Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Akvastabil sunriser aansluiten op led

Lars038

ZeewaterForum lid
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal dagen geleden via dit forum een sera 130 gekocht met dimbare ledverlichting
Dit werk perfect, alleen vandaag wou ik de effect line sunriser er op installeren.

Ik kreeg dit niet aan de praat. Heb de huidige dimmer die erop zit afgekoppelt en de sunriser (draadjes aangesloten op een jack) aangesloten.

Nu kan ik niet eens meer dimmen, en de zons op en ondergang werkt dus ook niet.

Heeft iemand ervaring met dit probleem of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Groeten Lars
 
Dat probleem had ik eerst ook, en de oplossing was in het omdraaien van de draadjes in de jackplug. Heb je een monoplug gebruikt? Ik heb stereo pluggen gebruikt omdat mono niet te verkrijgen was en dan is het even testen hoe de draadjes moeten zitten.
 
Bedankt voor je reactie!

Ik ga er vanmiddag naar kijken. Heb volgens mij die stereo plug gebruikt dus ga even de draadjes omwisselen.
 
Ik heb geprobeert de draadjes om te draaien bij de jack plug, alleen het werkt helaas niet. De lichten blijven dan op 100% draaien en zijn niet te dimmen.

Nu de oude dimmer er weer opgezet en dat werkt wel! Ik heb geen flauw idee waarom de sunriser het niet doet.
 
Nee nog niet uitgezocht, ik kan de ledlampjes sowieso dimmen met de bijgeleverde dimmer (maar niet automatisch vandaar de sunriser)

Wat is PWM eigenlijk?
 
Nee nog niet uitgezocht, ik kan de ledlampjes sowieso dimmen met de bijgeleverde dimmer (maar niet automatisch vandaar de sunriser)

Wat is PWM eigenlijk?

HIER een artikel waarin het verschil tussen de 2 dimsystemen voor led wordt uitgelegd.
 
Oke dankjewel, het verschil is mij duidelijk alleen ik weet niet hoe ik aan mijn drivers kan zien of ze PWM zijn of niet. Maar aangezien de sunriser niet werkt denk ik dat dat de oorzaak is.

Bedankt voor je reactie
 
Oke dankjewel, het verschil is mij duidelijk alleen ik weet niet hoe ik aan mijn drivers kan zien of ze PWM zijn of niet. Maar aangezien de sunriser niet werkt denk ik dat dat de oorzaak is.

Bedankt voor je reactie

Als het merk en type van driver kan achterhalen, dan zijn specificaties doorgaans wel ergens te vinden.
 
Aaah vandaar. Bedankt voor je hulp want heb er nu al uren ingestoken en begint een beetje frustrerend te worden ;)

Welke driver zou jij aanraden om dit werkend te maken?
 
Bovenaan