Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Deltec sc 1455

anne01

ZeewaterForum lid
Helaas een probleem hier..
Onze Deltec sc 1455 blijft de laatste dagen overschuimen.
Hiervoor werkte hij wel.
Het waterniveau staat goed.
Wat kunnen wij hier aan doen?

Heb hem nu uitgezet, want weet het zelf even niet meer:(.. Voor hoelang gaat het goed zonder afschuimer?
 
Ik heb ook de Deltec SC1455. Bij alle aanpassingen gaat hij anders schuimen...

Bijv. het wisselen van mij gafzak, het toevoegen van bepaalde stoffen, een keer met vuile handen in de bak, enz.
Volgens mij is hij heel gevoelig.

Vaak gaat het vanzelf weer over, maar het is vervelend als je cup vol loopt.

Er zijn mensen die zonder afschuimer draaien, dus als je zorgt dat er genoeg waterbeweging is en dus voldoende zuurstof in je bak blijft, kan je best even zonder afschuimer.
 
Heb je de venturie al schoongemaakt ?

Bij mij zat er een zoutaanslag in waardoor hij ook overkookte.

Venturie even met een tandenstoker oid doorprikken en met heet water naspoelen.

Ik laat de deltec een keer per maand een glas heet water opzuigen via de luchtslang waardoor eventueel aanwezig zout en of kalk oplost.

Succes peter
 
Thanks voor de tips.
Een gafzak hadden we al, niet pas net toegevoegd.
De bak draait wel pas een maand ongeveer. Het gekke is dat de afschuimer het eerst prima deed en nu dus niet meer..
Ik ga aan de slag met de tips, laat wel weten of hij dan weer werkt!
 
Ik heb dezelfde afschuimer.
Bij mij gebeurde het ook toen ik een keer nieuwe filterwatten in de sump deed. Ook kan het zijn dat de stelschroef die in de pijp die aan de afschuimer gemonteerd zit te ver open staat. Met deze schroef kan je de afschuimer natter of droger laten schuimen.
Succes.
 
Een maand, dan kan het ook nog zijn dat hij nu pas goed ingedraaid is. Iets aan de late kant, maar ik ben na 6 maanden ook nog wel eens wat aan het afstellen.
 
Bovenaan