Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dierendatabase

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een geweldig stukje werk dat hier verricht wordt door active leden.
( ik hoor daar niet bij) Ik denk dat ik namens veel forumbezoekers spreek.....Bedankt voor jullie geweldige inbreng!!!
(En ga vooral zo door!!)
 
Twee inhoudelijke punten bij toevoegingen van mijzelf:

Ik heb bij de paddestoelleden (Sarcophyton spec.) perongeluk een foto van een aantal poliepen van een andere paddestoelleder geupload.
Wie kan dat aanpassen? Het gaat om de foto met meerder poliepen die je nu als tweede ziet in het rijtje rechts. De foto waarop 1 poliep staat (laatste in het rijtje) is wel van de besproken soort.

En dan over Cryptocentrus cinctus, ik had daar ook een foto van een geel exemplaar bij gedaan. Nu staat er in de (gecorrigeerde) omschrijving dat het kleurverschil (grijs gestreept vs geel) tevens het geslachtsonderscheid is. Daar heb ik nog niks over kunnen vinden in mijn literatuur. Dus wederom hier een oproep om bronvermeldingen te geven!
 
Frode zei:
En dan over Cryptocentrus cinctus, ik had daar ook een foto van een geel exemplaar bij gedaan. Nu staat er in de (gecorrigeerde) omschrijving dat het kleurverschil (grijs gestreept vs geel) tevens het geslachtsonderscheid is. Daar heb ik nog niks over kunnen vinden in mijn literatuur. Dus wederom hier een oproep om bronvermeldingen te geven!
Aangepast
 
Hans Schuurmans zei:

Okay, maar eh, ik zeg niet dat het niet klopte, alleen dat ik er in de literatuur niks over kon vinden. Dus misschien is het niet bekent...

Zowel in Fossa en Nilsen als de Meerwasser Atlas van Baensch en Debelius hebben ze het over een grijze en gele vorm en melden geen kenmerken voor het geslachtsonderscheid anders dan de grootte van de genitaalpapil.

Misschien is het leuk om het fotootje dat ik heb geleverd van de gele variant erbij te doen, of is dat niet doorgekomen?
 
Hoi Frode

Ik heb geen foto met de gele variant gezien, maar heb er zelf wel eentje bijgeplaatst

Ook heb ik de tekst aangepast cq iets eraan toegevoegd
 
De egel staat als maximaal onhoudbaar vermeld.
Klopt dit? en waarom is dit dan zo?
 
Jij hebt gelijk michael, het klopt niet

Ik heb het inmiddels aangepast
 
Frode zei:
Okay, maar eh, ik zeg niet dat het niet klopte, alleen dat ik er in de literatuur niks over kon vinden. Dus misschien is het niet bekent...

Zowel in Fossa en Nilsen als de Meerwasser Atlas van Baensch en Debelius hebben ze het over een grijze en gele vorm en melden geen kenmerken voor het geslachtsonderscheid anders dan de grootte van de genitaalpapil.

Misschien is het leuk om het fotootje dat ik heb geleverd van de gele variant erbij te doen, of is dat niet doorgekomen?
De "gele" foto was goed doorgekomen en heeft er een tijdje opgestaan. Met name de afwijkende maat (we streven zoveel mogelijk naar foto's in het formaat/verhouding 800x600 / 4:3) en de wat mindere kwaliteit van de opnames hebben er voor gezorgd dat ik jouw foto's had vervangen door 2 die mijn inziens ietjes scherper en beter waren en aan het gestelde fotmaat voldeden. Let wel we zijn blij met iedere foto. Misschien was dat in dit geval niet een geheel juiste keuze omdat de 2e cinctus aan het omkleuren was en niet echt geel meer is.
Het is dan ook ons streven om niet zoveel mogelijk maar zo mooi mogelijke foto's van dieren te plaatsen. Indien er geen "top"foto van een dier aanwezig is plaatsen we die wel maar zullen blijven zoeken naar een mooier plaatje.

mvg Hans
 
Hans Schuurmans zei:
De "gele" foto was goed doorgekomen en heeft er een tijdje opgestaan. Met name de afwijkende maat (we streven zoveel mogelijk naar foto's in het formaat/verhouding 800x600 / 4:3) en de wat mindere kwaliteit van de opnames hebben er voor gezorgd dat ik jouw foto's had vervangen door 2 die mijn inziens ietjes scherper en beter waren en aan het gestelde fotmaat voldeden. Let wel we zijn blij met iedere foto. Misschien was dat in dit geval niet een geheel juiste keuze omdat de 2e cinctus aan het omkleuren was en niet echt geel meer is.
Het is dan ook ons streven om niet zoveel mogelijk maar zo mooi mogelijke foto's van dieren te plaatsen. Indien er geen "top"foto van een dier aanwezig is plaatsen we die wel maar zullen blijven zoeken naar een mooier plaatje.

mvg Hans

Ik snap het, ik had een uitsnede gestuurd, en het visje is wat langwerpig he :D
Dacht dat ruimte besparen zinvol was maar ik zie nu wat er gebeurt met fotoos in afwijkende verhoudingen. Ik zal er op letten. Ik heb hem - eigenwijs als ik ben - nog een keer gestuurd. Want mijn foto is denk ik mooier. Maar dat beslis je zelf maar.

Succes verder en ik zal de komende vakantie eens kijken of ik nog wat soorten kan toevoegen.
 
Hans Schuurmans zei:
De gele rakker (gele rakker??? met dit weer niet verkeerd) staat er weer op


mvg Hans

Onmisbaar zelfs, de witte variant daarvan doet het bij mij trouwens ook heel goed met dit weer :p

Leuk, ik heb het gezien. Toch best aardige foto he.
 
Frode zei:
Onmisbaar zelfs, de witte variant daarvan doet het bij mij trouwens ook heel goed met dit weer :p

Leuk, ik heb het gezien. Toch best aardige foto he.
Zeker een aardige ;) foto :p

Nee is een mooie foto hoor (ietsje pietsje uit focus maar goed heb er zelf veel mindere op staan). Blijft lastig om vissen te fotograferen en schiet zelf ook vaak mis. Maar aan de andere kant is dat dan ook weer de uitdaging. En dan is deze vis zo vriendelijk om redelijk van formaat te zijn en nog relatief rustig te blijven zitten. Om maar niet te zwijgen over kleurbalans, compositie, vertraging bij digi camera's etc etc. Enfin zou je wel een dag mee kunnen vullen :rolleyes: .
De verhoudingen van de foto 4:3/800:600 zijn (indien er zo'n foto is) van belang voor het niet uit het frame laten lopen van foto's en een mooiere presentatie op de dierenlijsten.

mvg Hans
 
Hans Schuurmans zei:
Zeker een aardige ;) foto :p

Nee is een mooie foto hoor (ietsje pietsje uit focus maar goed heb er zelf veel mindere op staan). Blijft lastig om vissen te fotograferen en schiet zelf ook vaak mis. Maar aan de andere kant is dat dan ook weer de uitdaging. En dan is deze vis zo vriendelijk om redelijk van formaat te zijn en nog relatief rustig te blijven zitten. Om maar niet te zwijgen over kleurbalans, compositie, vertraging bij digi camera's etc etc. Enfin zou je wel een dag mee kunnen vullen :rolleyes: .
De verhoudingen van de foto 4:3/800:600 zijn (indien er zo'n foto is) van belang voor het niet uit het frame laten lopen van foto's en een mooiere presentatie op de dierenlijsten.

mvg Hans

Ik heb de misvormingen idd gezien.

Probleem bij deze foto was dat het visje op de bodem zat en dat mijn aquariumombouw een vrij hoge houten onderrand heeft. Daardoor moest ik iets schuin (over de rand) door het raam fotograferen, en dat geeft met zoutwater een scherpte probleem.

Maar idd een uitdaging. En lang leve de digitale fotografie!
 
Frode zei:
Maar idd een uitdaging. En lang leve de digitale fotografie!
Wat dacht je van mij dan Frode

Heb net mijn nieuwe Olympus digitale spiegelreflex camera uit gepakt.

Ik denk dat ik hem meteen maar weer verkoop. :mad:

Om die camera correct te bedienen leer ik nooit :eek:
 
Peter zei:
Wat dacht je van mij dan Frode

Heb net mijn nieuwe Olympus digitale spiegelreflex camera uit gepakt.

Ik denk dat ik hem meteen maar weer verkoop. :mad:

Om die camera correct te bedienen leer ik nooit :eek:

Heb je de E300? Daar zitten wel veel knopjes op he :p
Maar je hebt vast wel een automatische stand, toch ;)

Mijn eerste digitale was een Olympus Camedia Zoom 2040 2,1 MP voor bijna 1500 gulden .... nog geen 4 jaar geleden...was/ben ik wel heel tevreden over.

Maar mijn D70 is echt een verademing. :goed:
 
Frode zei:
Maar mijn D70 is echt een verademing. :goed:
Mooi spul he dat Nikon, Ik heb laatst een mooie D100 gekocht, wat een speelgoed zeg :D
Ben erg druk om te zien hoe alles werkt en welke instellingen wat voor effect hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan