Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zeewater aanmaken voor nieuw aquarium met osmose water of leiding water ?

S

steveno

Guest
hoe maak ik het best zeewater aan
met osmose water en dan zout toevoegen

of mag ik leidingwater gebruiken ?
als ik leiding water gebruik filtert mijn eiwit afschuimer dan de slechte stoffen er nie uiT ?

wie weet hier raad mee ?
 
Hier volstaat een kort antwoord. Nee, je afschuimer haalt de slechte stoffen niet uit het leidingwater. Beginnen met leidingwater staat vaak garant voor een bijzonder lastige en moeizame start. Een osmoseapparaat koop je vanaf een euro opf 80, de prijs van een mooi koraaltje. Zou daar zeker niet op bezuinigen.
 
Ik wil hier nog iets aan toevoegen Dennis,

Stefaan, Je moet de test eens doen en een liter of zo aanmaken met Kraantjeswater (meestal met 33 gr zeezoutpreparaat/l). Meet het resultaat en je zal verstelt staan. Je komt veel te hoog met je dichtheid, zit met een Kh van meer dan 20, een Ca van boven de 600, je meet 10 of meer ppm nitraat, fosfaat..... absoluut niet de waarden waar wij naar streven. Deze waarden varieren steeds en hangen af van de samenstelling van je Stadswater reden :
Osmosewater bevat "bijna" niets, alles is eruit gehaald door het osmosetoestel. Het zout dat we gebruiken bevat "bijna" alles om van osmosewater (met niets in) Zeewater te maken. Kraantjes water bevat reeds heel wat mineralen, Carbonaten, Calsium enz....maar is natuurlijk geen zeewater. Voeg je hierbij dan een Zeezoutpreparaat dan heb je van sommige stoffen veel te veel en ook stoffen die je geheel niet wil, o.a. Nitraat, Soms, Chloor, koper, Selicaten en Fosfaten.

Johan
 
Bovenaan