Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Lekke achterwant sera 130. Advies nodig!

SenS

ZeewaterForum gebruiker
Mijn zwarte achterwant is lek dus niet al het water gaat via de kam boven... wil niet het hele aquarium leeghalen eigenlijk. Heeft iemand ideeën of de Tip?

Alvast bedankt,

Sebastiaan

Verstuurd vanaf mijn GT-N8010 met Tapatalk
 
Ja ik weet het het is achterwand.....


Verstuurd vanaf mijn GT-N8010 met Tapatalk
 
Waar zit het lek precies?

Bij 1 van mijn kennissen bleek na verloop van tijd dat de gehele onderkant niet meer sluitend was, daar zat dus niets anders op dan leeghalen en opnieuw kitten helaas.
 
Ja dat klinkt niet echt hoopvol.... wat ik nu heb gezien is de rechterzijde. Maar heb geen idee of het ook van onderen is....

Welke kit zal ik gebruiken? En dan moet ik de stenen en de vissen ook ergens kwijt....
Ideeënbus?

Verstuurd vanaf mijn GT-N8010 met Tapatalk
 
Neem een speciekuip en zet er even alles in.

Als kit of iets dergelijks loslaat, kun je het beter helemaal opnieuw erin lijmen, een klein stukje lijmen en volgende week weer een lekkage hebben schiet niet op.

Bij de bouwmarkt hebben ze siliconenkit, let er alleen wel op dat er ook geschikt voor (zee) aquariums op staat.
Het beste is met alcohol en een krant voorbehandelen voordat je gaat lijmen, maar ik durf niet te zeggen of het materiaal daar tegen kan, niet alle plastics kunnen daar namelijk tegen.
Als het droog is even met osmoze water naspoelen en je kunt weer gaan inrichten.
 
Er is geen garantie meer of een vaste winkelier die je in deze kan helpen (door bijv contact op te nemen met Sera)?
 
Nee denk het niet hij is nu bijna 3 jaar oud dus helaas. Zal denk ik het weekend alles eruit moeten halen[emoji29]
 
Bovenaan