Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wat groeit er uit mijn levend steen?

jasper_sld

ZeewaterForum lid
Er groeit al een tijdje iets uit mijn steen vraag me nu wel af wat het is of nog belangrijker wat het gaat worden? ImageUploadedByTapatalk1410459006.392222.jpg

Lijkt mij meer op iets wat afgesneden dus hoop dat iemand mij kan vertellen wat het is? :)
 
Mogelijk een
Pachycerianthus Sp.
Oftewel Cylinderroos. Maar dan 1 van de minder aantrekkelijke soorten.
 
spijkerpoliepen lijken dit wel :)
ze zijn heel taai bij mij zijn ze ook beginnen groeien nadat mijn steen bijna 8 u uit het water geweest is
en kan voor sommige mensen een allergische reactie veroorzaken
je hebt ze in meerdere varrianten groen geel bruin
mvg jorgo
 
enkel de witte haartjes vind ik raar voor spijkerpoliepen
 
Volgens mij betreft het een kolonie met Isaurus tuberculatus. Komen wel eens met levend steen mee, maar zie je verder weinig tot niet in de handel. De kolom/voet is bruinig van kleur omdat daar de zooxanthellen in zitten (dus ze kunnen op licht overleven), terwijl de poliep zelf wittig van kleur is en m.n. in het donker open staan om te 'jagen' op voedseldieren. Als de poliepen open staan kun je ze het beste dus ook een beetje voer geven want dan zullen ze sneller/beter groeien, zoals je baliepoliepen ook het beste bij kunt voeren.

[h=3][/h]
 
Volgens mij betreft het een kolonie met Isaurus tuberculatus. Komen wel eens met levend steen mee, maar zie je verder weinig tot niet in de handel. De kolom/voet is bruinig van kleur omdat daar de zooxanthellen in zitten (dus ze kunnen op licht overleven), terwijl de poliep zelf wittig van kleur is en m.n. in het donker open staan om te 'jagen' op voedseldieren. Als de poliepen open staan kun je ze het beste dus ook een beetje voer geven want dan zullen ze sneller/beter groeien, zoals je baliepoliepen ook het beste bij kunt voeren.

De foto is niet heel duidelijk, maar dit zou het heel goed kunnen zijn. Een wiertje of een kolonie zakpijpjes kan ook. Kan je een betere foto maken waarin we deze organismen wat groter kunnen zien?
 
De foto is niet heel duidelijk, maar dit zou het heel goed kunnen zijn. Een wiertje of een kolonie zakpijpjes kan ook. Kan je een betere foto maken waarin we deze organismen wat groter kunnen zien?
Bedankt voor reacties en sorry voor mijn late reactie Ik zat zo een betere foto proberen te maken
 
61e65844526dad4ca97bd72c473a1dd9.jpg
dc5f15c03e31fe9e295adec73412ceb9.jpg


Hoop dat je hier wat mee kan heb alleen deze camera tot mijn beschikking en die bagger ik weet het
 
Bovenaan