Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

aquarium hobby aan banden

Het is jammer dat er niet gekeken wordt naar de stelling en blijkbaar de punt komma belangrijker blijkt te zijn.

Het gaat mij er niet om of dat consumptievis vissertje nu wel of niet vaker uit moet varen en wij dus blijkbaar onze aquariumvissen wereldwijd op het menu hebben staan of dat het vliegtuig nu wel of niet vliegt, op jaarbasis zullen er zeker vliegtuigen vliegen omdat het toch ruimte in neemt.

Ook heb ik het niet over de genetische diversiteit die er zou moeten zijn, we zullen op de wereld vast allemaal de zelfde stukken in onze bakken hebben staan.

Het lijkt of de geldingsdrang en het daarmee gekoppelde gelijk krijgen hier veel belangrijker is.

Ik heb mij zo neutraal mogelijk proberen op te stellen door nog eens te vermelden dat ik de wijsheid niet in pacht heb.

Juist omdat ik een hoop van jullie erg hoog heb zitten met betrekking tot de opgebouwde kennis, hetgeen mij al meerdere malen geholpen heeft en ik iedereen daar nog steeds erg dankbaar voor ben vroeg ik mij af of juist die kennis ergens in de toekomst nog een hoger doel kan dienen.

Als men van mening is dat alle koralen in de wereldzeeën niet bedreigd zijn door vervuiling en opwarming, zijn wij gauw klaar want dan is het antwoord duidelijk nee.
Nochtans ben ik van mening dat dit niet het geval zal zijn en wij in de toekomst nog veel meer hieraan gerelateerde sterfte gaan ondervinden.
De mensheid gaat pas ingrijpen als het te laat is en dan zouden wij wat kunnen betekenen.

De vraag is dus, zouden wij daar iets in kunnen betekenen of niet ?

Greetz
 
Bovenaan