoals ik nog gelezen heb geeft het de aquaristiek meer dieptegang en kan men weer beter snappen met wat de aquariaan weer bezig is
 
Hoi Dennis,

heb je al copyrights op deze foto's?! :)

Groetjes
Maya
 
Hoi,

Voor niet al te veel geld, hebben wij een keer een microscoop-camera gekocht. Die gebruiken we bijvoorbeeld om leerlingen hun microscoopbeeld te laten vastleggen, voorin een verslag. Ook leuk om thuis te zien waar de zoon/dochter naar kijkt. Dit aangesloten op een TV, of computer. Zijn ook verkrijgbaar met autofocus, maar als je met meerdere cellagen werkt, dan is dat niet altijd handig.

Groeten Sander
 
hoi,
het beste werk je met een elektrische microscoop met diafragma, zoom, lens 1000x enz... vrij prijzige machienes maar zo prachtig en je kan er aardig wat onderzoek mee plegen. ik gebruikd eze op school en kan je zeggen dat het handige dingen zijn om mee te werken.
groetjes
tom
 
[quote author=R2D2 Sander link=board=29;threadid=3524;start=15#24490 date=1047914106]
Hoi,

Voor niet al te veel geld, hebben wij een keer een microscoop-camera gekocht. Die gebruiken we bijvoorbeeld om leerlingen hun microscoopbeeld te laten vastleggen, voorin een verslag. Ook leuk om thuis te zien waar de zoon/dochter naar kijkt. Dit aangesloten op een TV, of computer. Zijn ook verkrijgbaar met autofocus, maar als je met meerdere cellagen werkt, dan is dat niet altijd handig.

Groeten Sander
[/quote]


Deze toenvallig?

http://support.intel.com/support/intelplay/qx3/index.htm

is uit de handel genomen....en...persoonlijk vind ik dat ook niet meer dan terecht :)
 
Hoi,

Volgens mij is dat een digitale microscoop/camera, en wij hebben een analoge camera. Net zoals met de fotografie nog beter in kwaliteit!

Groeten Sander
 
Hallo Dennis

Verklaar eens nader waarom het niet meer dan terecht is dat dit artikel uit de handel is genomen.
Ben wel nieuwschierig nu.....

GreetZ Jelle
 
Resolutie van 320x240, da's postzegelformaat...
leuk voor de kids, maar je hebt er maar bar weinig aan....veredeld vergrootglas
 
Dennis,
Wanneer heb je die kritieke fase bij opkweek van poetsgarnaal? Is dat al van de 6de dag?

Groetjes van Dolf
 
Bovenaan