Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dierendatabase

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed opgelet Patrick :goed:

En dit op de vroege ochtend :D
 
jaja, ik heb mijn koffie al weer op...

de Sarcophyton sp en de Sarcophyton spec zijn toch dezelfde soorten? ook een dubbele vermelding ;)

Is er geen mogelijkheid dit geautomatiseerd te laten lopen? soort controle door de database?
Hoe groter hij word, hoe meer kans op dubbele vermeldingen. Allemaal zinloze berekeningen en vertraging in de database.

Groeten,
Patrick
 
hmmm, ik dacht ook dat ik die controle er in had gebouwd, maar dan moeten de namen wel exact gelijk zijn om het op te merken....
Met al die talloze zinloze berekeningen valt het wel mee hoor, daar merk je helemaal niets van :)
 
Patrick_NL zei:
jaja, ik heb mijn koffie al weer op...

de Sarcophyton sp en de Sarcophyton spec zijn toch dezelfde soorten? ook een dubbele vermelding ;)

Is er geen mogelijkheid dit geautomatiseerd te laten lopen? soort controle door de database?
Hoe groter hij word, hoe meer kans op dubbele vermeldingen. Allemaal zinloze berekeningen en vertraging in de database.

Groeten,
Patrick

Dat weet je natuurlijk niet: sp of spec staat voor species, wat zoveel betekent als soort. Er staat dus Sarcophyton soort.
En dat gebuik je als je de geslachtsnaam weet maar niet de specifieke soortnaam.

Als je 10 soorten uit een geslacht niet kan determineren op soortniveau dan zou je een aantal keer Geslachtsnaam species moeten kunnen invoeren. Als je ze tenminste wel op uiterlijk uit elkaar kan houden natuurlijk :rolleyes:

Het kan ook zijn dat soorten nog niet beschreven zijn. Toevoegen van een nummer is dan gebruikelijk als tijdelijk soortaanduiding.
 
Weet je hoeveel berichten er op dit forum staan?
Weet je hoeveel dieren er per maand in de database worden toegevoegd?
I rest my case :)
 
Frode zei:
Het kan ook zijn dat soorten nog niet beschreven zijn. Toevoegen van een nummer is dan gebruikelijk als tijdelijk soortaanduiding.
Helemaal correct Frode

Inmiddels ben ik al sp 5 tegengekomen :rolleyes:
 
Nu ik de databse bekijkt zie ik dat anthelia wordt vergeleken met clavularia??? terwijl het volgens mij twee hele andere soorten zijn en anthelia staat er 2 keer. klopt niet helemaal of zie ik het verkeerd?
 
En een van die anthelia staat tussen de LPS, volgens mij is het geen steenkoraal toch?
 
Vertaald citaat uit Fossa en Nilsen:

'Het is vaak zeer moeilijk, zoniet onmogelijk, zachte koralen uit de familie Xeniidae en buiskoralen uit de onderorde Stolonifera te onderscheiden.'

Poliepen en tentakels van bijvoorbeeld Anthelia (Xeniidae) en Pachyclavularia (Stolonifera) lijken zeer sterk op elkaar!!!

De verwarring is dus te begrijpen :D
 
Frode zei:
Vertaald citaat uit Fossa en Nilsen:

'Het is vaak zeer moeilijk, zoniet onmogelijk, zachte koralen uit de familie Xeniidae en buiskoralen uit de onderorde Stolonifera te onderscheiden.'

Poliepen en tentakels van bijvoorbeeld Anthelia (Xeniidae) en Pachyclavularia (Stolonifera) lijken zeer sterk op elkaar!!!

De verwarring is dus te begrijpen :D
Pachyclavularia lijkt inderdaad op anthelia sp. Maar bijv de clavularia viridis is toch een duidelijk verschil te zien in de structuur van de korst en de poliepen zijn veel kleiner toch??
 
Nicolaz zei:
Pachyclavularia lijkt inderdaad op anthelia sp. Maar bijv de clavularia viridis is toch een duidelijk verschil te zien in de structuur van de korst en de poliepen zijn veel kleiner toch??

Tuurlijk. En op basis van de naamgeving mag de indeling ook niet fout gaan.
Ik wil alleen maar aangeven dat er makkelijk een foutje in kan sluipen en dat we daar wel alertop moeten zijn, maar niet scherp. Als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Natuurlijk begrijp ik goed dat er fouten gemaakt worden, overkomt iedereen.
 
Vandaag zal er alweer voor de 100.000 ste keer een dier bekeken worden :D
De database wordt goed bezocht!
 
Nog negen dieren en wij hebben er VIJFHONDERD dieren in de database staan :D

Ook niet gek in deze "korte" tijd.

Maar goed dat ik de benodigde uren van alle medewerkers niet bij heb gehouden ;)
 
Ik zag blauwkoraal (Heliopora) bij de Lps koralen staan...
en ook Sarcophyton sp. Okee, van die laatste staan de poliepen op steeltjes, maar om dat nu Lps te noemen...is niet een s, laat staan Lp ;)

En Turbinaria peltata staat bij LPS en Turbinaria mesenterina bij sps ???
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan