Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

slechte kitlaag

cabello

ZeewaterForum lid
Hallo Allemaal,

Vorige week een Red Sea Max130D 2e hands aangeschaft en vandaag helemaal schoongemaakt.

Tot mijn grote schik zag ik dat de kit laag helemaal niet goed uitzag, is dit te repareren of kent iemand een bedrijf die dit kan?

Of kan ik de grofvuil laten langskomen.......


Gr,


Wouter


20140812_163508.jpg
 
de kit weg halen en de rest wat er blijft zitten met kitremover dan schoon maken en op nieuw kitten easy
 
Thx voor de tip,

lijkt me persoonlijk erg lastig, iemand die mij kan helpen voor een vergoeding in Den Haag?
 
Goed schoonmaken en ontvetten. Aquarium kit halen. en je kan het echt wel zelf.

Tip, raak kit niet aan met je handen ;)

Pak een lepel of heel veel water om het netjes te maken.

Je weet echt wel wanneer het weer goed dicht zit.
 
IK heb precies hetzelfde, de kitranden van de eerste RSM gaan na verloop van tijd wijken, de mijne lekt zelfs.
Moet de mijne ook nog eens doen, (staat nu leeg) maar ja, druk druk druk.
Maar het is echt niet zo moeilijk hoor als je bovenstaande adviezen opvolgt en voordat je gaat kitten de boel goed ontvet komt het wel goed.
Als ontvetter gebruik ik spiritus maar je kan ook thinner gebruiken of trichloorethyleen (tri)
Hou er wel rekening mee dat de laatste twee bijtende stoffen zijn en dat je als je het gebruikt goed moet ventileren

Succes!
 
Is dat niet de kit rand tussen de bak en het filtercompartiment? Dat kan toch geen kwaad? Volgens mij loopt de zijkant helemaal door naar achter namelijk.
 
Nou bedankt allemaal,

nou heb ik blijkbaar nog garantie alleen Red Sea Max geeft alleen garantie als hij lekt.

Dus ik heb hem gevuld maar lekt niet dus eigenlijk komt het hier op neer.

koop steen, koraal, vissen, ect.

Gaat hij lekken dan repareren wij hem, dat je op 2 hoog woont en de levende haven vaak duurder is...... en een houten vloer ook aan de prijs is tja,
 
Bovenaan