Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dierendatabase

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtige hulp zo'n database:goed: ,ik heb alvast enkele foto's toegestuurd.

Domien
 
heel mooi. goed opgezet!

zal zeker, mijn foto's van mijn dieren beschikbaar stellen.

misschien is het goed om bij elk dier de mogelijkheid te geven voor persoonlijke ervaringen (zou ik graag gebruik van maken!).



jullie hebben het over rechten op foto's. hoe zit dat met rechten op informatie? Ik denk niet dat de meeste die informatie sturen dit zelf zal hebben ontdekt. Die informatie komt uit boeken of van internet, wat zijn hier de beperkingen?

Is het niet verstandig om te vragen om een bronvermelding als iemand iets opstuurt?[font=&quot]
Ik wil met alle plezier mijn foto's ook voorzien van de informatie, maar dat wordt dan puur putten uit bronnen Het valt me op dat de meeste van mijn vissen nog ontbreken, terwijl het uitgesproken beginnersvissen (zouden moeten) zijn.
[/font]
 
Het gaat om het copyrecht op foto's. Dit is onweerlegbaar. Met tekst is dit wat anders. Je mag alles "napraten" wat je leest zolang je het in eigen woorden -en dus niet letterlijk- overneemt.

Het begin van het invullen is niet gedaan op basis van "de gemakkelijkste het eerst". Voor het toevoegen van gebruikerservaringen lijkt me deze database geen goed idee; dat past veel beter op het forum. Je zal dien dat het anders "discussieren" word op een plek waar dat niet nodig is.

De gegevens die deze database bevat word gecontroleert door een ploeg zeer ervaren aquarianen en wat er aan info instaat kun je nemen als "algemeen geldend". Op elke regel zijn wel uitzonderingen te bedenken maar als elke vermeld zou moeten worden raakt het overzicht al snel zoek.
 
Echt geweldig. Ik zal dit zeer veel gebruiken... Bedankt!Sietske
 
bedankt voor je antwoord. het is me duidelijk.

Dennis zei:
Voor het toevoegen van gebruikerservaringen lijkt me deze database geen goed idee; dat past veel beter op het forum. Je zal dien dat het anders "discussieren" word op een plek waar dat niet nodig is.
misschien heb je gelijk dat er discussies gaan ontstaan (je zou inderdaad moeten voorkomen dat mensen gaan uitwijden over andere onderwerpen)
misschien kan je in de database een verwijzing maken naar een 'thread' op het forum (en die voor elk dier meteen aanmaken). ik persoonlijk vind het zoeken op een forum namelijk een erg vermoeiende aangelegenheid. de schat aan informatie er op staat is vaak slecht toegankelijk.
 
Ik wens iedereen die aan deze goed uitgewerkte en verzorgde database heeft gewerkt een hele dikke proficiaat toe te wensen, hier kruipt enorm veel werk in !!! Het is overzichtelijk opgebouwd met de juiste en veelvoudige informatie.

Dikke proficiaat !!! :goed: :goed: :goed:


Sea you erik
 
Prima initiatief en het ziet er verzorgd uit. Bedankt!

Wel meteen een wens: uitgebreidere zoekmogelijkheden. Bijvoorbeeld op:

- makkelijk te houden

- minimale omvang bak

- lengte volwassen exemplaar

- scholenvis

- gebied van herkomst

- bij koralen de lichtbehoefte

Verder viel het me op dat er niet overal de cites ja / nee bij staat.

Groet,

Jasper.
 
LET OP

Als u een foto wilt uploaden naar de dierendatabase mag deze maximaal 800 x 600 pixels zijn. Grotere foto's kunnen ,om technische redenen, en zullen niet geplaatst worden. Resize uw foto's naar 800 x 600 voor het insturen. Indien U al een grotere foto heeft ingestuurd verzoeken wij u deze nogmaals maar in het goede formaat te uploaden. Wij kunnen ze achteraf niet resizen. Alvast bedankt

 
!!!!! ATTENTIE !!!!!

NOGMAALS DE MEDEDELING DAT ER ABSOLUUT GEEN FOTO'S GEBRUIKT MOGEN WORDEN DIE VAN INTERNET GEHAALD ZIJN.
HET MOETEN FOTO'S ZIJN UIT EIGEN ARCHIEF, DUS ZONDER COPYRIGHT!!
!!!!! ATTENTIE !!!!!
 
Geweldig mensen. Echt heel nuttig!

Deze database is nu al een heel mooi onderdeel van dit forum en het wordt alleen maar nog mooier in de toekomst.

Groeten,
Michael...
 
Fantastisch, ik ga al (ahum) mijn foto's beschikbaar stellen en zal proberen een bescheiden bijdrage te leveren met vullen.

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen op eiegen ervaring zaken kan toevoegen. Het is dan wellicht nuttig om literatuurverwijzingen op te nemen?
 
Het toevoegen staat onder moderatie, alles zal eerst door meerdere mensen worden beoordeeld en eventueel gewijzigd en/of aangevuld, het kan hierdoor even duren voordat toegevoegde dieren daadwerkelijk online komen te staan.
 
:) Wij hebben er al gebruik van gemaakt!! Dat moeten jullie ook doen, het is supper dat je gewoon op dit forum alle info kan vinden om te gebruiken en door te geven naar liefhebbers die het zoeken
 
Vandaag weer een mijlpaaltje bereikt. De 300ste vis is online gegaan. Achter de schermen wordt hard gewerkt om nog veel meer dieren online te zetten.

In totaal staan er nu 332 dieren beschreven die bijna allemaal voorzien zijn van één of vaker nog meerdere foto's.

Kortom het naslagwerk wordt steeds groter. Dat gaat niet vanzelf. Verschillende vrijwilligers zijn er druk mee bezig om de database met betrouwbare informatie te vullen. Ook u kan uw steentje bijdragen door een dier of een foto (het liefste beiden) van een dier toe te voegen. (een lagere dieren expert zou erg welkom zijn)

Waar gewerkt wordt vallen spaanders dus ziet u een foutje of vergissing meldt het ons en we passen het aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan